hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hifiman

Quote from: denoontje on June  5, 2018, 20:53:20
mooie keus...gewoon monitoren.
:-)


wellicht wel wat indraaien naar de luisterplek (eigen ervring en die van ralphh).
hou daar dus rekening mee met je ophangsysteem
Het zijn geen monitoren, het zijn bipolen  :angel:

denoontje


hifiman

Even ter reminder aan mezelf:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23357.msg2784459#msg2784459

Als de klipsch speakers binnen zijn ga ik als eerste de scheidingsfilters aanpassen op dezelfde wijze als ik eerder deed met de achter speakers. Wima en Audyncap folie condensatoren erin dus i.p.v. de standaard goedkope caps die erin zitten.

hifiman

Het heeft heel lang geduurd en uiteindelijk heb ik ze ergens anders gekocht maar heb nu dus 2 Klipsch RP240S speakers. Gelijk de filters geupgrade.

Uiteraard de caps en weerstanden nog vastgezet met wat lijm. Binnenkort gaan ze aan het plafond!


Harry HT

Hi Hifiman,

Eindelijk 🤭[emoji4]

Gefeliciteerd [emoji3] mooie upgrade weer en modificatie [emoji41]

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

#10330
Taaaddaaaaaa, het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat, Dolby Atmos 4.2.2 in da house   :pompom:

Even kort wat stukjes geluisterd met een hele goed indruk, bepaalde scenes in Quiet Place klinken nu echt waanzinnig gaaf  :inlove: De keuze voor bipolen als hoogte speakers is, voor mij althans, absoluut de juiste geweest  :popcorn:

Met de hartelijke dank aan Williams voor zijn vakkundig hulp om de boel netjes op te hangen  :headbanging:

reza

Ziet er uit als een nieuwe meet and greet ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Harry HT

Hi,
Quote from: hifiman on August 12, 2018, 00:04:21

Even kort wat stukjes geluisterd met een hele goed indruk, bepaalde scenes in QUIET PLACE klinken nu echt waanzinnig gaaf  :inlove:
Meer stiltes ? [emoji6]

Gaaf dat je enthousiast bent, op naar 4 Atmos speakers [emoji4]

Hoe heb je de plek/afstand bepaald van de Atmos speakers?

Is de integratie met de wandspeakers mooi? Dezelfde speakers toch?

Veel plezier met luisteren [emoji41]

Gegroet

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Kjelt

Stapje bij stapje kom je er wel  :D  :thumbs-up:

hifiman

Dank heren! Bij deze een wat mooiere foto.

hifiman

#10335
Quote from: Harry HT on August 12, 2018, 08:39:28
Hi,Meer stiltes ? [emoji6]

Gaaf dat je enthousiast bent, op naar 4 Atmos speakers [emoji4]

Hoe heb je de plek/afstand bepaald van de Atmos speakers?

Is de integratie met de wandspeakers mooi? Dezelfde speakers toch?

Veel plezier met luisteren [emoji41]

Gegroet

Harry
De plek/afstand volgens de dolby atmos richtlijnen.
De integratie is goed, het zijn dezelfde speakers maar dan het iets kleinere broertje (zelfde tweeters, iets kleinere woofers).

williams

Ziet er mooi en herkenbaar uit  ;D

Heb gisteren samen met Ronald een aantal stukken film gekeken en geluisterd en het klinkt echt waanzinnig mooi .
Vooral A Quiet Place en  Bladerunner hebben zoveel meer plaatsing met  Atmos en ook de soundtrack van film geeft meer ambiance .
Wat mijn betreft een geweldige upgrade  :pompom:   
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Nog niet gehoord maar ik weet wel zeker dat het een zeer goede upgrade is..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Quote from: williams on August 12, 2018, 20:31:12
Ziet er mooi en herkenbaar uit  ;D

Heb gisteren samen met Ronald een aantal stukken film gekeken en geluisterd en het klinkt echt waanzinnig mooi .
Vooral A Quiet Place en  Bladerunner hebben zoveel meer plaatsing met  Atmos en ook de soundtrack van film geeft meer ambiance .
Wat mijn betreft een geweldige upgrade  :pompom:
Het is nog even wennen (zowel het geluid als dat er opeens speakers aan het plafond hangen), maar het is qua spectaculariteitslevel bij bepaalde films absoluut een toegevoegde waarde  ;D :popcorn:

Kjelt

Ik had eigenlijk, gezien je geschiedenis qua "behoudende huiskamerstijl",  witte speakers verwacht ;)

hifiman

Quote from: Kjelt on August 13, 2018, 09:59:26
Ik had eigenlijk, gezien je geschiedenis qua "behoudende huiskamerstijl",  witte speakers verwacht ;)
Dat was inderdaad in eerste instantie mijn wens, maar een match (qua geluid) met de achterspeakers vond ik dan wel weer belangrijker dan het visuele aspect.  :angel:

Kjelt


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Je kan ook je platfond zwart schilderen  :tongue2:
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

#10344
Aangezien er op dit moment geen mediaspeler bestaat die voldoet aan al mijn wensen en eisen heb ik als tussen oplossing een Dune HD Solo 4K erbij gekocht zodat ik weer een up to date (als in 4K capable) speler heb die full blu-ray menu's kan afspelen als ik dat wenselijk acht. De oude Dune HD Max wordt dan alleen nog gebruikt voor het afspelen van Blu-Ray schijfjes en zal t.z.t. een keer vervangen worden door een UHD speler. Ook heel fijn dat deze Dune een ingebouwde scraper heeft die wat mij betreft prima werkt :-)

Wat ik nog wil testen is de optie om HDR naar SDR om te zetten met behoud van REC2020, vanavond eens kijken hoe dat er uit ziet op de JVC X5000 projector :-)

hifiman

Ik heb sinds de komst van de Atmos plafond speakers nog niet heel veel film gekeken maar merk wel dat de speakers langzaamaan wat ingespeeld beginnen te raken en wat rustiger beginnen te klinken, hetgeen de integratie met de rest ten goede komt.  :headbanging:

Kjelt

Quote from: hifiman on August 23, 2018, 09:33:08
Aangezien er op dit moment geen mediaspeler bestaat die voldoet aan al mijn wensen en eisen heb ik als tussen oplossing een Dune HD Solo 4K erbij gekocht zodat ik weer een up to date (als in 4K capable) speler heb die full blu-ray menu's kan afspelen als ik dat wenselijk acht.
Yup staat bij mij ook nog steeds naast de prime te spelen.
De allernieuwste Android gebaseerde Dune heeft nogal wat kinderziektes lees ik her en der, laten ze dat eerst maar eens goed oplossen voor ik overstap.

hifiman

Quote from: Kjelt on August 23, 2018, 10:18:19
Yup staat bij mij ook nog steeds naast de prime te spelen.
De allernieuwste Android gebaseerde Dune heeft nogal wat kinderziektes lees ik her en der, laten ze dat eerst maar eens goed oplossen voor ik overstap.
Vandaar mijn keuze inderdaad voor deze speler en niet de nieuwere android based versie.

williams

Hoi Ronald verwacht niet te veel van de Tonemapping van de Dune .
Ik zelf vind de kleuren er nogal vreemd uitzien hiermee.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on August 23, 2018, 19:19:05
Hoi Ronald verwacht niet te veel van de Tonemapping van de Dune .
Ik zelf vind de kleuren er nogal vreemd uitzien hiermee.
A ok, die indruk had ik dus ook!