Nieuwe ronde nieuwe kansen Denon 1600 + PSM-1

Started by J.A.F._Doorhof, January 22, 2002, 16:08:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Ok.

Voor de koopjes jagers hebben we een hele leuke oplossing.
De DENON 1600 DVD-A/DVD-V speler is volledig compatible met onze PSM-1 kaart.

We krijgen deze week een proefmodel aangeleverd, en ik hoop nog voor het weekend de PSM-1 erin te hebben voor een uitvoerige test.

Dit zou de perfecte instap speler moeten zijn, die beeldtechnisch op het niveau moet liggen van de Pioneers, maar audiotechnisch het midden houd tussen de Toshiba en de Pioneer.

Normaal zou ik voor de nieuwe Toshiba spelers gaan, maar we hebben problemen met ZORAN om de spec sheets te krijgen van de nieuwe VADIS V chipset, als iemand ze heeft liggen hou ik me aanbevolen. Tot die tijd valt de 510 dus af, en aangezien de 500's op zijn moeten we even een kleine zijstap maken.

Persoonlijk ben ik zeer nieuwsgiering, check dit topic volgende week voor meer nieuws en resultaten.
 
Geschatte prijs Denon 1600 RCE met PSM-1 : € 1550,00

MvrGr.
Frank

Totale lijst met compatible spelers is op dit moment (dit zijn spelers die ook ECHT gemod zijn, en niet die waarschijnlijk werken).

Denon 2800
Denon 3300
Denon 800
Denon 1600
Sony DVPS-7700
Dony DVPS-335
Panasonic A7
Panasonic RV60
Panasonic RA61
Panasonic RA71
Pioneer DV737
Pioneer DV939
Toshiba SD-500
Rotel RV985 *
Yamaha 0795 *
Onkyo 535 *
Denon 5000 *
Sampoo 360 *
Panasonic A360 *
Sony DVP-7000 *
Toshiba 5109 *

* = twijfelgeval.

Niet te modificeren zijn :

Philips
3D Lab
Micromega
Pioneer DVL909/919
Pioneer DV717 (te groot risico op fouten)
Teac DV-H500
Nad T550
Sony x25, C850
Sony NS400
Sony DVPS-735
Sony DVPS-9000
Tag McLaren DVD32R
Toshiba SD900
Sat Nokia 9800
Sat Pioneer DBR-S201
Sat Xena 1600
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

moviemaus

#1
Dit klinkt goed! het zou heel fijn zijn als de psm hier goed in werkt.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de 1600 in normaal gebruik zonder psm?(als de psm erinzit kan het alleen maar beter worden dacht ik :) )

groets


J.A.F._Doorhof

#2
De exacte prijs van deze speler met PSM-1 en RCE free bedraagt € 1580,00.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#3
We hebben nog geen geluid gehoort, maar wel beeld gezien  ;D, en dit ziet er ECHT heel mooi uit voor zover we dat kunnen beoordelen op een PC monitor.

Het beeld lijkt inderdaad richting de Toshiba te gaan qua scherpte. We hebben alleen wat troep in het beeld en wat moeite om een goede 5V te vinden, maar dat wordt morgen wel opgelost, en dan gaat de echte test beginnen.

Dit wordt trouwens de eerste speler die ook verder door ons gemod gaat worden. Dit zal tegen een meerprijs van enkele tientjes €'s bijgekocht kunnen worden.

Mods:
Loopwerk zal worden gescheiden van de voeding en MPEG board door een loden omhulsel. De speler zal ongeveer 3-4 kilo verzwaard worden. En er zal een extra COAX output gemonteerd worden (optie) daar de speler alleen optisch uit heeft. Tevens zal de kap aan de binnenkant volledig zwart gemaakt worden met vilt, dit om eventueel strooilicht volledig tegen te gaan. We zien wel wat de resultaten worden  ;D.

We houden jullie op de hoogte.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#4
Frank,

Ik wist niet dat jullie zo ver gingen met mods. Ik hoop dat het een succes wordt. Mooi trouwens dat je ook een coax uitgang kunt nemen als optie.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

#5
We gaan inderdaad behoorlijk ver met de mods aan spelers, we doen dat ook al voor videokaarten in HT-PC's, en onze HT-PC's hebben ook al een tijdje standaard BNC uitgangen in de kast.

De Denon is gewoon een mid-end speler, en ik weet/denk dat ik met een simpel uit te voeren tweaks de speler op een VEEL hoger niveau kan krijgen dan wat hij nu is, en begrijp me goed, de speler is van zichzelf al heel leuk.

Ben trouwens nog wat kleine dingen vergeten,
De speler heeft nu een standaard "8" aansluiting voor stroom, deze zal waarschijnlijk vervangen worden door een wat stevigere high-end stroom aansluiting (als dit mogelijk is qua aansluitingen en ruimte), tevens zullen we het loopwerk proberen te dempen.

Het is gewoon een gigantische kick om een goedkope speler helemaal op te werken naar het niveau van een veel duurdere speler (ik hoop alleen dat mijn leverancier er blij mee is  ;D), denk het wel  ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#6
Hehe, eindelijk iemand met verstand. Dit is de ideale weg om te bewandelen. Uit marketing overwegingen, lees kostenreductie, worden er allerlei compromissen door de fabrikant gesloten. Dit is nu mooi recht te breien. Mijn complimenten Frank met deze aanpak. Ga je dit overigens voor meer spelers doen?

Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

#7
;D
Gezien de resultaten met de Denon gaan we dit waarschijnlijk als extra optie voor AL onze spelers aanbieden. Want dit scheelt echt enorm.
Alleen de COAX uitgang hebben we nog niet aan de gang.

We hebben ondertussen de speler al draaiend.
We hebben als test deze PSM-1 met een eigen externe voeding aangesloten en dat scheelt (in deze speler) enorm in de beeldkwaliteit, het beeld is een stuk scherper weer dan de Toshiba en heeft geen artifacts.

Het loopwerk en kast zijn ondertussen volledig gedempt met elastische kit, ook de crystalclock heeft een laagje meegekregen  ;D.

Het gewicht van de speler was 2,9kg en is nu rond de 10kg.
De loden gewichten bestaan uit verschillende lagen met tussen elke laag weer elastische kit.
Tevens is de kap boven het loopwerk volledig zwart en antiweerkaatsend gemaakt.

Tot nu toe (via optisch) zijn de resultaten ZEER goed voor deze speler. Hij kan makkelijk mee komen met de Pioneer 939 (ook via optisch aangesloten voor de test), maar mist nog wel de high-end klank van de Toshiba (maar deze heb ik alleen via coax gehoord).

Verder staat de speler nu nog even op een stoel en nog niet op de gebruikelijke spikes.

We blijven testen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Boris_Blank

Anyone able to translate the above post please, this looks interesting!  Also, any word on the Toshiba 510 and PSM/1 - is it compatible?
Thank you.
Boris

J.A.F._Doorhof

#9
Hi Boris and welcome to our forum.

At this moment we are working on a custom mod on the Denon 1600 with the PSM-1. Although I decided to work a little bit different this time  ;D.

So we started with a PSM-1 mod.
Than added a dedicated power supply for the PSM-1, this meant an boost in performance (at this moment the Denon has the BEST picture BY FAR of the PSM-1 players I know).

After that we decided to go all the way. We weighted the player to a healthy 10Kgs (approx) was 2,9Kg's. And we caulked the whole transport and casing. And we are now adding coax out.

The idea is to create a VERY cheap player with performances of a much higher one. Tonight and tommorow we will test the audio capabilities. So I will keep you posted.

By the way, the connectors to the PSM-1 are VERY short on this player because the PSM-1 can be mounted DIRECTLY above the MPEG 2 decoder and VERY close to the backplane. So all wires are very short.

Greetings,
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#10
Allright brace yourselfs  ;).

We just finished the first REAL listining session of the modified Denon 1600, using optical.

Well to be honest, with all the mods in place (and using optical) it BLOWS the Pioneer 939 away (also used on optical), the sound quality is even VERY close to the Pioneer with coax. On the Pioneer the difference between coax and optical is hugely heared in voices.

The modified Denon has "almost" the same airness of the Pioneer (used with coax) on the optical path so this is promising when the coax mod is done (in the next few weeks, we have to wait for some docs and some help).

Standard the Denon does not sound as good as the Pioneer, so in this player it's safe to say that the mods really does the job.

PSM-1.
The Fifth Element pilar and stair test are perfect.
The overall picture quality has somewhat the look of a slide (only than moving).

Compatebility test.
Jeepers Creepers runs without a problem (the worst DVD at this moment).

More will certainly follow.

Greetings,
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#11
Just saw it. Very good picture and the sound was also nice.

Jaco

Boris_Blank

Thats really great news!

Can you please let me have a price for the PSM/1 with the dedicated power supply?

Also, a price for the added weight to the player?

And finally, a price for the player itself (RCE and multi-region)? (I'm trying to work out if it is cheaper to buy the player locally or not).
Thank you
Boris

J.A.F._Doorhof

PSM-1 = € 680,00
Add on card for Denon = € 30,00
Modifications to the Denon = € 100,00 (mostly labour)
For the power supply I have no price yet but I think between € 20,00 - € 40,00.

Player including RCE = € 900,00

Greetings,
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Boris_Blank

#14

QuoteAdd on card for Denon = € 30,00
Greetings,
Frank

What is the "add on card" please?
Thank you
Boris

J.A.F._Doorhof

#15
The Denon is a 8 bit player with the syncs collected in the bitstream, PSM-1 needs a separate sync stream so we need a ITU656 addon card for this kind op players (Toshiba, Panasonic, Pioneer, Denon etc.)

Greetings,
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martin_M

#16
Heb net de speler bij Frank gehoord.
Klink nu al (via optisch) heel erg lekker. Wat opvalt is het levendige mid en het strakke laag. Soundstage en diepte vind ik zeer opvallend bij zo'n 'goedkope' speler.
Ben benieuwd wat 'ie straks met coax gaat doen.

Beeld helaas nog niet kunnen bekijken (geen tijd :(, moest even snel in de pauze).

Martin M
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Omnitur

#17
Misschien een domme vraag maar geldt de geluidskwaliteit voor normale stereo cd weergave of voor multichannel dvd weergave?

mvg

Vincent

jaco

#18
Ik heb zowel CD als DVD gehoord, en ik vond het geluid prima.

Jaco

J.A.F._Doorhof

#19
Is inderdaad voor beide.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

#20
Is het mogelijk om bestaande spelers(bv pioneer 737) met de psm-1 mod oa uit tebreiden met een externe voeding. Zoja heeft dit een gunstig effect op de beeldkwaliteit.

J.A.F._Doorhof

#21
We zouden dat uit moeten proberen.

De Denon heeft gewoon een wat mindere voeding, en geeft op de PSM-1 wat lichte ruis en trilvorming. Met een externe voeding is dit volledig opgelost.

Voor de 939 zou het bv waarschijnlijk niets uitmaken, die speler heeft al een zeer ruim bemeten voeding.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

#22
Zou een externe voeding voor de Pioneer 717 dan ook geen oplossing zijn ?


Cheers,
Rob

J.A.F._Doorhof

#23
Probleem met de 717 ligt niet alleen in de voeding.

Als je wilt kan ik je 717 proberen, een kleine hoeveelheid 717's werken WEL met de mod.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marc

Kan de DV1600 ook overweg met DVD-rw of DVD+rw? Dit vraag ik ivm een toekomstige DVDbrander waarmee ik al mijn video's eens op DVD wil zetten. Als hij het niet kan, welke speler wordt mij dan aangeraden die, liefst DVD-rw en DVD+rw, aankan?

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview