hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hifiman


hifiman

Even wat foto's van gepauzeerde beelden (helaas neemt kodi menu dan een stuk van het beeld weg) van tonemapping middels madvr afgespeeld op mijn JVC X5000 (low lamp , iris -6, SDR, BT2020 kleurruimte, 1200 uur op de lamp)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman


scrutinizer

#10354
Strak plaatje, Ronald ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

reza

Wat heb jij gedronken of gerookt vanavond :crazy:
:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Quote from: scrutinizer on November 13, 2018, 22:56:03
Strak plaatje, Ronald ;)
Thanks Anton, binnenkort maar weer eens een filmpie doen?  :coffee:

reza

Hey Ronald,

meet jij je lamp ook wel eens kwa lumens?

Ik vraag me af of het verloop ongeveer hetzelfde is als bij Riwi.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Quote from: reza on November 21, 2018, 18:32:04
Hey Ronald,

meet jij je lamp ook wel eens kwa lumens?

Ik vraag me af of het verloop ongeveer hetzelfde is als bij Riwi.
Jazeker , bij mijn half jaarlijkse calibratie. Is alleen lastig vergelijken want ik schrijf het aantal lumens niet op maar de diafragma stand bij gelijkblijvend aantal lumens. Heb ij 600 uur (toen ik hem overnam van Wil) wel een meting gedaan dus zal binnenkort eens uitrekenen hoe het verloop nu bij 1200 uur is.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

#10360
Na pakweg 8 jaar trouwe dienst en een vermoedelijke leeftijd van pakweg 13 jaar (ben niet de 1e eigenaar) heeft mijn PS Audio Power Plant P1000 het begeven.

Uiteraard ga ik de patient proberen nieuw leven in te blazen. Alleen al het van zijn plek krijgen, demonteren en naar boven (hobby kamer) krijgen hebben al de nodige uurtjes gekost.

Ik ga gezien de leeftijd en gezien het gedoe van uberhaupt dat ding op de reparatie tafel krijgen gelijk het hele apparaat reviseren. In de hoop dat tie het weer gaat doen (zolang het processor board in orde is komt dat goed) en weer vele jaren mee kan. Uiteraard gaan er gelijk betere elco's in. Onderdelen zijn besteld maar door de feestdagen is de kans groot dat ik pas begin volgend jaar alles in huis heb. Gelukkig kan ik gewoon doorspelen zonder de P1000.

hifiman

De grote elco's had ik ooit al eens vervangen door deze jongens die gezien de grootte een aparte behuizing kregen die bovenop mijn powerplant staat.  :D

Kjelt

Das pech Ronald zo vlak voor de feestdagen  :(
Hopelijk krijg je hem weer levend, soms best wel lastig met die AC versterkers afhankelijk of ie met een grote knal er mee is gestopt?

hifiman

#10363
Quote from: Kjelt on December 23, 2018, 16:25:17
Das pech Ronald zo vlak voor de feestdagen  :(
Hopelijk krijg je hem weer levend, soms best wel lastig met die AC versterkers afhankelijk of ie met een grote knal er mee is gestopt?
Ach ja pech en wat mazzel bij de pech. Niet leuk nee, maar zonder dit apparaat kan ik ook nog met plezier film kijken en muziek luisteren. En nu heb ik de tijd om het ding op het gemakkie uit elkaar te halen en alvast (deels) te reviseren.

Nee, gelukkig geen big bang! Mijn stereo versterker begon te haperen op 1 kanaal met het switchen van input (relais). Dus ik nieuwe relais besteld, maar de volgende dag dacht ik opeens: hee dat kan ook de P1000 zijn die te weinig spanning levert. En inderdaad, er kwam nog maar 199V uit. Een dag later bleek dat nog maar 170V en toen heb ik het apparaat van de spanning gehaald en uit de keten verwijderd. De stereo versterker schakelt ondertussen (op de vuile 230V) weer prima.

De P1000 levert symmetrische spanning op de output (dus 2x 110V rond de nul). De terugloop in output spanning bleek voor beide helften exact gelijk, daaruit trok ik de conclusie dat de 2 output boarden niet de oorzaak zijn maar het control/display board dat de output boarden aanstuurt. Als het control board stuk is (de logica) dan ben ik de sjaak, maar heb goede hoop (aangezien er nog wel een sinus uitkwam) dat het een elco probleem is. Heb ondertussen de elco's van dit board gedesoldeerd en er bleken bij nameten 2 elco's defect, beiden van de voeding van het control board.

Aangezien het veel tijd en moeite kost om de boel weer in elkaar te zetten om straks te testen of de P1000 het dan weer goed doet, kies ik ervoor om gelijk het hele ding te reviseren/recappen met gelijk betere kwaliteit elco's (panasonic FC). De kosten vallen mee (onder de 100 euro) aangezien ik de grote elco's een aantal jaar terug al vervangen had. Ga er nog even zoet mee zijn maar even ervan uitgaand dat tie het straks weer goed doet kan ik er dan weer vele jaren plezier van hebben. Uiteraard vervang ik zaken als MOVs en thermistor ook gelijk voor de zekerheid.

solitaire

Damn wat is het toch handig als je een dergelijke ingreep zelf kan doen ! Respect.


prettige kerst en feestdagen gewenst (zonden storingen van welke soort dan ook ...)
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Quote from: solitaire on December 23, 2018, 20:22:23
Damn wat is het toch handig als je een dergelijke ingreep zelf kan doen ! Respect.


prettige kerst en feestdagen gewenst (zonden storingen van welke soort dan ook ...)
Ja dat is wel zo, moet er niet aan denken dat ik hem naar USA had moeten heen en weer verschepen, nog afgezien van wat de reparatie zou kosten en of ze dat uberhaupt nog zouden doen.

Dank je wel en van hetzelfde natuurlijk!  :xmas:

riwi

Quote from: hifiman on December 24, 2018, 08:42:13
Ja dat is wel zo, moet er niet aan denken dat ik hem naar USA had moeten heen en weer verschepen, nog afgezien van wat de reparatie zou kosten en of ze dat uberhaupt nog zouden doen.

Dank je wel en van hetzelfde natuurlijk!  :xmas:

Ik neem aan dat er na 13 jaar geen garantie meer is? Dan zou je hem ook bij een reparateur in NL kunnen laten repareren als je het het niet zelf zou kunnen. Geldt niet voor jou, maar ik bedoel voor de gemiddelde gebruiker. Ik denk dat verschepen van een 50kg zwaar apparaat best wat zou kosten.
Succes met repareren en wachten op de componenten :)

hifiman

Quote from: riwi on December 24, 2018, 12:11:24
Ik neem aan dat er na 13 jaar geen garantie meer is? Dan zou je hem ook bij een reparateur in NL kunnen laten repareren als je het het niet zelf zou kunnen. Geldt niet voor jou, maar ik bedoel voor de gemiddelde gebruiker. Ik denk dat verschepen van een 50kg zwaar apparaat best wat zou kosten.
Succes met repareren en wachten op de componenten :)
Nee dat denk ik ook niet ;-) Het is denk ik zelfs de vraag of ze dit apparaat nog willen repareren. Dan is hier een reparateur zoeken inderdaad de betere optie. Echter als het digital control boardje kapot is dan valt daar daar weinig aan te repareren. Hopelijk is het dan nog mogelijk zo'n boardje los te bestellen, dat weegt ook niet zoveel  ;D

chansig

Mooi stukje werk...tenminste dan ga ik ervan uit dat het opgelost gaat worden en de boel gewoon weer gaat werken. Dus op voorhand:  :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifiman

#10369
Zojuist het beest weer volledig gemonteerd en jawel hij doet het weer zoals het hoort.  :pompom: 60W gloeilamp er op om te testen met belasting.

Nu is het wachten op de hulptroepen om het apparaat weer naar beneden te sjouwen. Heb het ding toch echt wel gemist, klinkt toch een heel stuk minder zo, niet alleen met muziek maar ook met films.

Kosten vielen reuze mee, is ruim onder de 100 euro gebleven aan onderdelen.  8)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt


williams

Mooi dat het beestje weer als nieuw is  :clapping:
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Tsja wie had dat ooit gedacht  ;D  Opeens ging het jeuken en kocht ik in 1 dag (gisteren) mijn eerste 2 LP's en een 2de hands gereviseerde Philips AG212 met GP400 element :inlove:

hifiman

#10374
Laat ik even vooropstellen dat ik NIET de insteek heb dat de platenspeler even goed moet klinken als de transporter, deze aanschaf is meer vanuit een stukje nostalgie en dat het niet veel heeft gekost. Het gaat mij dus vooral om de lol van het plaatjes draaien en niet omdat het vanuit audiofiel oogpunt beter zou moeten gaan klinken dan de transporter.

Mijn eerste  luisterindruk: ik mis hoog, het klinkt wat muffelig, maar... ik hoor ook een hoop potentie want het klinkt heerlijk analoog (duhh) en ik snap gelijk al waarom sommigen hierbij (een platenspeler) zweren.

Maar goed, ik zou ik niet zijn als ik nu toch niet "meer" wil en heb dus zojuist al gelijk een GP412 element gescoord , deze hoop ik dan eind van de week in huis te hebben.