Parasound Eindtrap

Started by -SR-, October 21, 2004, 11:55:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-SR-

Welke eindversterkers van Parasound zijn aan te raden?  HCA1203,HCA1205 of HCA2205.

Het is om CDM NT reeks aan te drijven met 9NT als fronts.

Iemand ervaring?  Is HCA1203 een goed toestel??  Hier en daar al gezien 2e hands tegen weinig geld vandaar...
Ik weet dat die maar 3 kanalen aanstuurt, maar de voorkant met eindversterking in HT zou al een groot verschil zijn denk ik.

Als voorversterker zou ik DENON AVR3805 blijven gebruiken voorlopig.

bmateijsen

Een 2205 is vergelijkbaar met de nieuwe A52 eindversterker. En van hoge kwaliteit... deze zou mijn voorkeur hebben.

Groet Bjron

garmtz

Hou je eindversterking op alle kanalen hetzelfde! De sterk veel betere homogeniteit beloont je direct. Koop de 2205, superversterker!

patrick_vdb

Hi SR,

Als het goed is heb je de HTM2 en de N805 van B&W als eens gehoord op een Parasound 2205 eindversterker? ;)

Anyway, zoals Garmt al zegt, voor de homogeniteit is het beter om op alle kanalen dezelfde versterking te hebben. Daarnaast mag de 9NT de versterking van de 2205 best wel hebben.

mvrg

Patrick

-SR-

inderdaad dat klopt en klonk heel goed  ;D, en ben aan het zien of ik als ik tussenstap 1203 kan overwegen of moet wachten om direct naar 2205 te gaan?  Want prijsverschil is natuurlijk ook wel groot he

MarcoV

Quote from: -SR- on October 21, 2004, 14:20:06
Want prijsverschil is natuurlijk ook wel groot he

doorsparen dus voor een 2205, zonde om eerst een 'tussenstap' te nemen  ;)

Marco

patrick_vdb

Hi Stijn,

Dan had ik toch de juiste persoon voor me in gedachte ;D

Ik weet niet wat de 1203 in het tweedehands circuit nog doet, en daarintegen zijn de 2205's momenteel niet echt rijkelijk gezaaid (die periode ligt weer even achter ons) maar het lijkt me idd raadzaam om even te wachten, ondertussen het prijsverschil bij elkaar zien te krijgen en dan direct een flinke stap te zetten ;) Uiteindelijk zul je altijd goedkoper uit zijn...

Mvrg

Patrick

bryan vd B

Hi,

had een paar weken terug het zelfde als waar jij nu voor staat. ik heb uiteindelijk voor de HCA1205 gekozen omdat mijn klipschen een heel hoog rendament hebben waardoor het vermogen bij mij geen rol speelde.
Tot nu toe erg tevreden over de parasound combi.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

garmtz

Quote from: bryan vd B on October 21, 2004, 18:07:56
Hi,

had een paar weken terug het zelfde als waar jij nu voor staat. ik heb uiteindelijk voor de HCA1205 gekozen omdat mijn klipschen een heel hoog rendament hebben waardoor het vermogen bij mij geen rol speelde.
Tot nu toe erg tevreden over de parasound combi.

Bryan

Ik heb ook de 1205 gehad voor ik de 2205 had en moet zeggen dat ik een stuk meer controle en rust kreeg met de 2205. Maargoed, ik heb ook vrij 'moeilijke' speakers.

patrick_vdb

#9
Hi Brian,

Quote from: bryan vd B on October 21, 2004, 18:07:56
ik heb uiteindelijk voor de HCA1205 gekozen omdat mijn klipschen een heel hoog rendament hebben waardoor het vermogen bij mij geen rol speelde.

Als ik mij niet vergis heeft de Klipsch een rendement van 99dB....da's idd hoog. Een 2205 op de 9NT haalt nog niet het SPL als de 1205 met die Klipsch speakers..

Nu zijn de B&W's ook niet direct echt moeilijke speakers om aan te sturen maar de 2205 zal toch net die paar procenten meer geven dan de 1205 in deze config..en die paar procenten maakt het de meerwaarde best wel waard.

mvgr

Patrick

bryan vd B

hi,

ik begrijp jullie beiden  ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.