hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

oud_account_1

Quote from: hifiman on April 15, 2018, 11:02:33
Ik heb met testen toen even zonder koelribben gedraaid, toen schrok ik wel even van hoe warm ze alle vijf werden, misschien is dat al too much geweest...
Daarvoor (daartegen) hebben ze interne protectie volgens de datasheet.
Als er 5 tegelijk kapot zijn denk ik eerder aan een ander probleem, kan het zijn dat je bij het inbouwen een connectie niet goed hebt hersteld?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

hifiman

Quote from: squadra on April 15, 2018, 11:07:49
Daarvoor (daartegen) hebben ze interne protectie volgens de datasheet.
Als er 5 tegelijk kapot zijn denk ik eerder aan een ander probleem, kan het zijn dat je bij het inbouwen een connectie niet goed hebt hersteld?
Er zijn er 2 van de 5 kapot (of een dikke sluiting die ik nog niet heb kunnen vinden). Nee dat kan niet want na inbouwen heb ik nog dc en gain getest per kanaal en er even per kanaal muziek mee gedraaid.

williams

#10302
Balen Ronald dat je zo kort plezier van je aankoop hebt ,maar met  jouw kennis komt het wel weer goed .
Je hebt in ieder geval weer wat te doen met de hobby .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on April 15, 2018, 12:18:45
Balen Ronald dat je zo kort plezier van je aankoop hebt ,maar jouw kennis komt het wel weer goed .
Je hebt in ieder geval weer wat te doen met de hobby .
Ach welja, het komt wel weer goed en gelukkig weinig extra kosten (als het goed is..).

hifiman

#10304
Het was technisch weertje vandaag en de Ceratec doet het weer (beide defecte eindtrap ic's vervangen), staat ondertussen al 2 uurtjes te spelen zonder heet te worden  :thumbs-up:

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

#10306
Quote from: solitaire on April 19, 2018, 19:38:15
wat was het euvel ?
Geen flauw idee, behalve dan dat er dus inderdaad 2 van de 5 output ic's defect waren, die heb ik vervangen en hij staat nu al paar uur probleemloos te spelen...
Een mogelijkheid zou zijn oscillatie, maar dan nog geen idee waarom toen wel en nu niet. Wellicht waren de 2 ic's in kwestie al niet lekker meer of tijdens het reviseren/solderen beschadigd (statische elektriciteit ofzo) geraakt. Heb nu ook voor de zekerheid op de ongebruikte inputs kortsluit plugjes gezet.

Kingpin

Mooi dat het weer werkt :clapping:

Ik moet binnenkort ook maar eens een beginnetje maken met m'n stereo sub.
Tijd tijd ....
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hifiman

Ondertussen een paar filmpjes gekeken met de Ceratec Penta op de achterspeakers en dat klinkt prima  ;D :pompom:

hifiman

#10309
Afgelopen weekend heb ik mijn 8 jaar oude Sony 32 inch TV vervangen door een 40 inch Panasonic TX40EXW735.  :pompom:

Hierdoor heb ik nu een TV die ook 4K/UHD kan en die een maatje groter is dan de oude (nog groter zou leuk zijn maar past niet tussen mijn dressoir en projectie scherm in).

Eerste indruk:
- super goed black level  :headbanging:
- mega slechte frame interpolatie (zet ik dus uit)
- 4K beelden zien er mooi uit
- HDR niet echt spectaculair (til ik niet zo zwaar aan)
- in deze klasse (maat en prijs) waarschijnlijk de beste keuze

hifiman

#10310
Alvast even berekend waar mijn atmos hoogte speakers zouden moeten komen.

Bij een gemeten 135 cm van hoofd tot plafond en 80 cm van hoofd tot achter muur komen de speakers dan dus 80+24= 104 cm van de achtermuur af. Als ik de tweeters van de nog aan te schaffen Klipsch RP240S op 104 cm laat komen dan betekent dat de de speaker in totaal (van muur tot "einde" speaker")  xxx cm van de achterwand af komt. De afstand van hoofd tot speaker bedraagt dan 137 cm.

Harry HT

Hi Hifiman,

Gaaf dat je aan de Atmos gaat [emoji41]

Hoever hangen ze straks uit elkaar?

Gegroet,

Harry

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Ralf67


hifiman

Quote from: Harry HT on June  2, 2018, 19:01:29
Hi Hifiman,

Gaaf dat je aan de Atmos gaat [emoji41]

Hoever hangen ze straks uit elkaar?

Gegroet,

Harry

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Hoi Harry,

Even ver als de achter speakers, al is het maar om het visueel een beetje leuk te houden.


hifiman


Ralf67

Hier kom je er wel mee weg, succes

hifiman

Quote from: Ralf67 on June  2, 2018, 19:12:40
Hier kom je er wel mee weg, succes
Hoe doe jij dat dan met DTS-X ? Volgens mij is Dolby Atmos verreweg in de meerderheid toch?

hifiman

#10317
De kogel is door de kerk, ik heb zojuist mijn dolby atmos plafond speakers besteld  :headbanging:

Het zijn de Klipsch RP240S geworden, het iets kleinere broertje van mijn achter speakers. Ik weet het, nogal ongebruikelijk om daarvoor dit type speakers te nemen, maar ik hou niet van het direkte geluid van normale surround of hoogte speakers, daarnaast verwacht ik met deze keuze meer synergie met de achter speakers, zowel in hoe het klinkt als hoe het smoelt.  :popcorn:

hifiman

De laatste tijd nog wat finetuning gedaan in de zelfbouw audio streamer,  met name op het gebied van de voeding. Het is nu goed zo en het project is nu officieel afgerond  :pompom:

Conclusie: speelt heel mooi en een stuk beter dan bijvoorbeeld een squeezebox, maar de logitech transporter wint het nog wel qua 3D afbeelding in de ruimte. Al met al ben ik er heel tevreden over als speler voor de set boven en als het ooit nodig is ter vervanging van de transporter in de set beneden.

williams

Mooie aankoop Ronald ,ben erg benieuwd hoe dit gaat klinken bij de rest van je surround bublle .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

mooie upgrade indd Ronald! Als ze hangen, zet het ijs dan maar alvast klaar ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Das goed heren, als ze hangen nodig ik jullie uit voor ijs en  :popcorn: :headbanging:

reza

Ik neem wel suikervrije slagroom mee :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman


denoontje

mooie keus...gewoon monitoren.
:-)


wellicht wel wat indraaien naar de luisterplek (eigen ervring en die van ralphh).
hou daar dus rekening mee met je ophangsysteem