mijn eerste zelfbouw project!

Started by Tom Kamara, November 11, 2004, 14:32:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom Kamara

Afgelopen zondag heb ik mijn eerste speakers gebouwd met hulp van een wat meer ervaren bouwer. Het zijn Fostex Fe103E units met een backloaded horn design.
misschien zijn de fotos te groot, laat dat dan ff weten. Liever resize ik ze niet, keb geen id hoe dat moet namelijk...





cd speler op deze foto is inmiddels vernieuwd, een NAD C521BEE

Erik van Voorst (in memoriam)

Dat zal verschrikkelijk homogeen klinken... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sullivan

Hoi,

Heb je ook foto's van de bouw? Altijd leuk om te zien. ;)

Foto's maak je klein op deze manier (spaties weg halen):

[ img width=150]http://img124.exs.cx/img124/96/Foto0011.jpg[/img ]



mvg,
Frank

Tom Kamara

Ik had geen fotos van mijn speakers, maar dit is dezelfde alleen dan van een duitser...

Sherwin

Beste Tom,

Ik vind ze er heel mooi uitzien! Die 'wings' (zijpanelen)  aan de zijkant van de kast blijven gaaf  ;D.



Het zou gaaf zijn als je met de frees de hoeken aan de voorzijde nog zou kunnen wegfrezen onder 45gr.. dat had ik bij mijn vorige projectje ook gedaan en dat dag er ook fraai uit.

Mvgr, Sherwin

Walter_PPK

Mooi ontwerp maar idd nog even de finishing touch met de bovenfrees. 8)
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Merijn

#6
Hoi allen hier.

Ziehier mijn eerste post op dit toch wel erg gezellige forum   8)

Speel nu ook al een tijdje met deze speaker. Voor zijn geld val ik van me stoel af van watie kan. Heb hem zelf zo puur mogelijk gebouwd, dus zonder de wings, maar wel van berkenmultiplex. Vond dat toch beter gehoormatig. Hij is verschrikkelijk homogeen en snel, maar helaas wel wat gekleurd. Zit nu aan een geschikt notchfilter te denken om het verloop wat beter te krijgen. Mijn kasten heb ik in 4 lagen bijenwas gezet en dat bevalt me geweldig...
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Johan Van Gompel

Inderdaad, mooi gedaan. Ik krijg zin om er ook eens eindelijk aan te beginnen.

@Sherwin: Seas tweeter en Seas Excel W18 voor de monitor en Focal 15K8711 voor de woofer?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Bart_M

#8
Thiel tweeter
Seas mid
11K voor de woofer