Yamaha nu ook bij ITC

Started by J.A.F._Doorhof, November 23, 2001, 17:52:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

#25
In de audioVision of stereoplay van januari staat dat de nieuwste Yamaha DVD player nu gebaseerd is panasonic. Dus wie weet is er hoop voor yamaha liefhebbers.
Als er interesse is kan ik het typenummer wel even opzoeken.

Jaco


SiR-ROUND

#26
Hoi Jaco,

Wat ik begrepen heb van Frank is dat juist de oude Yamaha's met Panasonic werkten en dat die nieuwe troep(510) niet alleen lelijk is maar over Philips ingewanden beschikt en dus ook nog eens niet te PSM-men zijn...

Maar misschien heb je het over een nog nieuwer type?

Dan heb ik wel intresse...

Greetz.

jaco

#27
Sirround,
Het staat in de Audio vision 1/2002 (Duits tijdschrift)
Het gaat om de Yamaha DVD-S 1200. Dit is een DVD-A speler, kost list 2100 DM (pagina 36)

Er staat letterlijk:
Yamaha's erster DVD-Audio player ist eigentlich gar kein Yamaha, sondern ein modifizierter Panasonic, das offenbart schon das Bildschirmmenu.

Hij is dan wel wat duurder dan de panasonic RA-61 1000 DM, en de RA-71 1500 DM. Dit zijn de nieuwe panasonic players, of het is een kloon van de oudere DVD-A7 want die was wel rond die prijs volgens mij.

Jaco

SiR-ROUND

#28
Bedankt Jaco,

Overigens ben ik bang dat ik toch van Ymaha af moet stappen...

Ik weet niet wie er over de vormgeving gaat, maar al dat nieuwe spul is echt oooooeeeeerlelijk!!!

Hehehe... We hopen op een RA 71...

 ;)

Now to get it passed the wife...

chendy

#29
Hi Sir-O!

Die oude Yammie´s zag ik de laatste paar keren nog wel staan hier in A´dam. Die kan je nog wel vinden dus, zo hard gaan ze (titanium  ??? ) niet... Maar inderdaad weer een risico als het niet wilt werken!

Met vriendelijkr groet, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

SiR-ROUND

#30
Thanxxx Chendy,

Ik dacht ook wel dat ze er nog moesten zijn (ergens)...

Maareh Yammie heeft wat afgedaan door de nieuwe apparatuur die ik vandaag zag... GADVER!!! Lijkt wel Yoko...

Anyway, de 796 kwam qua prijs volgens mij akelig in de buurt van een RA 71, en de laatste kan heel wat meer voor dat geld dacht ik zo...

Jouw Panasonic bevalt? Chroma bug free?

Greetz.

chendy

#31
Hi Sir-O!

Tja, daar zeg je wat. Die RA-71 heeft "het" wel.

Mijn Panasonic bevalt me wel. Ik moet er nog alleen mee naar Frank, om nieuwe software in te laten schrijven. Chroma-bug was jij nogal gevoelig voor toch? Ik heb ´m niet kunnen zien. Misschien zit het er toch op? Ik ben een beetje ziek aan het worden om Toy Story-2 elke keer te "testen". Ik zal er volgende keer héél goed op letten.

Met vriendelijkr groet, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

jaco

#32
Chendy,
De nieuwe panasonics hebben volgens mij geen last van de Chroma bug. Althans dat heb ik ergen gelezen. Of de oude dat ook niet hebben ? Maar als panasonic zelf de mpeg decoder maakt heb je kans dat ze er geen last van hebben.

Jaco

SiR-ROUND

#33
Cinematrix Klega's van Frank zeggen ook dat de RA 71 en andere Panasonics er geen last van hebben... Er zit een omzetter in van Analog devices, maar helaas was die site laatst down en kon ik niet naar de specs kijken...

Maar inderdaad de decoders zijn Panasonic homebrew(So I've heard)

Bedankt voor de info Chendy, je test het nog wel eens voor de zekerheid?

Ik snap alleen niet dat de meesten van jullie er niet helemaal gek van worden? Wat heb je aan superscherp beeld en 9"ers etc. als je De Chroma Bug ziet?

In bv de Sony 7700 is hij ook duidelijk te zien. Het is gewoon echt een fout dat vind ik wat anders als EE en andere beeldvervuiling...

Ik ben me er zeer aan gaan ergeren, vooral omdat de WinDVD bugfree zou moeten zijn, maar dat bij mij mooi niet is...

Vandaar de vraag of het ook nog aan de graphic card ligt...

Anyway...

:D

JG_Smit

#34
Frank schreef

Als iemand zo een speler heeft hou ik me aanbevolen voor de test , is de speler niet compatibel (is zo te zien aan het board) dan kan hij retour.

Wel ik heb zo'n Yamaha S796 en ik wil wel naar Emmeloord komen om even in de speler te willen laten kijken (sleutelen alleen met zekerheid) kijken en beoordelen of het wel of niet kan kan geen kwaad.

JG Smit

J.A.F._Doorhof

Als je een keer in de buurt bent heel graag.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JG_Smit

#36
As Maandag 4 Feb kan wat mij betrefd heb dan een vrije dag.

JG Smit..

J.A.F._Doorhof

#37
Probleem is dat Marc er dan niet is.
Maandag's is het bedrijf namelijk gesloten.

Wat je wel kan doen, scheelt een rit.
Maar eens een foto van de MPEG decoder.
Meteen als je de speler openmaakt zie je naast het loopwerk aan de ene kant de voeding en aan de andere kant het MPEG board zitten. Als je een goede foto kan maken van de grootste chip op dat board en omgeving dan kan ik het wel al zien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JG_Smit

#38
Tja,heb geen camara hier voor zit niets anders op om langs te komen we prikken wel een andere datum.Zat 9 feb dan?

JG Smit..

J.A.F._Doorhof

#39
dat moet wel lukken

mvrgr
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JG_Smit

#40
Okee dan kom ik Zaterdag langs zal rondt een uur of twee zijn schikt dat? Hopelijk is de speler competable zou mooi zijn.

JG Smit..

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview