Eindversterking N805

Started by -V-, November 16, 2004, 11:28:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-V-

De vraag is al duidelijk denk ik :P, Ik heb zonet een Rotel RSP 1066 en een paar N805 aangeschaft als fronts, center is een HTM2, rears CDM-SNT.

Nu ben ik op zoek naar de laatste stap, de einversterking.

Als mogelijkheden zie ik momenteel :

* Vincent Sp-996
* Rotel RMB-1075
* Parasound A52

Als ik mij niet vergis bieden die alle drie een 125 op 8 ohm per kanaal.
Welke oplossingen zie ik over het hoofd, in een gelijkaardig budget weliswaar, en welke van deze oplossingen is de beste ... Ik weet dat luisteren de enige goede manier is , maar die drie configuraties bij elkaar krijgen is helaas onmogelijk ...

Alvast bedankt,

Ps. 2de hands mag zeker ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

patrick_vdb

Hi V,

Ik heb een tijd lang met de Parasound 2205 en N805/HTM1 en HTM2 gedraait...een mooie combinatie. Hoe deze eindversterker echter past met de Rotel pre/pro durf ik niet te zeggen, in die configuratie heb ik nooit kunnen luisteren.

Mvrg

Patrick

-V-

Ik geloof je zeker, maar ik vrees dat de 2205 uit mijn budget ligt ... :-[
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

garmtz

#3
Wat is je budget dan? Ik zou voor Parasound gaan...  8)

-V-

Budget is een beetje afhankelijk van het verkopen van de Quad 606 en Denon 3802, ik hoop op een 1750 euro te stranden ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

MarcoV

Dan is een Parasound 1205 in ieder geval bereikbaar, en als Patrick heeeeeel schappelijk is, dan misschien wel een 2205  ;)

Marco

patrick_vdb

Hi,

Quote from: MarcoV on November 16, 2004, 11:53:57
en als Patrick heeeeeel schappelijk is, dan misschien wel een 2205  ;)

Zie m'n advies niet als reclame omdat ik toevallig een 2205 te koop heb staan, ook al ging de eindversterker niet weg had ik hetzelfde gezegt ;)

Overigens is er al een geintresseerde voor m'n Para, nog niet definitief verkocht maar de interesse is er al.

mvrg

Patrick

Audiofiel

Quote from: -V- on November 16, 2004, 11:28:42
Als mogelijkheden zie ik momenteel :
* Vincent Sp-996
* Rotel RMB-1075
* Parasound A52

Dat is een makkelijke: Parasound. Of anders op de tweede plaats Parasound, eventueel als derde Parasound. ;D
Zonder dollen, je vind best een prima 5-kanaals Parasound als je even zoekt. Maar alternatieven aandragen is moeilijk als we geen budget weten.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DrBoom

Ik weet uit ervaring dat Parasound goed combineert met de 800 reeks, en ook dat de Rotel 1075 NIET goed combineert (mijn mening).
Met de 805 is het nog enigszins aanvaardbaar maar zelfs dan zou het niet m'n eerste keuze zijn.
De Vincent zal ergens tussenin zitten vermoed ik maar die heb ik nog niet gehoord.
Dus als je keuze tussen die 3 gaat, zeker en vast de Parasound, daar kan je je bijna onmogelijk aan mispakken.
Misschien is de Primare A30.5 ook nog een tip, weet niet hoe ze klinken maar zit ongeveer in dezelfde prijsklasse als de A52.

MarcoV

Quote from: patrick_vdb on November 16, 2004, 12:33:20


Zie m'n advies niet als reclame omdat ik toevallig een 2205 te koop heb staan, ook al ging de eindversterker niet weg had ik hetzelfde gezegt ;)


Weet ik wel  ;) Maar aangezien ik zelf een tevreden gebruiker ben van een 2205AT en gezien het genoemde budget, is het wat mij betreft helemaal geen slechte advies.

De Primare A30.5 zou ook zeker een optie kunnen zijn, maar heeft een heel ander klankkarakter dan een Parasound, en ken ik verder niet met B&W.

Marco

patrick_vdb

Hi Marco,

Absoluut, deze Parasound is en blijft een mooie 5 kanaals-eindbak. Dat ik 'm weg doe heeft absoluut niets te maken met de kwaliteit van de eindversterker ;)

Primare en de Nautilus kan ook best eens een mooie combi zijn. De Primare kan toch wel behoorlijk autoritair klinken zonder de muzikaliteit en detail uit het oog te verliezen, iets wat op een N805 mooi kan uitpakken.

