hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Mooi weer. Gelukkig hoef je niet stil te zitten  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kingpin

Check ook even of de fan geen lawaai geeft. Origineel is ie fluisterstil.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

solitaire

Kan je nou niet gewoon iets niet direct slopen zo snel je het in je handen krijgt  :exclamation: >:(

;) :D


Ben benieuwd hoe ver de transplantaties nu zullen gaan :worship:

Veel plezier !


En uh, naaktfoto's 'doen' het altijd goed bij mij ... :blush:
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

#10278
Haha nee dat kan ik blijkbaar niet  ;)

Het apparaat is volgens mij meer dan 10 jaar oud dus een preventieve revisie is geen heel gek idee. 

Foto's volgen nog! :headbanging:

hifiman

De beloofde naakt foto :-)

Het wachten is op de bestelde onderdelen.

solitaire

:worship:

Zit er aan de linkerkant wel een temperatuursensor tussen de transistoren op het koelblok en aan de rechterkant niet ?


Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Quote from: solitaire on March 17, 2018, 10:47:21
:worship:

Zit er aan de linkerkant wel een temperatuursensor tussen de transistoren op het koelblok en aan de rechterkant niet ?
Scherp! Dat viel mij inderdaad ook al op!
Tevens is de voeding aan de ene kant voor 3 kanalen en de exact gelijke voeding aan de andere kant voor 2 kanalen (fronts).

solitaire

apart ... de wegen van een electronicus zijn soms ondoorgrondelijk ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Quote from: solitaire on March 17, 2018, 11:11:04
apart ... de wegen van een electronicus zijn soms ondoorgrondelijk ...
In het kader van kostenbesparing snap ik het wel hoor  :notify: ;D


hifiman

Quote from: Kingpin on March 14, 2018, 17:48:58
Check ook even of de fan geen lawaai geeft. Origineel is ie fluisterstil.
Maakt geen lawaai :-) Wat wel weird is, de NTC meet 15 Ohm, terwijl deze 2,5 Ohm zou moeten zijn bij kamertemperatuur volgens mij. Deze maar vervangen dus.

Er zitten 7A zekeringen in en de voedings elco's waren al 50V versie, maar dan wel van het merk Samwha, ik ga zowiezo alle caps vervangen.

solitaire

Quote from: hifiman on March 18, 2018, 09:00:56
Maakt geen lawaai :-) Wat wel weird is, de NTC meet 15 Ohm, terwijl deze 2,5 Ohm zou moeten zijn bij kamertemperatuur volgens mij. Deze maar vervangen dus.

...

Mijn weerstand tegen de Nederlandse Teckel Club neemt ook toe de laatste tijd ...

Maar zonder flauwe kul, weer wat geleerd vandaag ... NTC ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Quote from: solitaire on March 18, 2018, 09:46:32
Mijn weerstand tegen de Nederlandse Teckel Club neemt ook toe de laatste tijd ...

Maar zonder flauwe kul, weer wat geleerd vandaag ... NTC ...
Er zit een NTC weerstand (temperatuur afhankelijke weerstand) in serie met de 220V als inschakelstroom begrenzer. Heeft een weerstand van 2,5 ohm (dat is althans de bedoeling) bij 25 graden, bij hogere temperaturen neemt de weerstand af.

Kingpin

Quote from: hifiman on March 18, 2018, 09:00:56
Maakt geen lawaai :-) Wat wel weird is, de NTC meet 15 Ohm, terwijl deze 2,5 Ohm zou moeten zijn bij kamertemperatuur volgens mij. Deze maar vervangen dus.

Er zitten 7A zekeringen in en de voedings elco's waren al 50V versie, maar dan wel van het merk Samwha, ik ga zowiezo alle caps vervangen.
Idd ntc vervangen, heb ik destijds ook gedaan. Die 7A zekeringen ::) volgens mij mag dat zeker de helft zijn (uit m'n hoofd), kan het wel even nakijken. Je kan het ook zo berekenen als je de trafo gegevens hebt.
De elco's idd even vervangen door 105C types.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

solitaire

Quote from: hifiman on March 18, 2018, 10:34:33
Er zit een NTC weerstand (temperatuur afhankelijke weerstand) in serie met de 220V als inschakelstroom begrenzer. Heeft een weerstand van 2,5 ohm (dat is althans de bedoeling) bij 25 graden, bij hogere temperaturen neemt de weerstand af.

Ah, ik dacht dat 'ie puur de fan reguleerde ... (gezien de context waarin genoemd en de Wiki uitleg). 
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

De 2 grootste waardes zijn binnen, klaar om erin gesoldeerd te worden  :satisfied:

hifiman

Nieuwe voedings elco's erin en potmeter LED draadjes preventief vervangen door steviger draad.  :angel:

mikeske

Als hij klaar is breng je hem maar terug  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Harry HT

Hi Hifiman,

Hoe klinkt de DIY streamer nu? Heb je nog aanpassingen gedaan? Mag de Transporter nog blijven staan?  ;D

De Ceratec Penta speelt ie inmiddels?

Fijne paasdagen  :yinyang:

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Quote from: mikeske on March 27, 2018, 19:41:36
Als hij klaar is breng je hem maar terug  ;D
Tegen de juiste prijs rij ik met alle plezier nog een keer op en neer  :angel:

hifiman

Quote from: Harry HT on March 30, 2018, 19:25:05
Hi Hifiman,

Hoe klinkt de DIY streamer nu? Heb je nog aanpassingen gedaan? Mag de Transporter nog blijven staan?  ;D

De Ceratec Penta speelt ie inmiddels?

Fijne paasdagen  :yinyang:

Gegroet,

Harry
Hoi Harry,

De Ceratec Penta is voor 3/4 klaar, doordeweeks kom het er nooit zo van dus verwacht hem komend weekend af te krijgen.

De DHZ streamer ben ik nog wat aan het tweaken met de voeding. Hij klinkt iets anders dan de transporter maar speelt wel op hetzelfde nivo. Ik prefereer nog net de transporter, maar ik ga net zo lang door tot dat andersom is  :headbanging:

Groetjes,

Ronald

hifiman

#10296
Gisteravond had ik tijd en zin dus hij is opeens klaar  :thumbs-up: ;D

Geheel gereviseerd en even alle kanalen gecheckt op DC op de uitgang en of de GAIN onderling gelijk is: alles in orde bevonden  :pompom:

Ga alleen de kast nog 1x openen om die belachelijk fel brandende led wat te dimmen  :police:

Edit: LED dimmen is ondertussen ook gedaan :-)

hifiman

#10297
Het leven van een hifiman gaat helaas niet altijd over rozen  :crazy:

Toen ik gisteren de Penta Ceratec voor het eerst in gebruik nam in de surround set (voor de surround speakers) was de eerste indruk gelijk goed, de tweede indruk echter was: wat ruik ik?
Ik voel aan de versterker en 1 kant is koud en de andere kant bloed heet. Snel de stekker eruit dus. De klant die heet werd was de kant die feitelijk niet gebruikt werd. Daar had ik dus mazzel bij want er blijkt de volledige negatieve voedingsspanning (-35 volt) op 2 van de 5 speaker uitgangen te staan. Ik heb dus nog pure mazzel gehad dat het niet de uitgangen waren waar mijn surround speakers aan hingen want anders had ik dus 4 gefriede klipsch woofers gehad.

Heel raar dit aangezien ik voor het plaatsen van de versterker beneden een week geleden nog de dc (1 mv of minder) op elke uitgang gemeten had en teven de gain. Ook had ik per kanaal even een speaker aangesloten en muziek gedraaid op alle uitgangen. Oorzaak dus volledig onbekend en daar baal ik nog het meest van.

De Ceratec ligt dus weer helemaal uit elkaar. Ik meet inderdaad een kortsluiting tussen de negatieve voedingslijn en de uitgang van 2 van de 5 TDA7294V eindtrappen. De vraag is of er ergens een kortsluiting op de print zit (ik kan niks vinden) of in de IC's zelf. Ik dacht even een poortje te liften maar dat gaat niet lukken, lijkt erop dat ik de TDA's zal moeten vervangen om daar achter te komen. Gelukkig zijn ze niet zo duur dus heb er een aantal besteld. Nu kijken of ik ze netjes vervangen krijg.. En voor ik er eentje uithaal nog even een nachtje over slapen of ik nog andere ideeen krijg over de mogelijke oorzaak.

1 ding scheelt, ik heb de versterker niet persee nodig en mis dus geen functionaliteit :-)

Kingpin

Nog geluk dan!
Wel apart. Misschien te heet geworden met solderen, statische electriciteit, wie zal het zeggen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hifiman

Quote from: Kingpin on April 15, 2018, 10:45:01
Nog geluk dan!
Wel apart. Misschien te heet geworden met solderen, statische electriciteit, wie zal het zeggen.
Ik heb met testen toen even zonder koelribben gedraaid, toen schrok ik wel even van hoe warm ze alle vijf werden, misschien is dat al too much geweest...