PDF creator - freeware?

Started by bmateijsen, November 6, 2004, 19:04:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Dit zal vast wel iemand weten... ik zoek een PDF - creator, maar dan graag gratis  8)

Groet Bjorn

Richi

Bjorn,

Ik zou hier eens kijken.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bmateijsen

Helaas.. geen Windhoos ME ondersteuning... Had ik er overigens niet bij vermeld..

Toch dank voor de post!

Nog een optie??

Groet Bjorn

Erik

openoffice?? die word en excel lookalike kunnen in pdf saven
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Cinematic

Quote from: bmateijsen on November  6, 2004, 19:04:09
Dit zal vast wel iemand weten... ik zoek een PDF - creator, maar dan graag gratis  8)

Groet Bjorn



Ge bent zeker ne Hollander he ? ;D



http://www.acrosoftware.com/Products/CutePDF/writer.asp

Supports Microsoft Windows 98/ME/2000/XP/2003.

Fransvis

Op de site van Adobe kun je 5x gratis een pdf genereren uit een Word bestand. Of zoek je iets permanents ?

Del member

Dit is een opensource PDF printer driver :

http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

Redelijk goed maar hangt onder sommige applicaties (bvb Corel Draw). Voor Office en Internet use is het perfect.

Oracle

#8
En iedereen vergeet GhostScript.. Freeware, onder het GNU principe...

Met dat tooltje print je naar een*.ps file, die door GhostView weer wordt omgezet in PDF...

GhostScript

Mogelijkheden genoeg dus, Bjorn! ;)

Groet,
Mark

Erik

Je kan natuurlijk ook illigaal de pdf creater van adobe gebruiken, dat is ook gratis ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Del member

Quote from: Mark Lemmens on November  6, 2004, 22:32:30
En iedereen vergeet GhostScript.. Freeware, onder het GNU principe...

Met dat tooltje print je naar een*.ps file, die door GhostView weer wordt omgezet in PDF...

GhostScript

Mogelijkheden genoeg dus, Bjorn! ;)

Groet,
Mark

PDF Creator komt met Ghostscript, dus als je die download dan heb je eigenlijk alles.

Anyway, ik denk dat het manueel aanroepen van ghostscript/ghostview toch meer stappen inhoudt dan gewoon even printen naar een PDF printer en dan gewoon een filename kiezen naar waar je moet saven.

Oracle

Voor zover wij die gebruikt hebben ging het als volgt:

1) print document met specifieke printer naar een *ps file (een of andere HP printer)
2) open *.ps file in GhostScript
3) kies "Convert to PDF" en klaar...

Was echt niet moeilijk, en 100% gratis, enm 100% legaal... :)

Groet,
Mark

Del member

#12
Quote from: Mark Lemmens on November  7, 2004, 00:33:11
Voor zover wij die gebruikt hebben ging het als volgt:

1) print document met specifieke printer naar een *ps file (een of andere HP printer)
2) open *.ps file in GhostScript
3) kies "Convert to PDF" en klaar...

Was echt niet moeilijk, en 100% gratis, enm 100% legaal... :)

Groet,
Mark

Met PDFCreator kan alles in stap 1 :

1) print document met als printer "PDFCreator", selecteer dan een .pdf naam, et voila, hij saved jouw printopdracht als een PDF

Hij opent daarna automatisch Acroread ter preview, erg praktisch om te weten of het er nog een beetje uitziet.

Oracle

Ik ben overtuigd! ;D

(kende het niet...  :-[)

Bedankt voor de tip!

Groet,
Mark

bmateijsen

Thanks guys! PDFcreator gaat het dan worden...

Groet Bjorn

AppleMies

....misschien op de valreep nog een laatste suggestie?   Hij's nie goedkoop maar wel geheel geintregeerd door je gehele OS....Een APPLE kopen met OSX. Daar zit 't standaard gewoon .pdf op ;D Maken EN lezen.


Gr.

AppleMies ;D ::) ;)
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Del member

Quote from: AppleMies on November  7, 2004, 23:01:30
....misschien op de valreep nog een laatste suggestie?   Hij's nie goedkoop maar wel geheel geintregeerd door je gehele OS....Een APPLE kopen met OSX. Daar zit 't standaard gewoon .pdf op ;D Maken EN lezen.


Gr.

AppleMies ;D ::) ;)

Geef mij maar PDFCreator, lekker goedkoop zoals appelmoes.

bmateijsen

PDFCreator: Heb alle componenten gedownload nu... maar hoe installeer je het.... ???

Groet Bjorn

Del member

Quote from: bmateijsen on November  8, 2004, 08:12:37
PDFCreator: Heb alle componenten gedownload nu... maar hoe installeer je het.... ???

Groet Bjorn

Q: What is the difference between the AFPL and the Ghostscript version of PDFCreator?

A: The main difference is the Ghostscript version used. The AFPL version is newer than the GPL version, but the license is more restrictive. If you just want to use PDFCreator, then both versions are fine and the AFPL should be prefered, as it is far better. If you need an aspect of the license, that is not covered by the AFPL but by the GPL, then you should download the GPL version.

Gewoon PDFCreator-0_8_0_AFPLGhostscript.exe downloaden en dan deze installer runnen.

Je krijgt dan een nieuwe virtuele printer erbij "PDFCreator" die je kan selecteren,

bmateijsen

Inmiddels geinstalleerd... en hij creeert de PDFcreator printer, echter wanneer ik een PDF probeer te printen, krijg ik dus niet het vervolg scherm... Fred, enig idee??

Groet Bjorn

Del member

Quote from: bmateijsen on November  8, 2004, 19:55:17
Inmiddels geinstalleerd... en hij creeert de PDFcreator printer, echter wanneer ik een PDF probeer te printen, krijg ik dus niet het vervolg scherm... Fred, enig idee??

Groet Bjorn

H'mmmm .... normaal krijg je een popup met meer opties zoals saven, delayen, queuen .....

Heb je al in de FAQ of newsgroups gekeken ?

bmateijsen

Het stomme is.. een testpage kan ik wel maken... Dus op zich werkt de software wel, maar dus niet vanuit excel ofzo...

Erik

zoals ik al zei, je kan met openoffice gewoon excel importeren en exporteren als pdf. Je had al klaar kunnen zijn ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

bmateijsen

Erik, waar zou ik dat kunnen vinden dan? Geef even een linkje  8)

Groet Bjorn

Del member

Quote from: bmateijsen on November  9, 2004, 07:44:49
Erik, waar zou ik dat kunnen vinden dan? Geef even een linkje  8)

Groet Bjorn

nl.openoffice.org