Babylon 5

Started by Erik, June 21, 2002, 21:11:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Misschien ten overvloede, maar alle SF liefhebbers weten toch dat sinds een week of drie. Babylon5 weer op de TV is (na een afwezigheid van bijna 3 jaar).
En ja hij gaat verder waar hij toen gestopt is.
Blijf het nog steeds een van de beste SF series qua verhaal en vooral grafisch.

Zaterdag op rtl5 soms 1700 en soms 18.00 uur en soms ook nog eens op zondag   8)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Welles

Ik heb het vroeger nooit gezien. Ik had echter zoveel goede kritieken gelezen op het internet dat ik er naar ben gaan kijken. Hoewel ik het voorgaande niet gezien heb vond ik het niet moeilijk de draad op te pikken. Ik vind het een goede serie. Ik hoop dat hij nog eens vanaf het begin uitgezonden wordt en dan bij voorkeur vijf keer per week i.p.v. één of twee keer.

Sarjenka

Ze moeten die commerciële zenders eens klappen geven; die gasten doen maar wat... soms om 17.00, soms om 18.00 dan weer een keer niet en dan stoppen ze gewoon weer zonder aankondiging... om gek van te worden.

Welles

Morgen wordt er weer een aflevering uitgezonden door RTL 5. Nadat recent de laatste acht afleveringen zijn uitgezonden, aflevering 515 tot en met 522, wordt nu aflevering 511 uitgezonden. Het kan dus nog vreemder. Ik heb overigens van de week een aflevering uit het eerste seizoen (117) gedownload uit een Babylon 5 nieuwsgroep en die vond ik minder als de afleveringen uit seizoen 5. Seizoen 1 wordt overigens in het najaar op dvd uitgebracht.

J.A.F._Doorhof

#4
Ik ben het hier wel met Sarjenka eens.
Het is toch van de zotte dat er buiten het feit dat er geen goede/vaste tijden aangehouden wordt, er nu ook al geen goede volgorde gehanteerd wordt.

DE reden dat ik ben gestopt met kijken naar:
Angel, X-files, B5, Buffy etc.
Koop ze nu wel op DVD, vooral de X-files is een HELE grote frustatie geweest.

Heb alles gevolgt tot seizoen 3 en toen ineens, hup seizoen 1, toen na 2 jaar weer eindelijk op schema (voor 6 weken) en hup seizoen 2 (AAAARGH)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Quote from: Welles on July 13, 2002, 00:18:15Morgen wordt er weer een aflevering uitgezonden door RTL 5. Nadat recent de laatste acht afleveringen zijn uitgezonden, aflevering 515 tot en met 522, wordt nu aflevering 511 uitgezonden. Het kan dus nog vreemder. Ik heb overigens van de week een aflevering uit het eerste seizoen (117) gedownload uit een Babylon 5 nieuwsgroep en die vond ik minder als de afleveringen uit seizoen 5. Seizoen 1 wordt overigens in het najaar op dvd uitgebracht.

Zeker weten? Ik dacht juist dat er een nieuwe episode hoorde te beginnen.
Tussen de slotaflevering!! en de vorige 8 delen leek een leegte te zitten.
Ik had ook gehoord van een fan dat er na de ShadowWar een nieuwe sterkere vijand/episode zou komen. Ik vermoed die Drazi met die vage spinnetjes die versmelten met het slachtoffer. Als ze dat in 3 afleveringen afhandelen is dat wel erg snel.

Maar inderdaad zo te zien gaat de aflevering van vandaag weer tussen waar ze gestopt zijn 3 jaar terug en de laatste 8 zitten. Je bent blond en werkt bij RTL/Yorin zullen we maar denken.
 
Laten we hopen dat er nog ergens niet vertoonde afleveringen te voorschijn komen. Ik blijf het nog even volgen in welke volgorde dan ook.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Welles

Ik weet zeker dat RTL 5 terug gaat in de tijd t.o.v. de acht recent uitgezonden afleveringen. Ik weet niet waar men in het verleden is gestopt met uitzenden. Ik had niet het idee dat er een leegt zit tussen de voorlaatste en de laatste aflevering.

Het is inderdaad merkwaardig dat in de laatste afleveringen een spinachtige parasiet zich in Londo nestelt waardoor deze niet langer over een vrije wil beschikt. Misschien wordt dit ooit nog eens in een vervolgfilm of -miniserie uitgewerkt.

Er is overigens een spin off serie, Crusade. Ik weet er het fijne niet van maar de bedoeling was dat het ook een compleet verhaal over vijf seizoenen zou worden. Er zijn uiteidelijk slechts dertien afleveringen gemaakt. Ik heb net aflevering 101a uit de Babylon 5 nieuwsgroep gedownload.