hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

williams

 Vind het knap wat he allemaal maakt  :clapping:
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

vik

Gaaf man!  8)

Flink wat gedaan zo te zien.  :)

Quote from: hifiman on December  9, 2020, 13:18:58
en na pakweg 70 onderdelen te hebben vervangen ziet het er zo uit  ;D

Wacht nog op een betere opamp die onderweg is. En dan nog even een 12V voedinkje maken en klaar is Kees  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

hifiman

#10452
Quote from: vik on December 13, 2020, 21:02:57
Gaaf man!  8)

Flink wat gedaan zo te zien.  :)
Ja inderdaad haha, ondertussen ook de 2 caps rond het kristal vervangen door silver mica exemplaren, de opamp door een mooiere en een lineair voedinkje gemaakt. Alhoewel ik  niet  AB kan vergelijken klinkt het toch duidelijk een stap beter dan ervoor!  :headbanging:

hifiman

Het is tijd voor weer eens een upgrade  :pompom:

Twee stuks Klipsch RP140-SA gekocht. Deze speakers komen aan het plafond te hangen boven mijn front speakers. Levertijd is een week of 3 dus gaat nog even duren voor ze er ook echt hangen.

De bedoeling is uiteraard om een nog ruimtelijker geluidsbubble te krijgen.


hifiman

#10454
En ter voorbereiding op het straks hebben van 4 speakers aan het plafond heb ik alvast mijn Marantz SR7011 geupgrade naar Auro 3D. En ja ik weet het, er is nauwelijks Auro 3D content, dat is dan ook niet de reden achter deze upgrade, de reden is de Auro upsampler genaamd Auromatic. Deze upsampler geeft bij niet Atmos content een hele mooie bubble vergeleken met de Dolby of DTS upsamplers.

reza

Dat klinkt nu al goed, moet je nagaan straks...

:thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman


reza

Het klinkt nu al fantastisch bij je, kan niet slechter worden.
Denk/hoop ik.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riwi

Kost die Auro update nog steeds 100 euro?
En krijg je die bij de nieuwe modellen er gewoon standaard bij? Of blijft dat een optioneel dingetje?

Is voor mijn Arcam niet te krijgen Auro.

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: riwi on March  2, 2021, 23:30:18
Kost die Auro update nog steeds 100 euro?
En krijg je die bij de nieuwe modellen er gewoon standaard bij? Of blijft dat een optioneel dingetje?

Is voor mijn Arcam niet te krijgen Auro.
149 euro inderdaad, staat mij ook iets van bij dat het tijdje terug nog 100 euro was!

Volgens mij zit het er bij nieuwere generaties van Marantz standaard in.

MLCinema

Vanaf de SR7012 zit het erop. Die had ook een hogere adviesprijs dan de SR7011.

Front heights vind ik nog steeds een enorme meerwaarde hebben. Je surrounds zijn ook Klipsch toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

hifiman

Quote from: Kamdioblitz on March  3, 2021, 21:48:57
Vanaf de SR7012 zit het erop. Die had ook een hogere adviesprijs dan de SR7011.

Front heights vind ik nog steeds een enorme meerwaarde hebben. Je surrounds zijn ook Klipsch toch?
Ja dat klopt!

hifiman

Vandaag de Klipsch RP-140SA binnen gekregen  :pompom:

En natuurlijk gelijk even opengeschroefd, want alvorens ze tegen het plafond aan gaan, eerst even de crossover filters upgraden  :angel:

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hifiman

Quote from: Kingpin on March  9, 2021, 23:22:01
En beter positioneren ...
Ik snap wat je bedoeld: de spoelen die niet in een hoek van 90 graden staan t.o.v. elkaar.
Maar ik ga er niet teveel moeite in stoppen, het zijn maar de front height speakers en geen high end stereo speakers.  :angel:

williams

Gaat weer een mooi projectje worden dit .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

MLCinema

Hoe groot is nu die hoek van die. Klipschen waaronder ze komen vanuit de standaard opstelling?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

hifiman

#10469
Quote from: Kamdioblitz on March 10, 2021, 22:08:01
Hoe groot is nu die hoek van die. Klipschen waaronder ze komen vanuit de standaard opstelling?
Ik snap de vraag niet helemaal... Wat is de standaard opstelling?

hifiman

Zoek de 7 verschillen...

hifiman

#10471
En zo monteer je een niet plafond speaker middels een plaatje trespa aan het plafond ;-) Met dank aan Williams voor de hulp om het zo netjes straks aan het plafond te monteren  :worship:

hifiman

#10472
En het eindresultaat: nu ook front hoogte speakers  :angel:

En ik kan je vertellen het klinkt super, zowel in Dolby Atmos als met de Auro 3D upsampler  :headbanging: :clapping:

hifiman

#10473
En nog even een paar foto's voor het totaal overzicht.  :popcorn:

MLCinema

Quote from: hifiman on March 15, 2021, 08:13:51
Ik snap de vraag niet helemaal... Wat is de standaard opstelling?
Wat ik bedoelde was, stel je hangt hem vlak aan de muur, onder welke hoek hangt de speaker dan, omdat de voorkant schuin is. Is een nette strakke oplossing voor hoogte speakers, zeker voor front en rear heights.

Die Auro upmixer is ook een feestje, hoe bevalt deze?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |