Tip voor PAL en HDTV PAL

Started by J.A.F._Doorhof, November 7, 2004, 13:17:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Maak als refresh rate ipv 50hz, 50,11Hz dit zorgt voor betere pans en je kan beter bv de borden langs het veld bij voetbal zien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

hdtv pal zijn de uitzendingen van euro1080 ?

Geld deze tip ook als je reclock gebruikt of alleen als je die niet gebruikt ?

J.A.F._Doorhof

Reclock werkt niet met de Crystalio :D.
Dit is echt bedoelt voor de crystalio, je zou het trouwens best uit kunnen proberen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lange1

Heb je misschien een stap voor stap handleiding hoe een resolutie met refreshrate aan te maken?
Misschien begrijp ik te weinig van de opbouw van beeld....
De kreten"h.front porch" ,"h.sync width","h.back porch",etc. ken ik niet.
Ik gebruik nu met de BG1209S 1440*960@60 en 1440*1152@50hrz.

Maar ik wil zelf andere resoluties en bv bovengenoemde refreshrate uitproberen.

Patrick

bmateijsen

Frank, zou dit ook voor de Holo I werken??

Groet Bjorn

Del member

#5
Quote from: J.A.F._Doorhof on November  7, 2004, 13:17:01
Maak als refresh rate ipv 50hz, 50,11Hz dit zorgt voor betere pans en je kan beter bv de borden langs het veld bij voetbal zien.

MvrGr.
Frank

Heb je hier een verklaring voor ?

Heb ooit wel eens gelezen dat een exact veelvoud van de fps op een PC moelijk is te doen, ook al omwille dat windows geen realtime OS is. Het probleem ligt em niet in de DAC die vanuit de videomem uitleest en dan aan 50 Hz refreshed naar de projector toe, maar om die 50 verversingen mooi sync in het videoram op tijd te krijgen. Dit is ook relevant aan vertical waiting.

Opmerkelijk dat een hardware scaler exact hetzelfde fenomeen toont.

J.A.F._Doorhof

Hi,
voor de holo 1 zou dat kunnen werken maar de lock van de refresh is een beetje kaart afhankelijk.

@Patrick,
Aanmaken van resoluties kun je veel makkelijker doen.
Kies voor format niet resoluties.
Kies dan voor 1152P voor PAL @ 50hz
en 960P@59,94hz voor NTSC.

Ga dan naar custom refresh onderaan de lijst en tik gewoon de refresh rate in op 50,11 en enter.
Hij stored deze nu als een nieuwe resolutie/format en voila.

Het enige dat nu niet werkt (daar zijn ze mee bezig) is de dynaswitch van PAL naar NTSC.
Als je gewoon 50HZ selecteerd doet die het wel (autoswitch van PAL naar NTSC) maar bij custom refreshes gaat dat fout.

Bij de nieuwe firmware is dat opgelost. Ik switch nu dus even met de hand voor HD-TV en voor DVD's laat ik gewoon de 50hz even staan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

In principe is alles natuurlijk PC based, de Crystalio is Linux based maar er zullen gegarandeerd onderdelen in zitten die VERGELIJKBAAR zijn met PC onderdelen, net als bij the Rock en elke moderne scaler.

De refreshrates zijn trouwens NOOIT exact 50hz of 60hz, maar altijd om en nabij.
De zoektocht is dus even zoeken naar de exact juiste waarde.
Bij de Crystalio heb je als voordeel dat ALLES uniform is op de units dus dat je éénmaal zoekt en kan overnemen.
Bij de H3DII en I heb je de PC als variabele factor en dat is gewoon moeilijker, wat op de ene PC bv geen chroma delay opleverd kan op de andere desastreus zijn, met refreshes hetzelfde.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 12, 2004, 11:16:02
Hi,
voor de holo 1 zou dat kunnen werken maar de lock van de refresh is een beetje kaart afhankelijk.

Oke.. kwestie van proberen dus... Ik zal vanavond eens kijken..

Groet Bjorn

Michel

#9
Quote
In principe is alles natuurlijk PC based, de Crystalio is Linux based maar er zullen gegarandeerd onderdelen in zitten die VERGELIJKBAAR zijn met PC onderdelen, net als bij the Rock en elke moderne scaler.

Dat klopt inderdaad als een bus. Als je door de ventilatiegaten kijkt met een zaklampje, zie je een aangepast M-ATX board waar diverse connectoren (die niet benodigd worden) weg gelaten zijn.
Er zit een passief gekoelde CPU in. Ik denk zelf een Geode of een 300Mhz celeron of zo omdat die goed passief te koelen zijn. Volgens mij geen VIA EPIA, want die zijn kleiner.

Ook zie ik standaard geheugen (DDR) en een compact flash card.

Ik heb ook de software al even onder de loep genomen en zo te zien gebruikt men busybox en voor de display sturing het bekende LCD prog. Voor IR wordt LIRC gebruikt. Veel standaard (officieel open source) software, maar de klapper zal hem ongetwijfeld in de aansturing van de PCI kaart (waar de FLI op zit) zitten. Helaas kan ik niet mijn garantie op het spel zetten, maar ik zou hem maar wat graag helemaal van binnen willen zien.

Verder zie ik door de gaten heen nog een HDD mounting bracket. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat er nog hele leuke toekomstige applicaties voor de Crystalio komen die het apparaat nog heel veel leuker gaan maken. Dat wordt door de makers ook al min of meer aangekondigd.

Ik heb hem gisteren vlug aangesloten en via mijn SDI speler Hollowman afgespeeld. Daar was namelijk bij de Holo3D de chroma bug erg duidelijk zichtbaar in de scene waar de hoofdrolspeler zijn badjas uittrekt. Duidelijke rode en groene lijnen om zijn lichaam waren het gevolg.

Bij de Crystalio absoluut geen chroma bug zichtbaar. 100 punten voor de performance van de Crystalio!

Het enige wat ik tot nu toe kan mekkeren zijn de knopjes aan de voorkant die wat goedkoop aanvoelen en het aluminium frontpaneel dat rondom het display wat goedkoop afgewerkt is, maar dat vind ik zelf niet echt belangrijk. Het gaat mij om het beeld en wat ik tot nu toe gezien heb is in 1 woord geweldig!

Michel

56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Starred

Als alles nou pc-based is, kan je dan met een pc hetzelfde resultaat bereiken?

Movievault

Ja en nee

Meestal zijn deze boarden gemodificeerd en zit er speciale hardware op.
Je hebt dan de softwareondersteuning van dit nodig

Ja  - Dit is als basis gewone PC hardware

Neen - door de modificatie het je speciale soft nodig die dit aanstuurt, maar ook de hardware ervan nodig die niet in de reguliere handel te verkrijgen is
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Michel

Quote from: Starred on November 26, 2004, 11:51:24
Als alles nou pc-based is, kan je dan met een pc hetzelfde resultaat bereiken?

Nee dat gaat met zekerheid niet omdat PMS vast en zeker eigen hardware gebruikt, warmet zekerheid geen drivers voor te vinden zijn.

Natuurlijk kun je een scaler op basis van een Holo3D en wat oude PC hardware bouwen. Een slimme vent maakt er zelfs een remote en display voor, maar of het zinvol is?

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

jaco

Quote from: Michel on November 26, 2004, 15:34:19
Natuurlijk kun je een scaler op basis van een Holo3D en wat oude PC hardware bouwen. Een slimme vent maakt er zelfs een remote en display voor, maar of het zinvol is?
Inderdaad 15: TFT monitor, IRMAN, girder en je hebt een prima interface voor de holo3d.  Heb er veel plezier van, alles te bedienen, voor elke functie is een aparte knop te maken. Dus direct naar 4:3, LTBX en 16x9 is geen probleem. Alle inputs per knop direct kiezen is ook geen probleem.

Kost in elk geval minder dan een crystalio, zeker met de huidige prijzen voor de Holo3d-2+HDAUX.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Probleem met de H3DII was de ENORME hoeveelheid aan combinaties.
Ik heb met de systemen die wij gebouwd hebben eigenlijk weinig problemen met chromadelay gezien of gehoord, ze variereerden van bijna niet te zien tot niet te zien.

Echter bv de wisseling van een videokaart kan al gevolgen hebben ondanks dat de videokaart niet meedoet, een klant van mij bv kreeg met geen mogelijkheid bepaalde refreshes aan de gang, na het installeren van de ATI drivers was er geen probleem meer....... PC's :D.

De Crystalio heeft een constante hardware opbouw waardoor als er een afwijking is (zoals de chromadelay in de Fli2300) ze dat hardwarematig of software matig kunnen oplossen voor DIE hardware combinatie, dat maakt het zoeken naar problemen echt een stuk makkelijker.

PMS heeft het opgelost door 2 chromadelay's in te bakken, één van de chip zelf en één die corrigeert, en dat kun je ALLEEN doen als je WEET wat er achter je Fli kaart zit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Doerak


J.A.F._Doorhof

€ 3250,00 op dit moment.
Heb je al een H3DII of PSM-1 dan kan ik een speciale prijs maken maar dan moet je me even mailen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Doerak

Ik was gewoon benieuwd naar de prijs.
Ik heb een H3D2 waar ik erg tevreden mee ben.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview