Avalon Eidolon

Started by DennisG, November 9, 2004, 11:19:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gydotron

Ik denk dat je het verkeerd opneemt. Marc wil alleen maar relativerend zijn, het gaat hem niet om de unit op zich maar wat er mee gemaakt wordt. Met de C-78 en de C-79 kunnen schitterende speakers mee gebouwd worden, dat bewijzen Kharma, Avalon, Usher enz........


Grtn  Guido

Marc Heijligers

Quote from: murena on September 24, 2006, 17:31:51
Ach ik probeerde alleen te helpen, maar dat wordt schijnbaar niet gewaardeerd.

Ik denk dat we naast elkaar praten, je input wordt uiteraard gewaardeerd!

Ik wilde alleen maar de quote "bij HIFIsound eshop OLS zegt dat de C78/2 veel beter presteerd als de C 79" wat relativeren. Zo'n uitspraak is alleen geldig binnen een bepaalde context. Bijv. het zou kunnen de dat 78 zich beter gedraagt bij 1e orde filtering vanwege zijn makkelijkere karakteristiek, iets waar de 79 wat moeite mee heeft. Bij hogere orde filtering gelden andere wetten en regels. Dat als antwoord op je vraag "Ik volg al en tijd het avoclone project,alleen begrijp ik niet waarom jullie de thiel C79/2 gebruiken".

M.a.w., ik geloof best in de observatie dat de 78 in bepaalde situaties beter presteert, maar ik ben nieuwsgierig binnen welke context deze observatie gedaan is.

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

fgroen

Quote from: murena on September 24, 2006, 20:01:46
Kharma gebruikte ook de 2,5 weg serie filtertechniek, gebruikt alleen Mundorff supreme-cap's en vlakdraad spoelen.

De C2-79 is op die manier niet te gebruiken. Het lijkt erop, dat de C2-78 een laag-mid unit is. Een direct vergelijk tussen die twee units binnen de Kharma filtertechniek is dan niet geldig.

Het moet gezegd worden, dat de frequentiecurve van de 78 een stuk vlakker is dan de 79, dus dat levert minder voicing op. Het zal ook een kwestie van smaak zijn. Tevens heeft Marc bewezen dat je met de C2-79 ook binnen een dB vlak kunt komen..  ;)

Zoals Marc al aangaf, zal het filteren van de C2-79 een stuk makkelijker gaan.  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Mike.een.audiofiel


scau

Hello everyone my name is scau and I would like you to send me a  higher resolution drawing for the SOUP enclosure , some detailes in english on how to build it about yours clones avalon eidolon.

Thank you.

robbertt

#380
De C79 is absoluut top ; onlangs de Avalon Opus replica van Tony Gee uitgebreid kunnen beluisteren ( versie met Eton woofer )  ;een  absolute aanrader voor diegene die topkwaliteit willen maar daar geen 15000 euro (of meer) voor willen betalen ,
Goed geluid is nooit goedkoop maar als je in de gelegenheid bent om deze replica te beluisteren kom je al snel tot de conclusie dat de Soup van zeldzame klasse is en in verhouding uiterst betaalbaar .


Nahpets

Net bij Sens of Music geweest en even de Eidolon clones gezien.

Deze dus.





De foto's doen de luidsprekers geen recht aan. Wat een mastodonten. Prachtig.

Ik heb ze niet gehoord, daar was het bezoekje dan weer te kort voor.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Quote from: Nahpets on May 21, 2014, 13:49:35
Net bij Sens of Music geweest en even de Eidolon clones gezien.

Deze dus.





De foto's doen de luidsprekers geen recht aan. Wat een mastodonten. Prachtig.

Ik heb ze niet gehoord, daar was het bezoekje dan weer te kort voor.

Ik had ze ook gezien inderdaad.
Ik weet dat zulke snoepjes dus Ronald wel eens in handen krijgt, maar dat het ook errug goede zelfbouwers zijn.
Zowel technisch als esthetisch.

Prachtig! Ik zou mijn electrostaten er zo voor inruilen... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Wel een beetje jammer van die schroefjes....hadden wat mij betreft zwart mogen zijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Quote from: chansig on May 21, 2014, 16:43:57
Wel een beetje jammer van die schroefjes....hadden wat mij betreft zwart mogen zijn.

Gr Hans

Hans! Muggenzifter ;D
Die kan je zo vervangen door prachtige messing schroeven. Misschien meer jouw gading ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler