Mijn HomeCinema in Zwolle

Started by Athome, November 4, 2004, 15:05:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Athome

Na een tijdje snuffelen op dit forum en bij Frank op de shoot-out geweest heeft ons (mijn vriendin en ik) doen besluiten om een Epson TW200H te kopen.
Vrijdag 29 Oktober 2004 was het dan zo ver. Ik kon de Epson en het doek ophalen in Emmeloord.

Zaterdag 30 Oktober ben ik de hele dag, van 's-morgens 9:00 uur tot 's-avonds 23:00 uur bezig geweest om het doek op de hangen. Op zondag heb ik dan eindelijk mijn projector kunnen ophangen.

Ik ben al een tijd in bezit van een 5.1 set. Mijn derde om precies te zijn.

Deze set bestaat uit :
4 keer Mission 780 speaker op Home-Made speaker voeten.  De speaker voeten zijn gevuld met schelpen zand
1 keer Mission 78c center speaker
1 keer Mission M5AS subwoofer
HK 5500 Receiver
HK DVD 25 DVD-speler
HK 750 CD-speler. Deze gebruik ik zeer weinig maar is wel makkelijk.

Daarnaast ben ik ook nog in bezit van een gewone TV. Door de aanschaf van een PJ paste de breedbeeld niet meer in de kamer en heb ik een Sony 21 FQ 10 55 cm TV gekocht.
Verder heb ik nog een JVC S-VHS video en een Netgear MP101 voor het streamen van MP3 naar mijn receiver.


Hier een foto zoals als ik al 3,5 jaar naar DVD's kijk. Ik kijk al langer DVD's maar woon hier nu 3,5 jaar

B.J.

en waar zijn de nieuwe situatie pics?

Athome

#2
Een foto van mijn Mission 780 op de Home-Made voet en de sub.
En een foto van mijn set

Athome

Quote from: Bas Janssen on November  4, 2004, 15:08:14
en waar zijn de nieuwe situatie pics?

Gezien het formaat van de foto's kan ik maar 1 foto per keer. Heb dus geduld

Athome

Het eindresultaat

Jean Pierre

ziet er mooi uit! lekker groot scherm  8)

Jordis

Mooie home made speaker stands ook, mag ik vragen hoe je die heb gemaakt danwel laten maken?

bouwfoto's/tekeningen?

thx in advance
Primare - Dynaudio - QED - Nordost

Athome

#7
Ik heb de stands zelf gemaakt. Maar heb daar helaas geen tekening van. Alleen van de voet heb ik in platte toestand een DXF tekening. De rest is op maat gemaakt en ter plekke verzonnen. Ik zit in de metaal en kan gebruik maken van verschillende CNC gestuurde machines.

De stand heeft een poedercoating laag. Deze is behoorlijk slijtvast.

Athome

Quote from: Jean Pierre on November  4, 2004, 15:44:58
ziet er mooi uit! lekker groot scherm  8)

Om precies te zijn is het scherm 2,17 bij 1,22 meter als effectieve doekafmeting. De schermrand komt er dan nog bij, deze is 5cm breed

Rappie

ziet er goed uit voor een huiskamer-HTtje

Overzichtsfoto van de kamer met scherm zou ook mooi zijn om de het goed te kunnen zien ...
Eigenaar van Paulthé

Athome

Daar wordt nog aan gewerkt. Ik krijg de "nachtfoto" niet goed in de "dagfoto" verwerkt

tipex


Marc R

Mooie set, en ook mooi ingepast in je woonkamer. Hoe bevalt trouwens de combinatie HK / Mission?

Athome

Bevalt mij goed. De Mission vind ik niet echt geschikt voor het typische Radio 538 muziek. Al luister ik daar bijna altijd naar in de auto. In huis heb ik nooit de radio aan staat. Ik heb de set dan ook voor 98% gekocht voor DVD gebruik

Muziek als Marco Borsato, het nummer "Het Water" bijvoorbeeld of de CD Symphony and Metallica vind ik juist weer erg prettig klinken op de Mission. Ook de CD's van Enrique Iglesias klinken prettig (sommige tracks staan zelfs op HDCD formaat)

De Mission is een rustige speaker met een gelijkematige freqentieverloop. Juist op hogere volumes en in films vind ik dit erg prettig. Het geluidsbeeld wordt niet vermoeiend.

De HK vind ik een lekkere dynamische versterker met een heldere klank en detail

Athome

Een foto wanneer er geen film gekeken wordt

Jean Pierre


wil

TV weg, maar de center en fronts staan wel op perfect de zelfde hoogte!
Mooie set en mooi opgesteld.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Athome

De TV is tijdelijk weg. Ik ben bezig met een steun. Deze komt boven de luidspreker aan de rechterkant van het scherm aan de muur. De breedbeeld is wel weg. Ik heb nu een nieuwe Sony 55cm