hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BuSpu

Quote from: Audioloog on November  5, 2007, 08:31:40
Of het ligt aan het feit dat ik Avalons heb, die krengen laten elke verandering horen  ;D

goed he?  ;)

hifiman

#1026
Het laatste nieuws:
- De DAC is ondertussen opgestuurd om nagekeken te worden
- Voor het onnatuurlijker hoog tijdens room correctie is waarschijnlijk de oorzaak gevonden, heeft wat te maken met hilbert filters, fast fourier transformatie, signal envelopes en imaginaire wiskunde. Hierover meer zometeen in het room correction topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61259.500  ;D

hifiman

Quote from: )p( on November  5, 2007, 10:10:51
De behringer is erg onregelmatig in het hoog ik weet niet of de stappen in de calibratie file wel klein genoeg zijn om dat te compenseren...op het inguz forum bijvoorbeeld heeft iemand zijn behringer vervanger door een professionele earthworks mic en volgens hem was het verschil erg groot.
Hmmm dat zou best kunnen, maar die Earthworks mic is inderdaad ook een flink stukkie duurder..

Quote from: )p( on November  5, 2007, 10:10:51
Op het Tact forum zijn ze nu lyrisch over deze mic die ook nog betaalbaar is:
http://www.linearx.com/products/microphones/m31/M31_3.htm
Ok dan :P Ik zal het in gedachten houden  :)

Quote from: )p( on November  5, 2007, 10:10:51
Afijn laten we eerst maar eens een keer onze mics vergelijken  ;D
Hoe zat dat nu eigenlijk met die mic van jou, die was toch niet rondom gevoelig? Geeft dat geen problemen met meten dan?

Quote from: )p( on November  5, 2007, 10:10:51
Dat is balen!...ik hoop dat de service sneller is dan die van Tact zodat je hem snel weer terug hebt :)
Ik hoop het ook ja, ik vind een paar weken (en dat lijkt me realistisch) al erg lang  :(

DA BoSS

#1028
Quote from: Audioloog on November  6, 2007, 19:22:58
Het laatste nieuws:

- Voor het onnatuurlijker hoog tijdens room correctie is waarschijnlijk de oorzaak gevonden, heeft wat te maken met hilbert filters, fast fourier transformatie, signal envelopes en imaginaire wiskunde.

Hierover meer zometeen in het room correction topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61259.500  ;D





High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...


DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Quote from: DA BoSS on November  6, 2007, 21:29:55
modificeren die hap ;D
Modificeren is misschien niet het juiste woord, we hebben het hier over softwarematige DSP bewerkingen op een pc, maar eraan sleutelen gaan we zeker  ;D

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

)p(

Quote from: Audioloog on November  6, 2007, 21:23:41

Hoe zat dat nu eigenlijk met die mic van jou, die was toch niet rondom gevoelig? Geeft dat geen problemen met meten dan?


Nee volgens die duitse gozer geen enkel probleem...en gezien hoe logische de meet curve eruit ziet zie ik eigenlijk tot nu toe ook gene probleem...maar ik ben pas een beginner op drc gebied...dus wie weet...

Eerst maar eens zo'n grafiek als die jouwe van mijn metingen maken. Ben nu octave aan het downloaden :)

peter

hifiman

Quote from: )p( on November  6, 2007, 22:42:19
Nee volgens die duitse gozer geen enkel probleem...en gezien hoe logische de meet curve eruit ziet zie ik eigenlijk tot nu toe ook gene probleem...maar ik ben pas een beginner op drc gebied...dus wie weet...

Eerst maar eens zo'n grafiek als die jouwe van mijn metingen maken. Ben nu octave aan het downloaden :)

peter
Ok.

Overigens is dat "loadpcm" ook weer een octave script dat aangeroepen wordt, je vind dit script in de octave dir van de drc distributie. Ik ben benieuwd hoe jouw ETC plaatje eruit ziet!

)p(

Quote from: Audioloog on November  7, 2007, 09:08:26
Ok.

Overigens is dat "loadpcm" ook weer een octave script dat aangeroepen wordt, je vind dit script in de octave dir van de drc distributie. Ik ben benieuwd hoe jouw ETC plaatje eruit ziet!

Mmm ik zie die scripts niet in mijn drc versie.

Ik kan ook wel even 1 van mijn metingen in audacity uploaden dan kan jijzelf de grafiek genereren?

peter

)p(

http://www.i-modernist.com/temp/left.rar

Ik weet niet precies welke meting dit was, maar het is in iedergeval 1 van de latere metingen.

peter

hifiman

#1037
Quote from: )p( on November  7, 2007, 13:09:52
Mmm ik zie die scripts niet in mijn drc versie.

Ik kan ook wel even 1 van mijn metingen in audacity uploaden dan kan jijzelf de grafiek genereren?

peter
Ze staan in drc-2.6.2/source/doc/octave/

Is prima Peter, echter ik moet niet je audacity file hebben maar de output van impulseprep oftewel je impulse response file (niet te verwarren met de output van drc dat bedoel ik niet).

)p(

Quote from: Audioloog on November  7, 2007, 13:16:05
Is prima Peter, echter ik moet niet je audacity file hebben maar de output van impulseprep oftewel je impulse response file (niet te verwarren met de output van drc dat bedoel ik niet).

ok die maak ik zo dan even van die wav file...kan even duren deze laptop is niet zo snel ;)

peter

)p(


hifiman


)p(


hifiman

Morgen kan ik mijn DAC weer ophalen  :D
Wat bleek, het was geen echt defect maar wat (kool)stof van een ferrietkerntje tussen twee ic pootjes, perslucht erop en de klacht was verdwenen zo hoorde ik net aan de telefoon  ;D

garmtz


hifiman

Quote from: garmtz on November  9, 2007, 17:09:03
fijn dat het zo'n simpel foutje was!
Inderdaad, hij staat hier inmiddels weer te spelen  :)
Overigens was dat ook de oorzaak van het gekraak! De reparateur begon er zelf over: en het andere kanaal kraakte zei hij. Dat is nu ook verholpen volgens hem.

Nu even afwachtten of tie het goed blijft doen :P De ruis is er in elk geval uit  :)

)p(

Quote from: Audioloog on November 10, 2007, 11:44:35
Inderdaad, hij staat hier inmiddels weer te spelen  :)
Overigens was dat ook de oorzaak van het gekraak! De reparateur begon er zelf over: en het andere kanaal kraakte zei hij. Dat is nu ook verholpen volgens hem.

Nu even afwachtten of tie het goed blijft doen :P De ruis is er in elk geval uit  :)

Dat is mooi, en een zeer snelle service.  :)

Maar als ik het goed begrijp had je dus die twee dips gewoon in serie kunnen laten staan?

peter

hifiman

Quote from: )p( on November 10, 2007, 12:11:46
Maar als ik het goed begrijp had je dus die twee dips gewoon in serie kunnen laten staan?
Ehhhh nee, want het klonk duidelijker slechter met 2 DIPs dan zonder DIP  ;)

)p(

Quote from: Audioloog on November 10, 2007, 12:40:30
Ehhhh nee, want het klonk duidelijker slechter met 2 DIPs dan zonder DIP  ;)

ah ok, het gaat ook allemaal zo snel bij jouw  ;D


peter

hifiman

Quote from: )p( on November 10, 2007, 12:47:05
ah ok, het gaat ook allemaal zo snel bij jouw  ;D


peter
Wat heet snel, ik kom tijd te kort voor deze hobby  ;D

Ben nu onder linux mijn metingen opnieuw aan het doen.

)p(

Quote from: Audioloog on November 10, 2007, 12:52:30
Wat heet snel, ik kom tijd te kort voor deze hobby  ;D

Ben nu onder linux mijn metingen opnieuw aan het doen.

Al succes gehad met het creƫren van die grafieken?

Ik vrees dat ik daarna ook opnieuw zal moeten meten...hehe

peter