Mvrg

Patrick

wil

#11
Quote from: wil on November 16, 2004, 12:48:43
Is dit niks voor je?

wil
Deze is uiteindelijk dus weggegaan voor 1060,- euro  :o

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

PM

Ik heb er ook nog op geboden... 1050...
Het kwam eigenlijk niet goed uit nu, maar dat bedrag had ik er wel voor over (moet dan mijn eigen Para 1206 verkopen).. Maar ben het net niet geworden dus... Achteraf wel balen, maar ik had hem niet nodig.
Ik draai trouwens ook met 805's
Groeten, Peter

Del member

Ik zou uitkijken naar een betaalbare klasse-d versterker van minstens 2x 100W bij 8 Ohm.

Tegenwoordig is er al veel te vinden rond de 1000~1500 EUR, zelf volwaardige geintegreerde versterkers voor die prijs.

Het voordeel aan deze technologie is dat de amps meestal geen eigen klankleur hebben en dus erg neutraal zijn. Reken daarbij laag energieverbruik en een zeer snelle bas en open mid/hoog.

Audiofiel

Voordeel van de techniek heb je al aangegeven (weinig kleuring). Nadeel van een digitale versterker (degenen die ik tot nu toe heb gehoord) is dat ze nogal 'in your face' en ook wel 'klinisch' zijn, wat erg vermoeiend kan zijn, zeker bij stereo (muziek) luisteren. De vraag is dus of het 'huwelijkt' met je speakers. Ook hier geldt natuurlijk weer: zelf luisteren en je eigen mening vormen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Del member

#15
Quote from: Audiofiel on November 17, 2004, 15:53:44
Voordeel van de techniek heb je al aangegeven (weinig kleuring). Nadeel van een digitale versterker (degenen die ik tot nu toe heb gehoord) is dat ze nogal 'in your face' en ook wel 'klinisch' zijn, wat erg vermoeiend kan zijn, zeker bij stereo (muziek) luisteren. De vraag is dus of het 'huwelijkt' met je speakers. Ook hier geldt natuurlijk weer: zelf luisteren en je eigen mening vormen. ;)

Klopt, en tussen digitale versterkers zit ook nog een verschil.

Mijn eAR is veel braver dan de zelfbouw zap's, de zaps zijn echt onvergefelijk voor fouten in de opname, de eAR rond de harde kantjes in de opname eerder af maar laat toch nog zeer veel detail horen. Maar het is niet omdat klasse-d fouten aan het licht brengt (en in goede opnames alle subtiliteiten) dat het daarom echt in your face is, dat zou ik eerder toeschrijven aan forward versterkers zoals sommige Vincents en Parasound.

Daar heb je ook wel redelijk wat maar het hele geluidsbeeld zit een beetje naar voor en bij trompetten heb ik dan soms "nu toetert het toch te veel". Trouwens, die 5x125W Halo heb ik hier ook al gehad op de Nautilussen en ik heb toen voor de grap een paar Vincent 996'jes gekocht ipv de Halo  ;D Ze zaten nogal dicht tegen mekaar en die 996's waren extreem betaalbaar toen.




-V-

Als het transport goed verloopt ben ik binnekort dus de trotse bezitter van een A52 ...

Thx to ebay :P ...

Wie was dat die hem bijna van onder mijn neus deed verdwijnen met een bod van 1050 Euro ? /P
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

PM

Oh was jij dat  >:( ;)
Voor 1050 had hij ook lekker aan 805's kunnen spelen en had ik een mooie 1206 voor je gehad... Mocht de A52 niet bevallen... :) Veel plezier ermee!
Groeten, Peter

VlisChris

LOL
Twee forumgenoten die elkaar aan het opbieden zijn.
Maar mooie aankoop -V- 8) 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

-V-

Net de verkopen gesproken ... Blijkt om een demomodel van een officiele dealer te gaan. Ik word dus de eerste eigenaar. Met de volledige garantie op mijn naam ...

UPS komt woensdag langs ... COD, beter kan ik het me niet voorstellen ...

eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

BOUBOU

Quote from: -V- on November 18, 2004, 15:52:04
Net de verkopen gesproken ... Blijkt om een demomodel van een officiele dealer te gaan. Ik word dus de eerste eigenaar. Met de volledige garantie op mijn naam ...

UPS komt woensdag langs ... COD, beter kan ik het me niet voorstellen ...



Gefelicieerd......je zult van je stoel vallen van verbazing bij het horen van de helderheid van Parasound  8)
De A51 gaat bij mij de deur niet meer uit  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

-V-

Ik ben er wel even moeten omrijden (810 km ) maar hij is er ! even laten acclimatiseren ( heeft een graad of 3) en morgen even aansluiten en testen.  8)
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

garmtz

Gaaf -V-! Je zult inderdaad van je stoel pleuren van het geluid!  ;D

DrBoom

810 km ??  :o
Komt hij uit Berlijn of zo ?

En een graad of 3, heb je'm op't dak moeten binden of in de aanhangwagen vervoerd misschien ? :p
Zo groot is hij nu ook weer niet ;D

feli in ieder geval, ben benieuwd wat je er van gaat vinden ;)