hifiman op reis door audio en video land

Started by hifiman, November 20, 2004, 13:42:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

hifiman

#10225
Ook op stereo gebied heb ik niet stil gezeten en nog een kleine tweak toegepast.

Een extra (metalen) netwerk switch, waar alleen de logitech transporter op aangesloten staat. De schakelende voeding van deze switch heb ik vervangen door een BOTW Sbooster lineaire voeding. Tussen de bestaande netwerk switch en deze nieuwe switch bewust een onafgeschermde UTP kabel (om aardlussen te voorkomen). De netwerkkabel van de nieuwe switch naar de transporter wilde ik een afgeschermde gebruiken maar subjectief lijkt een onafgeschermde toch iets beter te klinken. Hier wil ik nog wat verder mee experimenteren, in elk geval moet ik bekennen dat ik weinig verschil constateer met deze tweak. Overigens speelde de bestaande switch ook al met een lineaire voeding.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Gaaf! Leuke aankopen. Die HD Fury producten vind ik erg mooi. Super om op die manier je processor te kunnen behouden. Ben benieuwd naar je resultaten met HDR. Er is op AVS een hoop te vinden over Custom Gamma Curves voor de X5000 reeks van JVC, maar waarschijnlijk weet je die info zelf ook wel te vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

hifiman


hifiman

Quote from: Kamidioblitz on December 18, 2017, 16:16:19
Gaaf! Leuke aankopen. Die HD Fury producten vind ik erg mooi. Super om op die manier je processor te kunnen behouden. Ben benieuwd naar je resultaten met HDR. Er is op AVS een hoop te vinden over Custom Gamma Curves voor de X5000 reeks van JVC, maar waarschijnlijk weet je die info zelf ook wel te vinden.
Dank je! Ja dat ga ik wel vinden hoor en Arve's tool heb ik al gedownload  :thumbs-up:


hifiman

#10230
$^&^%*&(*&#$%@#!$@#%^%&^*&( Ik een trein eerder naar huis genomen vanuit werk om de HDFury op te kunnen halen bij het postagentschap waar het vanmiddag afgeleverd is. Ik krijg mijn pakje, teken ervoor en ga naar huis. Daar aangekomen bestel ik eerst een pizza, immers dat wordt gelijk lekker hobbien en testen en dan is er geen tijd om te koken   :sly:

Ik maak het pakje open en kijk verbaasd naar de inhoud: allemaal blokjes lego....
Ik graai nog door de lego in de hoop dat dit een origenele manier is om de echte inhoud te beschermen. Niet dus...

Toch maar even op de poststicker kijken, krijg nou wat, dit pakje is helemaal niet voor mij, ze hebben het verkeerde pakketje aan mij meegegeven  >:(  Ik snel gebeld, maar 5 minuten langer openblijven om  nog even langskomen  dat ging toch echt niet. Grrrrr   :-X

Afijn morgen terug voor de herkansing, jammer want had vanavond alle tijd en morgen avond niet. Acceptatie, zen, enz..  :wacko:

Kjelt

#10231
Je hebt mijn stukje van een paar jaar terug over de netwerk switches niet gelezen?
In de switch zitten meerdere smps's   :D
Oftewel, bestel een paar lm317s en mooie elcos en je kunt in de kerstvakantie de rest aanpassen  :D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155360

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Ik verdenk Reza ervan dat hij het juiste pakketje thuis heeft 😏
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

MLCinema

Quote from: hifiman on December 18, 2017, 18:57:31
$^&^%*&(*&#$%@#!$@#%^%&^*&( Ik een trein eerder naar huis genomen vanuit werk om de HDFury op te kunnen halen bij het postagentschap waar het vanmiddag afgeleverd is. Ik krijg mijn pakje, teken ervoor en ga naar huis. Daar aangekomen bestel ik eerst een pizza, immers dat wordt gelijk lekker hobbien en testen en dan is er geen tijd om te koken   :sly:

Ik maak het pakje open en kijk verbaasd naar de inhoud: allemaal blokjes lego....
Ik graai nog door de lego in de hoop dat dit een origenele manier is om de echte inhoud te beschermen. Niet dus...

Toch maar even op de poststicker kijken, krijg nou wat, dit pakje is helemaal niet voor mij, ze hebben het verkeerde pakketje aan mij meegegeven  >:(  Ik snel gebeld, maar 5 minuten langer openblijven om  nog even langskomen  dat ging toch echt niet. Grrrrr   :-X

Afijn morgen terug voor de herkansing, jammer want had vanavond alle tijd en morgen avond niet. Acceptatie, zen, enz..  :wacko:

Je had niet de HD fury LEGO zelfknutsel versie besteld?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Quote from: williams on December 18, 2017, 20:45:54
Ik verdenk Reza ervan dat hij het juiste pakketje thuis heeft 😏

Haha, grappenmaker.
Het zou wel lekker zijn indd
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Quote from: Kjelt on December 18, 2017, 19:02:18
Je hebt mijn stukje van een paar jaar terug over de netwerk switches niet gelezen?
In de switch zitten meerdere smps's   :D
Oftewel, bestel een paar lm317s en mooie elcos en je kunt in de kerstvakantie de rest aanpassen  :D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155360
Die had ik inderdaad nog niet gezien! Bedankt voor de info  ^^

hifiman

Er is ondertussen een hoop gebeurd en gewijzigd op hobby gebied in huize hifiman, dus hierbij zal ik mijn htforum dagboek weer even bijwerken  :pompom:

Om te beginnen heb ik getest wat de extra netwerk switch met BOTW voeding doet en tevens met verschillende netwerk kabels naar de streamer.

- het toevoegen van een extra switch met BOTW voeding heeft een bescheiden maar wel hoorbaar effect: het totale geluidsbeeld wordt rustiger met behoud van alle goed eigenschappen zonder nadelen.
- Ik gebruik een Opal Meicord onafgeschermde UTP kabel van de extra switch naar de streamer. Als ik deze vervang door een Audioquest Cinnamon afgeschermde CAT 7 kabel dan wordt het geluid technischer (minder muzikaal maar wel wat meer detail te horen)

Conclusie: de extra switch met BOTW voeding is een blijvertje en ik blijf lekker met de Opal Meicord UTP kabel spelen, de Audioquest Cinnamon mag naar een volgend baasje.

hifiman

Dan de HDFury Integral. Om een lang verhaal kort te maken, het ding deed niet wat ik ermee wilde: 4K output kunnen sturen naar mijn projector en tegelijk geluid hebben op mijn 1080P AVR.

ik had of 1080P beeld naar zowel AVR als projector en WEL geluid, of 4K naar de projector maar dan weer geen geluid op de AVR.

Er is wel een beta functie die audio only kan sturen naar de AVR, maar ook dit gaf geen geluid, onderzoek op avsforum leerde mij dat dit alleen werkt met 4K60 4:4:4 , ofwel daar heb ik geen ene moer aan.

Om een lang verhaal kort te maken, de HDFury Integral is weer retour gegaan.

Nu heeft HDFury wel een product genaamd AVR Key die geluid en beeld kan splitsen maar daar heb ik ook niks aan want dan heb ik weer geen mogelijkheid om twee 4K apparaten (HTPC en Apple TV 4K) tegelijk te kunnen aansluiten.

hifiman

En omdat ik er ondertussen een beetje klaar mee ben met het gekloot om 4K bronnen weer te kunnen geven op de projector en ook nog geluid te hebben, heb ik de knoop doorgehakt en de meest logische oplossing gekozen: een nieuwe surround receiver! Het is een Marantz SR7011 geworden  8) Deze receiver met een adviesprijs van 1800 euro is nu een uitlopend model en heb ik voor een nette prijs nieuw in de winkel met 5 jaar garantie kunnen kopen  :pompom: De Onkyo surround processor en de twee Marantz monoblokken worden verkocht om deze aanschaf deels te bekostigen.

Hiermee ben ik in 1 klap van al het gedoe af en kan ik nu meerdere 4K bronnen gebruiken op zowel mijn JVC projector als op mijn 1080P Sony TV. De SR7011 ondersteund naast 4K ook netjes HDR en Dolby Vision en tevens heb ik nu de optie om eventueel aan Dolby Atmos te gaan doen.  :popcorn:

Kjelt

#10240
Waarom een receiver en geen andere processor zoals de Marantz 7704 ?

hifiman

Gisteravond voor het eerst wat stukjes film gekeken en superfijn dat het qua bronnen en output switchen allemaal flawless werkt, maar er was wel even teleurstelling dat ik het geluid in eerste instantie beduidend minder goed vind klinken dan met de Onkyo.  :nopompom: Ik vind met name het laag opeens rommelig en boemerig klinken en in het hoog vind ik het allemaal wat fel en scherp. Maar... er is nog niet gefinetuned, dus ik ga geen voorbarige conclusies trekken. Tevens lijkt het mij dat inspelen ook nog wat verschil kan gaan maken m.b.t. dat wat felle hoog, immers ik eigenlijk in alle reviews dat deze Marantz zo muzikaal is, het prima doet in stereo, een 10 krijgt voor geluid in een review en in duits blad de aanduiding referenz voor het geluid krijgt. To be continued dus....

Edit: de sub wat zachter zetten en de surround kanalen een dB tje zachter klinkt al een stukje beter.

hifiman

#10242
Quote from: Kjelt on December 26, 2017, 14:35:19
Waarom een receiver en geen andere processor zoals de Marantz 7704 ?
Daar is maar 1 reden voor: money money money.... Helaas zijn de processoren veeeellll duurder dan de receivers. Anders gezegd de processor is qua budget geen optie voor mij, deze receiver net aan wel. Tevens had ik dan de monoblokken moeten behouden en dan had ik de aankoop zowiezo al niet gedaan.

Ik deed verder de aanname dat het pre amp gedeelte van de SR7011 gelijk is aan dat van de AV7703 (minus XLR uitgangen die ik niet gebruik). Tevens gebruik ik maar 2 versterker kanalen van de SR7011 (alleen de surrounds) dus de voeding heeft het niet zo zwaar en er zijn dan 125 echte watts beschikbaar per kanaal voor deze 2 kanalen.

hifiman

#10243
Vanochtend mijn eerste ervaring met Audyssey , ik moet zeggen dat werkt wel heel mooi met de ipad app.

Eerste indruk: met ADSY is een verbetering, alleen het laag is zo goed als afwezig, tevens nog een praktisch issue met de bass shakers (ADSY schakelt uit als ik de 2de sub output inschakel). Kortom, ik ben er nog even mee aan het rommelen en ervaring aan het opdoen.

hifiman

Het was mijn bedoeling om nu aan de slag te gaan met HDR (heb ik nog niks mee gedaan tot nu toe) en de projector daarvoor te gaan calibreren. Dat gaat ook nog wel gebeuren, maar mijn eerste prio is toch het geluid naar mijn zin krijgen en daar gaat dus effe wat meer tijd in zitten dan ik verwacht had. In elk geval hoef ik mij niet te vervelen zo met de kerst  ;D :xmas:


Kjelt


kermit

Gefeliciteerd Ronald met de nieuwe versterker :headbanging:

RalphH

Proficiat met de nieuwe aanwinst. De app is een hele verbetering tov het niets kunnen bij de vorige versies. Ik ben er super blij mee in iedergeval.
Moet zeggen dat ik bij het overgaan van de Integra naar de 6011, exact hetzelfde had --> overdaad aan ongecontroleerd laag en daarin had ik al zat problemen vanwege de ruimte doe tegenwerkt. Na audyssey was dit meteen beter. Beter dan voorheen ook.

Ik meet de levels toch altijd nog even na. Toevallig gisteren een nieuwe audyssey gedraaid omdat ik de heights anders heb opgehangen en de subs mochten iets meer hebben, maar geen 16dB, dat is wel veel. Staat nog niet iets aan van dyn eq/volume ofzo?

Voor de bass shakers heb ik zo geen suggesties anders dan de sub niet te corrigeren, mja....om daarom nou naar externe dsp te moeten gaan...  het is net zo'n mooi totaalpakket nu.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

hifiman


hifiman

Quote from: RalphH on December 26, 2017, 19:04:58
Proficiat met de nieuwe aanwinst. De app is een hele verbetering tov het niets kunnen bij de vorige versies. Ik ben er super blij mee in iedergeval.
Moet zeggen dat ik bij het overgaan van de Integra naar de 6011, exact hetzelfde had --> overdaad aan ongecontroleerd laag en daarin had ik al zat problemen vanwege de ruimte doe tegenwerkt. Na audyssey was dit meteen beter. Beter dan voorheen ook.

Ik meet de levels toch altijd nog even na. Toevallig gisteren een nieuwe audyssey gedraaid omdat ik de heights anders heb opgehangen en de subs mochten iets meer hebben, maar geen 16dB, dat is wel veel. Staat nog niet iets aan van dyn eq/volume ofzo?

Voor de bass shakers heb ik zo geen suggesties anders dan de sub niet te corrigeren, mja....om daarom nou naar externe dsp te moeten gaan...  het is net zo'n mooi totaalpakket nu.
Dank je  ;D

A ok, dus ik ben niet de enige die dat vind, ik ga nog eens verder spelen met Audessey. De overige opties stonden ook aan inderdaad, die heb ik nu uitstaan.
De sub niet corrigeren kan volgens mij niet omdat je niet na de meting de sub weer aan kan zetten, althans dat kan wel maar dan wordt ADSY uitgeschakeld en kun je niet meer inschakelen tot je weer instelt geen subs te hebben.

De SR7011 is inderdaad een heel mooi totaalpakket aan features en functies  :wub: