Crystalio board

Started by J.A.F._Doorhof, November 3, 2004, 19:13:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

In dit board kunt u alles kwijt over de Crystalio scaler en de andere producten van PMS.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred


J.A.F._Doorhof

Weet ik niet.
Volgens mij zijn er nog niet veel of geen Crystalio's in Nederland.

Maar in ieder geval heb ik er nu één staan :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

steelfixer1

Dan zal ik volgende week de tweede worden.  8)

Patrick

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred


Motivator

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  5, 2004, 20:09:49
En er komen nog 3 eigenaren bij :D.
Ik ben van plan een dezer dagen een nieuwe pj en scaler/htpc met holo3DII  aan te schaffen.Wat is nu het beste? een holo3DII of een crystalio?Als deze beter is dan ben ik een volgende koper.
Welke pj raden jullie aan?

groetjes kurt

J.A.F._Doorhof

Hi,
Beide zijn fantastisch.
Op dit moment kan ik je goedkoop aan H3DII's helpen maar als je er een PC bij bouwt dan zit je ongeveer op dezelfde prijs als nu de powerbuy's.

MvrGr
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Motivator

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  7, 2004, 16:40:02
Hi,
Beide zijn fantastisch.
Op dit moment kan ik je goedkoop aan H3DII's helpen maar als je er een PC bij bouwt dan zit je ongeveer op dezelfde prijs als nu de powerbuy's.

MvrGr
Frank
Ok aangezien ze beide goed zijn dan ga ik voor een htpc omdat mijn dvd speler geen SDI heeft en ook HD films wil draaien.Via de ingeboude dvd writer kan je toch rechtstreeks langs de holo3DII upscalen of niet?
Zeg frank heb je soms geen pj/barco tegen een bangelijk prijsje?

groetjes kurt

my-key

Hallo Frank,
Wat reken je voor een holo3DII kaart.
Ik heb het niet zo gevolgd met deze kaart maar is hij ook voor HD  signalen?
groetjes
Mike van Doesburg

J.A.F._Doorhof

Ik heb een paar sets te koop staan onder te koop, : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=22918.0
Dat zijn de laatste.

@Kurt,
Ik snap je niet helemaal.
De Crystalio hoeft niet met SDI aangestuurd te worden, hij kan op alle andere mogelijkheden aangestuurd worden.
De Crystalio ondersteund ook gewoon een PC input zelfs op DVI :D.

De H3DII kan wel doorlussen maar dat moet je niet doen, gebruik dan gewoon een videoswitcher en route die naar je projector of eventueel poort 3 natuurlijk op een Barco.

Op dit moment heb ik geen CRT's staan, maar er zijn wel wat mensen op het forum die er in handelen :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Quote from: Motivator on November  8, 2004, 18:52:58
Ok aangezien ze beide goed zijn dan ga ik voor een htpc omdat mijn dvd speler geen SDI heeft en ook HD films wil draaien.Via de ingeboude dvd writer kan je toch rechtstreeks langs de holo3DII upscalen of niet?
Zeg frank heb je soms geen pj/barco tegen een bangelijk prijsje?
Je kunt met behulp van een Xcard een signaal uit de DVDROM speler digitaal de Holo3d-2 insturen. (interne flat band cable tussen Xcard en Holo3d-2)
Dan stuur je 480i of 576i naar de Holo3d-2 toe, deze de-interlaced het, en scaled het vervolgens naar de resolutie die je wilt projecteren.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Quote from: my-key on November  8, 2004, 19:16:57
Ik heb het niet zo gevolgd met deze kaart maar is hij ook voor HD  signalen?
Ja je kunt er HD mee weergeven.
De HD-AUX kaart is geschikt voor zowel 720P als 1080i in te nemen, en dan kan de Holo3d-2 kaart dit in andere resoluties weergeven.
1080i kun je als 1080P weergeven, maar dat is dan een simpele BOB operatie. Voor bijvoorbeeld TV opnames zoals op Euro1080i is dat prima, maar met Films van een komende HD DVD zitten er nadelen aan de BOB methode.
Echter haast alle scalers die je op dit moment kopen kan kunnen geen 1080i met een juiste 3:2 pulldown de-interlacen. (ook de Crystallio niet, daar zit dezelfde processor in als op de Holo3d-2 kaart) Alleen een Faroudja 5000 scaler zou dit wel kunnen.

Dus JA je kunt HD ermee weeregeven/bewerken, en NEE, het is niet de ideale oplossing voor HD, want die is er nog niet.

Persoonlijk heb ik Euro 1080 gezien in 1080i en in 1080P via een Holo, en ik gaf duidelijk de voorkeur aan de 1080P modus, dit om dat de beeldlijnen minder zichtbaar/irritant waren, en grotere vlakken stabieler zijn voor mij.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Er zit trouwens wel een klein verschil tussen de H3DII en de Crystalio, de H3DII gebruikt inderdaad een BOB methode, de Crystalio gebruikt zover ik het begrepen heb OF een bob methode of een double lines techniek waarbij die laatste wel geschikt zou zijn voor HD-DVD films.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Tja, maar het blijf natuurlijk een 'tussenoplossing' ....

J.A.F._Doorhof

Alles blijft een tussenoplossing :D.
Ik maak me daar echter totaal geen zorgen om, om de volgende reden.

De nieuwe HD-DVD spelers die op de markt gaan komen zullen praktisch allemaal wel een vorm van scaling gaan ondersteunen neem ik aan aangezien die chips steeds meer op de markt gaan komen, ik voer dan simpel de HDMI/DVI output van die speler naar de Crystalio en laat deze de passthru doen, maw hij doet niets.

Voor mijn oude materiaal en SD sat ontvangst blijf ik dan de Crystalio deïnterlacing en scaling gebruiken.

HD-DVD moet eerst op de markt staan voordat ik kan spreken van een tussenoplossing, want als we het goed gaan bekijken is ook HD-DVD een tussenoplossing :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Je kunt er volgens mij ook niet vanuit gaan dat iets wat je nu koopt op gebied van scaling 5 jaar mee zal gaan en alles kan doen wat in die tijd geintroduceerd wordt.

Dat zou mooi zijn, maar vergelijk het met de ontwikkeling van de geluidsalgoritmes in de afgelopen 5 jaar:
Stereo -> dolby prologic -> dolby digital -> DTS -> Dolby digital EX -> DTS-ES =>  DTS 24/96 en daar komt nu Dolby digital+ en DTS++ bij.

Dus je koopt een scaler nu die de bestaande bronnen kan de-interlacen en scalen, en mag alleen hopen dat hij klaar is voor wat er komen gaat.

Overigens is voor mij helemaal niet zeker dat we bijvoorbeeld HDTV met MPEG-2 op 1080i50 gaan krijgen.
Het zit er meer in dat het 720P50 met MPEG4-L10 komen gaat. En er is een lobby gaande om daar 1080P24/25 bij te krijgen.

Bij een scaler zou ik daarom ook zoeken naar een model wat aan de input kan flexibiliteit geeft, dus zelf de mogelijkheid om een input signaal te configureren. (of de fabrikant moet goede support hebben en updates snel uitbrengen mocht zoiets stadnaard worden)
Zowel een Crystalio als een Holo3d-2 kunnen dat, dit kan met de FLI2300 chip die ze gebruiken.

Als je een scaler wilt die zeker HD kan doen met ook een 3:2 pulldown zou ik wachten totdat de HD-DVD/Blu ray spelers er echt zijn, en dan kijken welke fysieke uitgang die heeft, en wat voro signaal eruit komt, en dan een scaler kopen die daar goed in is.

Als je nu DVD wilt upscalen hoef je je daar nog geen zorgen over te maken, en moet je bereid zijn de scaler (groten)deels af te schrijfen als de nieuwe normen komen en je een nieuwe nodig hebt.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Michel

Frank, hoe zit het met de chroma bug? Is die in dit apparaat ook aanwezig of juist helemaal niet?
Zijn er andere nadelen en/of bugs? Graag een objectief antwoord.
Ik ben die Holo3dII helemaal zat en als het hiermee opgelost kan worden, mag je me een leuke aanbieding doen met inruil van een Holo3DII en HDAUX.

Cu,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

jaco

Ik denk dat in alle FLI2300 chips die bug zit. Alhas Rob vertelde me dat ook in zijn Denod speler het licht aanwezig is.
Wellicht is er wel een methode de bug te onderdrukken, of zo kleine mogelijk te maken.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Michel

#19
Quote from: Motivator on November  8, 2004, 18:52:58

Ok aangezien ze beide goed zijn dan ga ik voor een htpc omdat mijn dvd speler geen SDI heeft en ook HD films wil draaien.Via de ingeboude dvd writer kan je toch rechtstreeks langs de holo3DII upscalen of niet?
Zeg frank heb je soms geen pj/barco tegen een bangelijk prijsje?

groetjes kurt

Let wel dat je met een Holo3D II serieus last kunt hebben van de chroma bug die vooral bij het afspelen van PAL materiaal best goed zichtbaar is.

suc6 met je keuze.

Cu,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Michel

#20
Jacco,

Quote
Overigens is voor mij helemaal niet zeker dat we bijvoorbeeld HDTV met MPEG-2 op 1080i50 gaan krijgen.
Het zit er meer in dat het 720P50 met MPEG4-L10 komen gaat. En er is een lobby gaande om daar 1080P24/25 bij te krijgen.

EBU heeft die standaard voor Europa al vastgelegd en dat wordt dus 720P50 en voor zover ik weet gewoon in MPEG2.
720p50 wordt dus in principe de standaard en providers mogen indien gewenst ook in 1080i50 uitzenden omdat de ontvangstapparatuur voor beide geschikt is.

Cu,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

jaco

Quote from: Michel on November 14, 2004, 23:53:49
EBU heeft die standaard voor Europa al vastgelegd en dat wordt dus 720P50 en voor zover ik weet gewoon in MPEG2.
720p50 wordt dus in principe de standaard en providers mogen indien gewenst ook in 1080i50 uitzenden omdat de ontvangstapparatuur voor beide geschikt is.
http://www.hdtvforum.org/en/hdtv_facts/technology/video_coding.html
In het Duitse tijdschrift Audio Vision stelden ze het al zo voor als kwam er H.264, maar daaar kan ik zo geen on-line link van vinden .

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Michel

#22
http://www.ebu.ch/CMSimages/en/tec_text_r112-2004_tcm6-16462_tcm6-16517.pdf

http://www.ebu.ch/NWsearch/search.php?restrict=\;exclude=admin%20%3Fdisplay%3DFR\;config=htdig_prod\;method=and\;format=long\;sort=score\;words=HDTV\;page=1

EBU staat al jaren voor het meest gerespecteerde comité ter standaardisatie van Europese TV. Vrijwel alle aanbevelingen van EBU worden overgenomen. Zo ook deze aanbeveling.

Uit onderzoeken naar de toekomst van HDTV blijkt wel dat EBU ook de trend naar MPEG4-10 merkt en ook opmerkt dat vanaf 2007 mogelijk parallel in de MPEG4-10 norm uitgezonden zal gaan worden.

http://www.ebu.ch/en/technical/trev/trev_295-editorial.html

Voor de mensen die geilen op een stukje leuke apparatuur: http://www.ebu.ch/en/technical/trev/trev_288-alfacam.pdf

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Starred

Quote from: jaco on November  8, 2004, 22:39:34

Ja1080i kun je als 1080P weergeven, maar dat is dan een simpele BOB operatie. Voor bijvoorbeeld TV opnames zoals op Euro1080i is dat prima, maar met Films van een komende HD DVD zitten er nadelen aan de BOB methode.
Echter haast alle scalers die je op dit moment kopen kan kunnen geen 1080i met een juiste 3:2 pulldown de-interlacen. (ook de Crystallio niet, daar zit dezelfde processor in als op de Holo3d-2 kaart) Alleen een Faroudja 5000 scaler zou dit wel kunnen.

Jaco

Waarom is dit eigenlijk? Omdat andere interlace technieken nog teveel rekenkracht vergen?

Shorty

#24
De nieuwe Sony broadcast camera's zijn 1080p24, heb ik ergens gelezen..... Dan hoop ik toch dat echt wel ze dat ook gaan uitzenden. De EBU heeft al eens eerder een hd-standaard vastgesteld, iets van 1150i, hehehe.
Met mezelf heb ik trouwens afgesproken dat ik pas een beamer en scaler aanschaf als 1080p72 de (betaalbare, want je bent Nederlander of je bent het niet  ;D) norm is.  ;)

VrGr,

Bart J..

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview