1 paar zuilspeakers voor betere stereokwaliteit

Started by Yep, November 10, 2004, 15:48:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yep

Ik heb zelf  en yamaha 540 receiver plus 540 dvd speler, dit aangevuld met een Boston Acoustics 5.1 set (MS 8000 S  www.bostonacoustics.de)

Ik ben erg tevreden over kwaltieit van filmgeluid en ook redelijk tevreden over muziekkwaliteit. Nu lees ik overal in dit forum dat het beste geluid toch uit 2 zuilen komen voor stereo weergave. Nu ben ik mij een beetje aan het orienteren voor 2 zuilen, echter niet te duur. 

Wat kan een goede aanvulling zijn bij mijn set-up?
En klopt het dat ik op de receiver nog gewoon de 2 zuilen er op kan aansluiten?

Ik heb er ong 200 euro voorover, mag ook 2e hands zijn.
ik zie graag reacties en tips.

reMC

Laten we beginnen bij je budget. Wat wil je uitgeven aan de 2 speakers?

Yep

Ik denk ong 200 euro mag ook 2e hands zijn


groeten yep

GPO

Quote from: Yep on November 10, 2004, 15:48:37

Ik ben erg tevreden over kwaltieit van filmgeluid en ook redelijk tevreden over muziekkwaliteit. Nu lees ik overal in dit forum dat het beste geluid toch uit 2 zuilen komen voor stereo weergave.

Stop right here! Het is niet per definitie dat zuilen beter klinkt als kleinere speakers. Zuilen laten (over het algemeen) wat meer lage tonen horen en klinken wat indrukwekkender. Een kleinere speaker kan echter een aantal dingen over het algemeen beter, denk aan stereo-plaatsing en definitie.

Dus als je nu tevreden bent, dan moet je je eerst afvragen of je werkelijk grotere speakers wil. Gezien het budget is er nieuw niet zoveel soeps te koop. 2e hands al veel meer, maar dan heb je een probleem met luisteren naar meerdere modellen (dat kun je in een winkel wel, particulier alleen maar 1 paar).

veel suc6

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

scorpion80

Voor 200,- zou je bij AQE.nl 2x de LR6.6 van Eltax kunnen aanschaffen. Dit is een van de betere series van Eltax en nu voor een spotprijsje te koop omdat ze niet meer gemaakt worden.