YAMAHA- VS DENON AMPS

Started by Bryan, June 20, 2002, 13:36:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chendy

Hi there!

Welke van ze is het nu geworden? ???

Mocht je nog geen keuze gemaakt hebben:
*neem de amp('s) mee naar huis om uit te proberen en neem  minstens 2 weken lekker de tijd voor
Behalve klankverschillen zal je gelijk ook merken welke van de 2 "lekkerder" werkt voor jezelf in real-life.

*uitgebreid luisteren in de winkel, waar m.b.v. een switchboard, je A-B kan vergelijken op je eigen speakers met je eigen CD's DVD's
Neem behalve je eigen oren ook wat andere oren mee. Ga niet naar andere amps/receivers luisteren die je toch niet wilt hebben, want straks heb je teveel amps gehoord en weet je het verschil niet meer.

Mvg, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

simonsscj

Het hele verhaal over hoe schel dan wel fel een Yamaha is wordt toch ook voor een behoorlijk deel bepaald met welke weergevers je werkt?
Ik gebruik zelf een Yamaha met Kef speakers en moet zeggen dat de discussie over hoe schel dan wel wollig(?) een versterker is een beetje langs me heen gaat.
Mijn ervaring met een Yamaha is een totaal andere, en ja...... muziek luisteren op een HT-versterker..... het kan maar laten we elkaar geen mietje noemen.... een beetje stereo versterker speelt in velen gevallen de HT-versterker gewoon weg.

Maar wellicht is dat een andere discussie :)

Greetz
Simon

J.A.F._Doorhof

Simon,

Het is inderdaad heel belangrijk wat je verder gebruikt.
Maar als we een vergelijk noemen dan hebben we getest in dezelfde ruimte met verder dezelfde apparatuur.

Muziek luisteren op een HT receiver kan zeer goed, vooral in de hogere klasse doet vooral Marantz en Arcam het ZEER goed.

En in High-end gaan bv Meridian en Theta menige stereo pre-amp VER voorbij.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rmels

Wellicht een beetje een stokpaardje van me, maar kijk ook eens naar NAD, ik heb (momenteel) weinig te klagen over de stereo prestaties van mijn T762.

Remco

JG_Smit

Hi,even mijn mening.Inderdaad niet alle dsp's zijn even mooi en je gebruikt ze niet allemaal,maar ik persoonlijk vind de Yamaha een dijk van een versterker.Wat betreft het schelle geluid ik ervaar dit eigenlijk als een zuiver geluid(smaken verschillen)en in combinatie met mijn 9.2 setup (kben gek op veel speakers)mag ik wel zeggen dat ik zeer tevreden ben hoewel er aan de afstelling en plaatsing best nog wel wat gedaan kan worden.Ik moet wel zeggen dat ik als eindversterker de cinematrix Pathos gebruik dus eigenlijk de interne versterker van de yammie alleen de fronteffects en de rears aanstuur..

GR Jan..

dennis

Ik had de yammie al besteld, maar ben overstag gegaan om voor de denon3803 te gaan.Voller,warmer, en veel zuiverder naar MIJN mening.Heb er tot de dag van vandaag echt geen spijt van gehad.
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.