Magnetisch afgeschermde boxen: zin of onzin?

Started by kohns, October 26, 2004, 00:33:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kohns

Ik ben al enkele maanden op zoek naar een surround setje.
Ik ben al naar enkele winkels gaan luisteren en ben mij gaan informeren op meerdere beurzen en forums.

Momenteel is mijn keuze gevallen op B&W N804 als fronts.
Nu zijn die B&W speakers niet magnetisch afgeschermd wat ik trouwens nog altijd niet versta van zo'n bekende speakers.  :-[  :-X

Wegens plaatsgebrek thuis zullen de fronts op slechts een 30 a 40 cm links en rechts van mijn CRT televisie staan.  Over enkele jaren ga ik zelfs mijn 3:4 CRT televisie vervangen door een 16:9 CRT en dan is er nog minder plaats tussen de speakers.

Nu is mijn vraag of al dat magnetisch-afgeschermd-gedoe niet een beetje overroepen is.
Ga ik er in mijn geval iets van merken op mijn TV?


B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Robbo

Helaas, zo dichtbij gaat je niet lukken met N804's.   De enige Nautilus welke afgescherm is is de N805, en de centerspeakers HTM1 en HTM2.


Scarp

40 a 50cm is wel te doen. Mijn 802's staan ook zover ongeveer van mijn TV.

Er dicht tegenaan zetten moet je nooit doen. Ten eerste ga je vervorming in je tv zien, ten tweede heeft de speaker geen ruimte en dat ga je merken in het geluid.

@robbo: weet je zeker dat 805's magnetisch afgeschermd zijn? Het staat niet bij de specificaties op hun website.

DrBoom

Niet bij de specs, maar bij de algemene beschrijving ;)

QuoteThe speaker is magnetically shielded to offer an exceptional audio and visual experience in high-quality home cinema installations where the speaker needs to be placed particularly close to the television set.

30 cm is vrij kort bij de TV wel, 40 - 50 moet te doen zijn, 60 is de minimum aangeraden afstand geloof ik.

patrick_vdb

Hi,

Quote from: kohns on October 26, 2004, 00:33:07
Wegens plaatsgebrek thuis zullen de fronts op slechts een 30 a 40 cm links en rechts van mijn CRT televisie staan.  Over enkele jaren ga ik zelfs mijn 3:4 CRT televisie vervangen door een 16:9 CRT en dan is er nog minder plaats tussen de speakers.

In plaats van af te vragen of het al dan niet magnetisch-afschermen-gedoe overtrokken is, zou ik juist gaan denken of de N804 misschien niet een wat te 'grote' luidspreker zal zijn voor deze opstelling? 30 a 40 cm aan beide zijde van een televisie zal in veel algemene gevallen betekenen dat de luidsprekers zo'n 1.6 meter uit elkaar staan. Ik weet niet hoe groot de kijk/luisterafstand is, maar het lijkt mij vrij dicht bij elkaar...

mvrg

Patrick

kohns

Quote from: kohns on October 26, 2004, 00:33:07
Nu is mijn vraag of al dat magnetisch-afgeschermd-gedoe niet een beetje overroepen is.
Ga ik er in mijn geval iets van merken op mijn TV?

Aan jullie reacties te zien ga ik dus wel degelijk problemen krijgen.
Ik dacht gewoon dat de fabrikanten zich gewoon willen indekken en zoals met vele zaken overdrijven...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Johnny_Bravo

Plasma of LCD kopen....heb je nergens last van  ;)

reMC

Quote from: Zhenga on October 26, 2004, 20:15:46
Plasma of LCD kopen....heb je nergens last van ;)

Nee?

Relatief minder goed beeld dan een CRT? ;D

Johnny_Bravo

Ik zie het al......nooit een plasma in huis gehad.

reMC


Xenomorf

QuoteAan jullie reacties te zien ga ik dus wel degelijk problemen krijgen.

Denk dat je eerder problemen krijgt met het geluidsbeeld. 30 to 40 cm. van de TV is voor een Nautilus 804 echt te weinig ruimte tussen beide speakers(of je moet een erg grote TV hebben, maar dat lijkt mij niet zo).
Kan je misschien niet beter gaan voor de 805? Dan heb je gelijk geen problemen met magnetisme meer.
B&W Matrix 802s3 (front)
3A Andante (rear)
CR Camparo (center)
Rel Q100 (sub)  Bryston 3B-ST (poweramp) Denon AVC-A1D (preamp)  Marantz SA-8400 CD/SACD speler Pioneer DV-939(dvd) Philips Pronto Kabels: v/d Hul & Reference Wire  Panasonic TH-42PW7E 42" Plasma TV

reza

Hier reageer je op een post van 18 jaar geleden?
Misschien handig om te posten in bestaande/lopende topics, die mensen ook echt lezen. Kennis hebben en delen is altijd fijn!
Dat heb je volgens mij wel :thumbs-up:
Welkom op het forum trouwens. ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Peerless Monster

CRT's zijn inmiddels ook al zo lang uit de mode geloof ik.
Volgens mij heb je met alle moderne technieken hier geen last meer van op beeldschermen.
Was vroeger trouwens wel grappig om een CRT op zijn kop te zetten. Kreeg je andere kleuren.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler