Subwoofer Shoot-out part II

Gestart door BOUBOU, november 17, 2004, 21:20:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BOUBOU

Het moet er nog maar eens van komen.
Dit naar aanleiding van verschillende geluiden van mensen die vanwege allerlij oorzaken er de eerste keer niet bij konden zijn, of waarvan de sub het liet afweten.

Rob wil zijn ruimte nogmaals beschikbaar stellen hiervoor.   :o  ;D
Lokatie is nog steeds nabij Eindhoven (exacte lokatie kan enkele milimeters verschillen in vergelijking tot de eerst shoot-out  ::))

Ik heb de laatste pagina's van "Shoot-out deel I" maar even door gelezen om aan de eerste deelnemers te komen  ;)
Mochten er aanvulling zijn, van mens die eventueel niet meer willen of subs die afvallen om de shoot-out interessant te houden, dan hoor ik het graag

Tot nu toe heb ik kunnen vinden:


























Sub
[/b]
user name
toevoeging
[/b]
datum 1datum 2datum 3
Tumult
KrunkRob heeft als voorwaarde gesteld dat deze sub eerst klaar
moet zijn voordat de shoot-out van start kan gaan  ;D
TumultLe baron
SVS PB12 Ultra /2Ettepet
SVS CS-Ultra + Bryston  ???Garmtz
Rel Strata VRichi
2-tal UFW-10Markvl
Technology Supercube IIlaserlord
toeschouwer/organisator  :)Rob
toeschouwerBOUBOUzou graag mee willen rijden met Richi  :D
toeschouwer?CinepaulisBagend heeft in de vorige shoot-out al huisgehouden  ;)


Nu is het nog wachten tot dat Krunk zijn sub af is voordat we de datum kunnen gaan prikken.
Aanvangstijd van de vorige shoot-out kan wat mij betreft hier weer van toepassing zijn   :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

markvl

Ook in de aanbieding: een 2-tal UFW-10 subs.
Misschien niet erg diepgaand maar wel strak (volgens de reviews tenminste).

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Ettepet

Niet om iemand af te willen vallen, maar hoeveel subs kunnen we realistisch gesproken in 1 middag vergelijken?  Het aantal is in rap tempo aan het groeien..

Een korte vergelijking met veel subs?  Of een grondigere vergelijking met een beperkt aantal subs?  Beide opties hebben hun voor- en nadelen. ;)

Harry HT

Hoi,
Citaat van: Ettepet op november 18, 2004, 08:38:44
Niet om iemand af te willen vallen, maar hoeveel subs kunnen we realistisch gesproken in 1 middag vergelijken?  Het aantal is in rap tempo aan het groeien..

Een korte vergelijking met veel subs?  Of een grondigere vergelijking met een beperkt aantal subs?  Beide opties hebben hun voor- en nadelen. ;)
Met Rob heb ik nog contact gehad per p.m. hij gaf aan dat er max 5 a 6 subs kunnen deelnemen aan de shoot-out. Het is ook niet praktisch om met zoveel mensen de "sweet spot" te moeten delen.

In het lijstje ontbreekt ook de Tumult van Le Baron, deze wordt tijdens de shoot-out vergeleken met Tumult van Krunk.

Om mensen straks niet teleur te stellen denk ik dat het verstandig is om nog een shootout te organiseren. Met de achterliggende gedachte dat appels met appels worden vergeleken en peren met peren.  :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Rob_Dingen

Hoi

Ook wil ik voorstellen om mijn eigen sub en de Bagend niet meer mee te nemen in de shootout omdat we die al gedaan hebben.

Rob

BOUBOU

Citaat van: Rob_Dingen op november 18, 2004, 09:20:58
Hoi

Ook wil ik voorstellen om mijn eigen sub en de Bagend niet meer mee te nemen in de shootout omdat we die al gedaan hebben.

Rob

Ik haal ze er bij deze uit.
Zoals ik al vermelde zijn verzoeken om andere subs toe te voegen, of juist te verwijderen altijd welkom.

Is Cinepaulis zelf wel van de partij nu zijn Bagend niet meer deelneemt?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Richi

Het lijkt mij wel leuk om 'heel verschillende' subs te vergelijken, zowel op muziek als HT performance. Bv. SVS, REL, Tumult en UFW of zoiets. De diverse SVS typen gaan vergelijken zal naar ik verwacht voor de meesten niet zo interessant zijn. Toch?  :-\
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

B.J.

Ik neem geen sub mee maar zou er wel graag bij willen zijn!

Bas houdt wel van bas  ;D

BOUBOU

Citaat van: Richi op november 18, 2004, 11:24:02
Het lijkt mij wel leuk om 'heel verschillende' subs te vergelijken, zowel op muziek als HT performance. Bv. SVS, REL, Tumult en UFW of zoiets. De diverse SVS typen gaan vergelijken zal naar ik verwacht voor de meesten niet zo interessant zijn. Toch?  :-\

3 SVS's is inderdaad iets wat veel.
Mischien dat het wat is om de CS-Ultra van Garmt te skippen, aangezien deze dezelfde woofer heeft als de PB12 Ultra /2 van Ettepet (sorry Garmt  :-[)
Mischien dat de Bryston wel wat is op de Tumult (wordt die eingelijk actief of passief?)

Naar het verschil tussen een Ultra en een PC+ ben ik wel geinteresseerd, al is de PB2 Ultra /2 natuurlijk geen match  :-\

Welke SVS's mogen blijven volgens jullie?
Is 1 voldoende....of toch 2?

Ik zal de  2-tal UFW-10 iig. toevoegen, en eventueel de Tumult van Le Baron.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

BOUBOU

Citaat van: Harry HT op november 18, 2004, 08:51:20


Om mensen straks niet teleur te stellen denk ik dat het verstandig is om nog een shootout te organiseren. Met de achterliggende gedachte dat appels met appels worden vergeleken en peren met peren.  :)

Gegroet,

Harry

Goeie vraag.....
Welke subs vallen onder de appels, en welke onder de peren?  ;D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Harry HT

Citaat van: BOUBOU op november 18, 2004, 13:50:46

Naar het verschil tussen een Ultra en een PC+ ben ik wel geinteresseerd, al is de PB2 Ultra /2 natuurlijk geen match  :-\
precies, geen appel met peren ....

CitaatWelke SVS's mogen blijven volgens jullie?
Is 1 voldoende....of toch 2?
Ik ben toch wel reuze benieuwd hoeveel verschillend de passieve en actieve Ultra's klinken. Neem anders even contact met Rob en Garmtz, dat is wel zo netjes. Anders komt het net over dat jij perse je sub(je) :)  er tussen wil duwen.

CitaatIk zal de  2-tal UFW-10 iig. toevoegen, en eventueel de Tumult van Le Baron.
Zet de Tumult van Le Baron maar op plek 2 ivm met het vergelijk met de Tumult van Krunk.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

BOUBOU

Citaat van: Harry HT op november 18, 2004, 14:20:52


Neem anders even contact met Rob en Garmtz, dat is wel zo netjes. Anders komt het net over dat jij perse je sub(je) :)  er tussen wil duwen.

Daar had ik rekening mee gehouden, ik had bij die van Garmtz, en die van mij al een "???" gezet.
Het is aan jullie om uit te maken welke subs het beste voldoen aan de "eisen" van deze shoot-out  ;)

Citaat
Zet de Tumult van Le Baron maar op plek 2 ivm met het vergelijk met de Tumult van Krunk.

Gegroet,

Harry

Ik zal het even aanpassen.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

daburnd

Jammer dat ik mijn eltax en canton sub niet meer heb.. anders had ik ze graag aangeboden voor de shoot-out  ;D
Muhahahahahahahaha... rofl

Starred

Het zou ook wel interessant zijn (maar dan een ander keertje) om een SVS shout-out te houden.
Volgens mij kunnen alle modellen uit de SVS range aanwezig zijn

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

BOUBOU

Citaat van: Starred op november 19, 2004, 08:11:41
Het zou ook wel interessant zijn (maar dan een ander keertje) om een SVS shout-out te houden.
Volgens mij kunnen alle modellen uit de SVS range aanwezig zijn

Mischien dat de andere SVS eigenaars die in de eerste post als deelnemer ingeschreven staan, mischien aangeven of zij het met dit idee eens zijn?

Ik zal die van mij vast uit de lijst verwijderen.....maar ik wil wel graag als toeschouwer aanwezig zijn  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Ettepet

Citaat van: Starred op november 19, 2004, 08:11:41Volgens mij kunnen alle modellen uit de SVS range aanwezig zijn
B12-Plus/4 ook?  Ik had 'em bijna aangeschaft (stond voor $2000 bij B-stock), maar (achteraf) gelukkig niet want de PB12-Ultra/2 kon nog maar net door de voordeur, laat staan dat bakbeest. ;D

BOUBOU

Citaat van: Ettepet op november 19, 2004, 10:53:41

B12-Plus/4 ook?  Ik had 'em bijna aangeschaft (stond voor $2000 bij B-stock), maar (achteraf) gelukkig niet want de PB12-Ultra/2 kon nog maar net door de voordeur, laat staan dat bakbeest. ;D

Kun jij je er in vinden dat deze shoot-out eerst plaats vindt zonder SVS subs?
We kunnen dan in een eventuele part III alle SVS'en bij elkaar zien te krijgen  :D

We hebben nu in totaal nog 7 subs staan voor de shoot-out.
Er zullen dus nog enkele af moeten vallen  :-\

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Ettepet

Geachte heer BouBou, kun je iets minder het voortouw nemen als je er zelf niet over gaat?  Dank u. ;)

BOUBOU

Citaat van: Ettepet op november 19, 2004, 12:01:16
Geachte heer BouBou, kun je iets minder het voortouw nemen als je er zelf niet over gaat?  Dank u. ;)

Tot uw dienst wel edele heer Ettepet  ;)
Ik sta helemaal open voor suggesties......

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Ettepet


BOUBOU

Citaat van: Ettepet op november 19, 2004, 14:36:39
Voorbeeldige instelling! ;)

Ik ben gewoon reuze (over)enthousiast bij het organiseren van deze shoot-out.
Soms draaf ik daarom een beetje door.....ik wil in geen geval mensen achter stellen, of uitsluiten van de shoot-out.
Het lijkt mij beter dat ik gewoon af wacht tot dat Krunk zijn Tumult af heeft alvorens de conpetitanten (<--is dit nederlands ???) te organiseren   :)
We weten dan iig een datum, en kunnen zo ook tot een groep komen die op die bewuste datum ook daadwerkelijk kan  :D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

garmtz

Ik neem anders wel een stapje terug met mijn SVS hoor, no problem! BOUBOU, go ahead met die van jou!

BOUBOU

Citaat van: garmtz op november 19, 2004, 21:01:42
Ik neem anders wel een stapje terug met mijn SVS hoor, no problem! BOUBOU, go ahead met die van jou!

We zullen eerst even afwachten tot dat er een datum bekend is..... er zijn er altijd wel een paar die op een bepaalde datum niet kunnen.
Niet te snel opgeven he.....  ;D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Jiri

@ Garmtz.....

Heb jij mij nog nodig als chauffeur die dag? Welke dag eigenlijk? ;D

Ik hoor het graag..

Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200