hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Sinds kort een nieuwe upgrade in huize hifiman  :headbanging:

De JVC X5000 projector is vervangen door een JVC X7900.

Met name het betere black level en hogere contrast vallen op. Verder heb ik er nog nauwelijks mee gekeken, daar is het nu eventjes veel te warm (en te laat donker) voor. Maar ik kom de komende herfst en winter dus wel weer door.  :D :popcorn:

Zymotic


hifiman

#10402
Om de audio hobby wat nieuw leven in te blazen heb ik mijn hobbykamer boven anders ingedeeld. Kort samengevat: minder buro, meer ruimte voor stereo set en speakers. Tegelijk een 2de setjes Avalon Avatars op de kop getikt , de speakers waar ik beneden al pakweg 12 jaar met volle tevredenheid mee draai  :headbanging:

Verder een 2de hands Arcam Alpha 10 integrated gekocht , voor wat meer power voor de toch wat hongerige Avalons.

Het is mijn bedoeling de set met 2de hands spul en modificaties naar een hoger plan te tillen en zo nu en dan eens van apparatuur te wisselen en wellicht wat meet en greet shootouts.  :coffee:

De set beneden is al jaren "af" en wil ik gewoon vanaf blijven, in deze set boven kan ik dan weer lekker "rommelen"  :D


Ralf67

Mooi begin van een dergelijke stereoset, met Avalon.

Hoe groot is de ruimte ?

Meter of 5 lang denk ik zo.

hifiman

Quote from: Ralf67 on September 26, 2020, 15:14:17
Mooi begin van een dergelijke stereoset, met Avalon.

Hoe groot is de ruimte ?

Meter of 5 lang denk ik zo.
4m60 lang en 3m50 breed.

hifiman

Om te beginnen die eigenwijze arcam bananen terminals op de Alpha 10 maar eens vervangen door iets wat wij euro landen begrijpen  :angel:

Ralf67


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Ondertussen staat tie alweer lekker te spelen   :headbanging:

hifiman

De postnl man kwam zojuist het volgende hobby projectje bezorgen: een setje accuton keramische tweeters voor in de Avalons  :wub:

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Ralf67

Kwam oude foto tegen, dus zoiets ?

hifiman

Quote from: reza on September 26, 2020, 17:59:01
Heb je je zidoo al aan de praat?
Jazeker, dat was bijna plug en play! Prima ding, bevalt stuk beter dan de dune die ik had.


hifiman

#10413
Quote from: Ralf67 on September 26, 2020, 17:59:45
Kwam oude foto tegen, dus zoiets ?
Haha inderdaad zoiets, dat is overigens nog de originele tweeter op de foto.
Beneden zitten echter net een slagje duurdere accuton tweeters in als degene die ik nu op de kop heb getikt voor boven.

hifiman

#10414
Ondertussen zitten de Accuton C25-6-12 keramische tweeters er in. Met een kleine serie weerstand om aan de gewenste 6.6 ohm impedantie te komen. Er is geen gain aanpassing nodig voor de tweeter dus die ene serie weerstand voldoet.

Het is echter nog niet klaar. Heb ten eerst mooiere inductie arme weerstanden besteld dus die moeten er nog in, maar ten tweede is het tweeter compartiment net niet diep genoeg en moet ik daar dus nog een aanpassing aan de kasten doen.

Gelijk de kasten even lekker in de bijenwas gezet  :inlove:



hifiman

In tegenstelling tot destijds beneden niet direkt een wow effect, eerder een "klinkt niet veel anders" ervaring. Echter dit is een hele andere set, beneden zitten 2x zo dure accuton tweeters in de speakers en het is zoals hierboven beschreven ook nog niet klaar.


hifiman

En aangezien ik dit weekend verder toch geen andere plannen had, gelijk ook maar de frontjes met textielverf weer netjes zwart geverfd, gelijk de frontjes van de beneden speakers ook maar meegepakt, was tenslotte alweer 10 jaar geleden dat die een opknap beurtje hadden gehad.

hifiman

En ze zijn weer als nieuw  :pompom:

Peerless Monster

Mooi mooi! Ik vond jouw set een paar jaar geleden ook al zo puntje precies spelen! Heel goed.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

hifiman

Quote from: Peerless Monster on September 28, 2020, 12:31:37
Mooi mooi! Ik vond jouw set een paar jaar geleden ook al zo puntje precies spelen! Heel goed.
Thanks  :)

minplus

Netjes. 8) En erg leuk zo'n project.
Heb je het frontdoek van het paneel afgehaald en in een sopje geverfd?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

hifiman

Quote from: minplus on September 28, 2020, 16:59:04
Netjes. 8) En erg leuk zo'n project.
Heb je het frontdoek van het paneel afgehaald en in een sopje geverfd?
Nee met paneel en al in mijn ligbad met textielverf geverfd  ;D

skyfox

Waar ik nu wel benieuwd naar ben... Hoe bevalt de X7900 tot nu toe? De temperaturen zijn wat gedaald, dus je hebt vast al wat uurtjes erbij gezet op de lamp?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Magura

Mooie set! Heb je nog plannen met de Alpha 10? Recap wellicht ivm leeftijd. Blijven mooie versterkers.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

hifiman

Quote from: skyfox on September 29, 2020, 23:35:40
Waar ik nu wel benieuwd naar ben... Hoe bevalt de X7900 tot nu toe? De temperaturen zijn wat gedaald, dus je hebt vast al wat uurtjes erbij gezet op de lamp?
Dat klopt, ben nu steeds meer aan het kijken :-) Hij bevalt heel goed! Je hoort mij er niet zo over omdat het verschil met de X5000 (op het verbeterde contrast na) niet zo groot is en ik al heel tevreden daarmee was.