hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hifiman

#10425
Quote from: Magura on September 30, 2020, 16:04:40
Mooie set! Heb je nog plannen met de Alpha 10? Recap wellicht ivm leeftijd. Blijven mooie versterkers.
Dank je, het recappen van de arcam is inderdaad het plan!

Maar eerst de avalons modificatie afmaken en op zoek naar speakerkabels die ik lekkerder vind klinken dan de MIT Terminator 4 die er nu op zit, welke ik wat "bedompt" vind klinken.

CZ79

Heb de MIT ook gehad (meerdere series), klinken altijd wat bedompt (imo).
Ik ben toen overgeschakeld naar solid core koper (anticables en jantzen) en dat was een verademing vwb het geluid, zeker de Jantzen is voor de prijs een topper (kost iets van €7 p/m).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

hifiman

Quote from: cz79 on October  1, 2020, 19:09:02
Heb de MIT ook gehad (meerdere series), klinken altijd wat bedompt (imo).
Ik ben toen overgeschakeld naar solid core koper (anticables en jantzen) en dat was een verademing vwb het geluid, zeker de Jantzen is voor de prijs een topper (kost iets van €7 p/m).
Thanks voor het delen van jouw ervaringen! Ik denk dat ik eerst weer eens een cardasje ga proberen.  :D

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

hifiman

Quote from: cz79 on October  2, 2020, 19:52:15
Vind je die veel beter dan de MIT?
Absoluut!  Maar smaken verschillen natuurlijk en de cardas kabels onderling ook ;-)

hifiman


Ralf67

#10431
Productielijntje opgestart  :D

Lekker weer voor deze mooie hobby .

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

dre73

Quote from: hifiman on October  2, 2020, 23:26:41
Absoluut!  Maar smaken verschillen natuurlijk en de cardas kabels onderling ook ;-)

Welke Cardas gaat het dan worden?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ralf67


scrutinizer

Gaan de Klipschen ruimte maken voor de Avatar Ronald?

Wordt wat straks voor aan het plafond.... :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Quote from: scrutinizer on October  3, 2020, 18:05:02
Gaan de Klipschen ruimte maken voor de Avatar Ronald?

Wordt wat straks voor aan het plafond.... :D
Haha, daar heb ik zeker even aan gedacht  ;D

hifiman

Quote from: dre73 on October  3, 2020, 17:57:48
Welke Cardas gaat het dan worden?
Voor nu (net opgehaald en aangesloten) een setje bi-wire cardas quadlink 5c. Het moet qua investering een beetje leuk blijven voor het setje boven. Ik moet zeggen dat ik ze zeker niet verkeerd vind klinken en gelijk een stuk meer naar mijn zin dan met de MIT kabels. Het is geen kwestie van beter of slechter maar dit is meer mijn smaak.

Als ik ooit nog een setje cardas hexlink of eventueel de cross voor een leuk prijsje kan scoren dan doe ik dat, maar voor nu heb ik een leuke basis  :angel:

hifiman

Quote from: Ralf67 on October  3, 2020, 17:36:25
Productielijntje opgestart  :D

Lekker weer voor deze mooie hobby .
Haha nee hoor, ik was met beitel en hamer aan de slag om het tweeter compartiment een paar millimeter "dieper" te maken , zodat de accuton C25-6-12 tweeters niet meer tegen de achterkant aandrukken maar vrije ruimte hebben aan de achterkant. Dat is gelijk goed hoorbaar!

hifiman

Al met al begint het qua klank nu ergens op te lijken!  :music:

Even een opsomming van waar ik nu mee speel boven:

DHZ audio streamer
Cardas Cross interlink
Arcam Alpha 10 integrated stereo versterker
Cardas Quadlink 5C bi-wire speaker kabel
Avalon Avatar met keramische Accuton C25-6-12 tweeters

hifiman

#10440
Ready for surgery (Arcam alpha 10 integrated stereo amplifier).

Ralf67

Great job

Is nu de Arcam Alpha 10 SE by hifiman

hifiman

Quote from: Ralf67 on October 24, 2020, 13:42:36
Great job

Is nu de Arcam Alpha 10 SE by hifiman
Nog niet hoor! Work in progress..

hifiman

#10443
Display bord en input board zijn gedaan, nu het main board nog, dat is ietsie meer werk  :D

PS. Om de oplettende lezer voor te zijn, dit zijn de VOOR foto's ;-)

williams

Onze eigen Cinemike uhh ik bedoel Cineman op het forum.
Lekker bezig Ronald  :clapping:
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Magura

Mooie componenten in het bakje. Goed bezig Ronald!
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

hifiman

Het heeft even een paar weken geduurd maar het recappen van de Arcam Alpha 10 is klaar en hij speelt weer  :headbanging:
Was een lastiger klusje als ik dacht, aan de onderkant van het main board wemelde het van de SMD componenten en het was dus echt precisie werk om de elco's er tussen uit te solderen. De Arcam kan in elk geval weer vele jaren mee  :pompom:

hifiman

#10447
En aangezien ik toch wat te doen moet hebben in mijn vrije tijd heb ik een 2de hands Musical Fidelity V-DAC gekocht. Het excuus om hem te kopen was om mijn chromecast audio op aan te sluiten om op deze manier een redelijk geluidje te krijgen in de set boven , voor het afspelen van muziek via den smartphone.  :D

Er valt heel wat te verberen aan deze DAC, ik ga uiteraard alle elco's recappen, maar ook al die cheap ass keramische condensatoren vervangen voor MKP versies. Vervolgens de twee uitgangs elco's vervangen door MKP. En de dual opamp vervangen voor wat mooiers. Daarna nog een nette voeding ervoor bouwen. Afijn, ik ben weer even van de straat.  :xmas:


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

en na pakweg 70 onderdelen te hebben vervangen ziet het er zo uit  ;D

Wacht nog op een betere opamp die onderweg is. En dan nog even een 12V voedinkje maken en klaar is Kees  :D