Crystalio board

Started by J.A.F._Doorhof, November 3, 2004, 19:13:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Quote from: Starred on November 16, 2004, 18:48:19


Waarom is dit eigenlijk? Omdat andere interlace technieken nog teveel rekenkracht vergen?

Ja dat moet wel de reden zijn. Het zou echter ook in de opbouw van de chips kunnen zitten.

Jaco

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Dat is goed, herstel; heeel goed nieuws!

Heb je nog anders bugs en/of onhebbelijkheden kunnen ontdekken?
Het product is er net. Hij zal toch niet meteen perfect zijn? 8)

Cu,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Ik kan NOG niets vinden, behalve dat de autoswitch van PAL naar NTSC nog niet werkt.
Die heeft het wel gedaan maar met de nieuwe firmware nog niet.
Ze werken daar echter nu aan met prioriteit 1, en de snelheid gezien waarop ze werken komt dat wel goed.
Nu moet ik dus even handmatig van resolutie wisselen.

Maar verder nog niets kunnen vinden hier.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Nou verkocht dan zou ik zeggen-;)

Zet maar vast een aluminiumkleurig exemplaar klaar dan! :D

Cu,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

jaco


Michel

Quote from: jaco on December 14, 2004, 20:42:37
Ik heb een zwarte besteld.

Ehhjj, silver rulez-;)

Veel plezier met je Crystalio. Ik ben ook een blij man met dit ding. ;)

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

jaco

Quote from: Michel on December 14, 2004, 22:58:21
Ehhjj, silver rulez-;)
Nee nee, zwart is veel beter. Ik heb gehoor namlijk dat de grijze problemen hebben  ;)

Jaco

J.A.F._Doorhof

Ok voordat er gekke verhalen de markt in komen.

Voordelen van zwart vs grijs :

Zwart heeft een iets beter blacklevel, dit scheelt niet zo heel veel maar het is goed te zien vooral bij bv darkcity
De grijze daar en tegen heeft een iets neutralere grayscale.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Movievault

Ik wacht emee tot ze het allebei kunnen en de kinderziektes eruit zijn.

En dan wil ik een roze   ;D

Zou een iets betere bite hebben :)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

jaco

heheh, kleur van het kastje maakt niet uit, tenzij het licht van de projector erop valt, dan weerkaast het grijze kastje natuurlijk en wordt de zwartwaarde minder  ;D

Jaco

J.A.F._Doorhof

Frank
Zover ik nu kan zien zitten er geen kinderziektes meer in (daarom hebben we zolang gewacht met de units).
Het enige wat vanaf volgende maand verbeterd word is autoswitching verder kan ik niets ontdekken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

#37
Nu weten jullie ook waarom ik een Dreambox DM7000 gebruik voor satellietontvangst.
Vanwege het zwarte klepje en de grijze kast, is zowel de grayscale neutraler, als ook de zwartwaarde beter-;)
Bovendien heb ik op steeds meer zenders volle kleuren.

Cu,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Don_Paul

En met het scherm erbij spaar je ook nog de blauwe buis van je Barco. Of heb je een nieuw model? :)
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Movievault

;D

Ik heb een dreambox ala rotel 1098    ;D
Kan ik mijn beeld previewen  ;D
Zit dat ook niet in die nieuwe scaler, zou een te gekke optie zijn een scherm zoals de Rotel  O0
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

jaco

Een crystallio heeft wel een schermpje, maar daarop zie je niet je video output, alleen het menu van de scaler zelf.

Jaco

jaco

Nou hij is binnen. Prima verpakt afgeleverd met een complete set bijbehoren. Zelfs meer dan in de manual, ook een VGA naar 3 cinch kabel van Canare.

Jaco

Spacebass

Ben benieuwd Jaco!!! Had je hem al thuis uitegprobeerd of gaf een demo bij Frank voldoende houvast?

jaco

Demo was voldoende. Het is natuurlijk dezelfde chip als die bij de Holo wordt gebruikt.

- Chroma issue minder tot niet te zien (al had ik daar met de holo ook niet echt veel last van - was wel te zien maar stoorde me niet mateloos)
- Kast de helft lager dan de HTPC, dus de SACD speler past ook weer in de kast.
- Stiller
- betere support

Jaco

J.A.F._Doorhof

En als aanvulling HD bewerking is een stuk beter dan bij de H3DII.
Eindelijk wat tijd gehad om HD te bekijken en door de 50.11 hz is alles wat smoother, ook hebben we hier weer dezelfde winst in diepte.
Het is wel close allemaal maar ik denk toch dat het ontbreken van de PC omgeving de winst geeft.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Nou, vanmiddag aangesloten, en prima indruk moet ik zeggen.

Zal pas volgende week tijd hebben om het beeld goed te zetten (beeld moet iets verschoven worden) maar de kleuren/scherpte zijn prima. Ook scheelt het afwezig zijn van de Chroma problemen wel.

Jaco

Arno P


J.A.F._Doorhof

Hi,
LET OP !!!
Je moet wel voor PAL en NTSC de kleur verzadiging anders instellen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Quote from: Arno P on December 27, 2004, 17:26:09
fotootje in het topic ???
Waarvan ? Afbeelding van crystalio is wel online te vinden, zulke goede foto's maak ik toch zelf niet..

Jaco

jaco

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 27, 2004, 17:28:29
Hi,
LET OP !!!
Je moet wel voor PAL en NTSC de kleur verzadiging anders instellen.

Ja zoals gezegd, heb ik hem in mijn rack gehangen, aangelsoten en even gekeken toen de CRT warm was hoe het met Croma problemen was. Ik heb Finding Nemo erin gestopt, en dat ziet er zegmaar kleurrijk uit, maar dat doet het altijd wel volgens mij..

Ik zal naar de verzadiging kijken met een filtertje..

Jaco

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview