krassend geluid Harman&Kardon avr2550 reciever

Started by hoskamp, November 1, 2004, 19:50:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hoskamp

Hallo,

Ik heb sinds kort een harman&kardon reciever, welke het volgende vage 'probleem'heeft.

Als ik het apparaat in tone in mode zet (waarbij het mogelijk is om de bass en treble te regelen), dan krijg ik een constant krassen/snerpend geluid uit mijn speakers, wat niet veranderd door evt. verdraaien van de regelaars.

In tone out mode word het geluid ongewijzigd doorgestuurd en klinkt het gewoon goed.


Wat kan hier aan de hand zijn ?
Zie ik iets over het hoofd ?

Ik heb een magnat needle surroundset.

hoskamp

Morgen ga ik terug naar bcc, om eens te horen wat die ervan vinden.

tevens vond ik op het apparaat een stickertje met productie datum : oktober 2002, al 2 jaar oud dus.

Ik zit niet echt te wachten op een gerepareerd apparaat van al 2 jaar oud, ik betaal tenslotte voor goed nieuw spul, dus ze zien maar hoe ze het oplossen.

Kijken of ik hem kan omswitchen met een Pioneer VSX D812.

Wat zouden jullie doen ?

Moony

Sowieso teruggaan, want er is iets niet ok.
Als je de klank van de Harman Kardon wel goed vindt, zou ik bij dit merk blijven.
Misschien bieden ze je een nieuw exemplaar of zelfs model aan, want de AVR2550 is al een tijdje geleden opgevolgd door de AVR130 (of 230).

Pioneer heeft een hele andere klank en het is nog maar de vraag of je daar tevreden mee zult zijn.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW