hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

luuk123456

Hoi Ronald,

Ik was nét aan het kijken voor `n metertje plakvilt...
Ik ga het denk ik toch bestellen en eens proberen.
Bedankt voor het delen van je ervaring omtrent vilt in ieder geval!

Groet,
Luuk


JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

hifiman

Quote from: luuk123456 on August 14, 2016, 18:37:14
Hoi Ronald,

Ik was nét aan het kijken voor `n metertje plakvilt...
Ik ga het denk ik toch bestellen en eens proberen.
Bedankt voor het delen van je ervaring omtrent vilt in ieder geval!

Groet,
Luuk
Je kunt het trouwens kopen bij hobbyzaken , hobby als in breien, haken, enz...  :blink:

williams

Hoi Ronald het plakvilt ziet er geweldig ,je ziet niet eens de banen die over elkaar zijn geplakt  :pompom:
Ik neem aan dat je panelen nu altijd laat hangen ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

#9778
Quote from: williams on August 14, 2016, 21:56:37
Hoi Ronald het plakvilt ziet er geweldig ,je ziet niet eens de banen die over elkaar zijn geplakt  :pompom:
Ik neem aan dat je panelen nu altijd laat hangen ?
Hoi William,

Ja het ziet er zeker super uit :-) En mede dank zij jouw tip (achteraan beginnen met de 1e baan zodat je niet tegen de voorkant van een naad aankijkt) zie je er inderdaad niks van  :clapping:
En inderdaad, ik laat ze lekker hangen!

hifiman

De panelen "in aktie"  :satisfied:

luuk123456

#9780
Quote from: Audioloog on August 14, 2016, 18:47:08
Je kunt het trouwens kopen bij hobbyzaken , hobby als in breien, haken, enz...  :blink:

:D
Dank Ronald! Dan neem ik, als ik nieuw garen nodig heb, meteen vilt mee :tounge:
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

luuk123456

Ik zie op deze foto`s toch echt wel véél minder reflecties dan bij mij het geval is.
Op naar "Tineke`s Naai atelier" :D
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

hifiman

Quote from: luuk123456 on August 14, 2016, 22:07:24
Ik zie op deze foto`s toch echt wel véél minder reflecties dan bij mij het geval is.
Op naar "Tineke`s Naai atelier" :D
Ach jee, wat heb ik je aangedaan  :P

williams

Zo te zien heb je ook gelijk de panelen die er tussen vallen meegenomen met het vilt .
Heb je het gevoel dat deze panelen een hoger contrast opleveren op het beeld ,daar er minder reflectie is t.o.v. de doeken ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on August 15, 2016, 16:36:24
Zo te zien heb je ook gelijk de panelen die er tussen vallen meegenomen met het vilt .
Heb je het gevoel dat deze panelen een hoger contrast opleveren op het beeld ,daar er minder reflectie is t.o.v. de doeken ?
Ja dat klopt! En ja zeker, het scheelt heel veel, in elk geval subjectief  :headbanging:

hifiman

#9785
De zomer loop ten einde, de herfst komt er binnenkort aan  :P Dus ik besloot een mooi aluminium kastje te bestellen om weer eens wat te gaan bouwen  :D

Ik heb namelijk nog wat 6H30 buisjes liggen en de onderdelen voor een voeding daarvoor met buis gelijkrichter. Het idee was ooit om daar een DAC met echte (dus niet eerst een opamp) buizenuitgang van te maken, maar aangezien dat een dure grap wordt (met wederom Jung regulatoren en nog een extra Hammond trafo nodig) twijfel ik of ik dat wel ga doen. Plan B is een buizenbuffer met meerdere ingangen te maken. Ik gebruik in mijn geintegreerde stereo versterker in de set beneden dezelfde buis als ingangs buffer en dat bevalt qua klank erg goed.

Anyway, een projectje in wording  ^^

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

#9787
Quote from: advr on September  4, 2016, 17:57:55
Hobby mag toch wat kosten? :P
Ja zeker, maak je maar geen zorgen, heb ook al een nieuwe projector dit jaar aangeschaft  :pompom: Maar na, een kapotte verwamingsketel, een lek waterbed, een kapotte scoop, een dak reparatie en het laten verven van de gevels zal er toch ergens op beknibbeld moeten worden  :angel: En dan wil ik over een tijdje nog nieuwe tweeters voor mijn speakers beneden.  :D Dit projectje is niet echt "nodig" , maar vind het leuk om te doen en het wordt voor de set boven op de hobby kamer.  :music:


hifiman

Wat mij een beetje bezig houd (m.b.t. dit nieuwe projectje) is de metalen behuizing, de hoogspanning en het feit dat ik boven geen randaarde heb. M.a.w. een loslatend draadje kan dodelijk zijn! Ik denk dan ook dat ik onder de kast een dikke plank ga monteren en daarop de onderdelen.

advr

Komt me bekend voor... bij ons is ook alles geschilderd  maar een omlaag komend verlaagd plafond in de huiskamer heeft ook veel reserves gekost... De vorige bewoners hebben dat zeer slecht laten maken. Gelukkig waren we thuis en niet op vakantie anders was het omlaag gekomen terwijl we weg waren en was mijn complete stereo vernietigd...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: advr on September  4, 2016, 18:27:47
Komt me bekend voor... bij ons is ook alles geschilderd  maar een omlaag komend verlaagd plafond in de huiskamer heeft ook veel reserves gekost... De vorige bewoners hebben dat zeer slecht laten maken. Gelukkig waren we thuis en niet op vakantie anders was het omlaag gekomen terwijl we weg waren en was mijn complete stereo vernietigd...
Zo dan , dat klinkt ook heftig, gelukkig dat je set heel is gebleven  :headbanging:

hifiman

Ondertussen aan het nadenken over de layout (brom voorkomen enzo). Dit lijkt me al een stuk beter dan op de vorige foto.

hifiman

En dit smoelt een stuk netter  :D

advr

Quote from: Audioloog on September  4, 2016, 18:30:41
Zo dan , dat klinkt ook heftig, gelukkig dat je set heel is gebleven  :headbanging:

Het begon op 1 punt en heb meteen iemand laten komen omdat ik eerst dacht dat een zijde los zat, echter binnen een halve dag kwam het midden ook al omlaag. Ik ben toen meteen de apparatuur weg gaan halen.
Daarna palen gehaald en gestut. Toen de rest leeg gehaald. Het was eng.....

Het is toen stuk voor stuk afgebroken en afgevoerd.... 6 weken later was het eindelijk klaar en een paar flinke buizenversterkers lichter :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: advr on September  4, 2016, 18:42:35
Het begon op 1 punt en heb meteen iemand laten komen omdat ik eerst dacht dat een zijde los zat, echter binnen een halve dag kwam het midden ook al omlaag. Ik ben toen meteen de apparatuur weg gaan halen.
Daarna palen gehaald en gestut. Toen de rest leeg gehaald. Het was eng.....

Het is toen stuk voor stuk afgebroken en afgevoerd.... 6 weken later was het eindelijk klaar en een paar flinke buizenversterkers lichter :-)
:blink: :wacko: ;D

hifiman

#9796
Zie deze post van mijzelf van een aantal maanden terug.

En laat ik nou sinds gister een setje  gematchde, 2dehands, maar ongebruikte c30-6-024 in huis hebben :-)
Er zijn wat MOX weerstanden onderweg om straks de nieuwe tweeter qua gevoeligheid te kunnen matchen met de huidige, zodra die binnen zijn gaat het upgrade feest van start  :clapping:

Quote from: Audioloog on May 19, 2016, 14:48:31
Even voor mezelf op een rijtje zetten:

MB Quart MCD25
1 inch metal dome tweeter
Gevoeligheid: 92 dB
Fs: 939 Hz
DC-resistance: 6.6
Inbouw diameter: 75 mm
Inbouw diepte: 37 mm
Prijs 169 euro

Accuton c25-6-12
1 inch ceramic tweeter
Gevoeligheid: 90 dB
Fs: 740 Hz
DC-resistance: 6.2
Inbouw diameter: 64 mm
Inbouw diepte: 57 mm
Prijs: 169 euro
Opmerkingen: gevoeligheid lager dan de MCD25

Accuton c25-6-13
1 inch ceramic tweeter
Gevoeligheid:  92 dB
Fs:  1450 Hz
DC-resistance: 6.1
Inbouw diameter: 64 mm
Inbouw diepte: 57 mm
Prijs: 239 euro
Opmerkingen: Fs aan de hoge kant!!

Accuton c30-6-023
1,2 inch ceramic tweeter
Gevoeligheid:  89.5 dB
Fs:  570 Hz
DC-resistance: 6.3
Inbouw diameter: 88 mm
Inbouw diepte: 67.5 mm
Prijs: 249 euro
Opmerkingen: gevoeligheid aan de lage kant en gaat fysiek niet passen

Accuton c30-6-024
1,2 inch ceramic tweeter
Gevoeligheid:  93 dB
Fs:  930 Hz
DC-resistance: 6.0
Inbouw diameter: 64 mm
Inbouw diepte: 57 mm
Prijs: 278 euro
Opmerkingen: dit lijkt in alle opzichten de beste keuze: prima gevoeligheid, zelfde Fs als de MCD25 en een iets grotere dome, maar wel een dure grap!

PS. Als het goed is passen de c25-6-12 en de c30-6-024 Accuton tweeters net in de tweeter kamer van de Avatar, maar uiteraard ga ik dit nog verifieren alvorens iets te bestellen.

hifiman

#9797
Nee ik ben nog niet bezig  ;), ook deze foto is van tijdje terug toen ik ging meten hoeveel ruimte er was in de kast. Het zal er overigens om hangen qua diepte of het goed gaat passen.

BuSpu


kermit