21 grams SUPER GOEDE FILM

Started by jeroenskie, October 20, 2004, 00:18:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroenskie

Kort maar krachtig

SUPER FILM  , weer 1 die je echt moet zien , beetje ala memento gefilmd

Film is echt de moeite waard , ga nu snel slapen !!!

doeii

FrankB

Zeker een goede film, al vond ik memento beter ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Mark S

Als je 21 Grams goed vond, kan ik je ook Inarritu's eerdere film Amores Perros echt van harte aanbevelen.
Vergelijkbare vertelstruktuur (3 niet-lineaire verhaallijnen die langzamerhand samenkomen) , ook vrij rauw geschoten, en bijna dezelfde thematiek "A horrific car accident connects three stories, each involving characters dealing with loss, regret, and life's harsh realities, all in the name of love."
Maar daar houdt de vergelijking ook op. A complete different story.

jeroenskie

Quote from: Mark S on October 21, 2004, 21:56:53
Als je 21 Grams goed vond, kan ik je ook Inarritu's eerdere film Amores Perros echt van harte aanbevelen.
Vergelijkbare vertelstruktuur (3 niet-lineaire verhaallijnen die langzamerhand samenkomen) , ook vrij rauw geschoten, en bijna dezelfde thematiek "A horrific car accident connects three stories, each involving characters dealing with loss, regret, and life's harsh realities, all in the name of love."
Maar daar houdt de vergelijking ook op. A complete different story.

heb ik idd gezien , idd een hele goede film , iets meer actie dat stond me wel aan , maar de films zijn idd een geheel andere genre dus niet te vergelijken .

als je nog meer tips hebt hoor ik het graag !~

vr gr jeroen

Mark S

In dat geval past Mystic River misschien ook wel aardig in hetzelfde rijtje van 21 Grams.

NeonKnight

Ik vond Amores Perros geweldig. Rauw, intelligent.

21 Grams vond ik ook erg goed, maar wel iets kunstmatiger. Als je de (geniale) montage van de film weglaat, dan blijft een vrij standaard film over.

Overigens is dat zeker bij Memento het geval  ;D.

Nu zou je misschien het idee kunnen krigen dat ik deze films niet goed vind, maar dat is absoluut niet waar. Vind alleen 21 grams wat minder dan Amores Perros.

Mystic River vind ik overigens absoluut niet in de buurt komen. Had daar zeer veel van verwacht, maar die verwachtingen zijn m.i. niet in gelost. Daarnaast is ook de structuur van de film totaal anders dan de andere films in dit rijtje - namelijk niet-chronologisch.

Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

B.J.


Mark S

#7
Quote from: NeonKnight on November  9, 2004, 18:53:06
Mystic River vind ik overigens absoluut niet in de buurt komen. Had daar zeer veel van verwacht, maar die verwachtingen zijn m.i. niet in gelost. Daarnaast is ook de structuur van de film totaal anders dan de andere films in dit rijtje - namelijk niet-chronologisch.
Een paar analogie-en kan ik toch wel bedenken:
Wederom een zeer goed acterende Penn,
ook hier 3 verhaallijnen die langzamerhand samensmelten.
Beide zijn echte acteursfilms met voldoende ruimte voor verdieping van de personages.
Qua sfeer liggen ze ook vrij dicht bij elkaar, maar dat is puur een persoonlijke beleving.
Wat ik wel veel minder vond aan Mystic River (imho een manco van veel films de laatste tijd) is de obligate "onverwachte" plotwending aan het eind.

NeonKnight

Mark,

Is blijkbaar een kwestie van smaak/ beleving  :). IMHO liggen de verhaallijnen in Mystic river veel minder ver uit elkaar dan in de andere films.

Mvrgr,
Koen.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Martin_M

Ik vond de film helemaal niet zo geweldig.
Kwam wellicht ook wel doordat ik niet zoveel sympatie kon opwekken voor de personen (roken, zuipen, snuifen, etc. Het leek verd*mme wel een nederlandse film wat dat betreft.)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

searcher

Quote from: Martin_M on November 10, 2004, 21:50:07
Ik vond de film helemaal niet zo geweldig.
Kwam wellicht ook wel doordat ik niet zoveel sympatie kon opwekken voor de personen (roken, zuipen, snuifen, etc. Het leek verd*mme wel een nederlandse film wat dat betreft.)

Ik ben het totaal niet met je eens,...

De film greep me enorm aan omdat ik me vooral door persoonlijke ervaringen kon inleven in een van de acteurs.
De daarbij behorende gevoelens werden zo goed neergezet,....

Waar je weinig sympathie voor op kan brengen kan het gevolg zijn als je leven ineens op zijn kop staat,...

                                                                                                                   MvrGr Searcher



Nosoforos


21 grams... Wat echt steengoed is aan die film zijn de acteerprestaties. Echt heel goed.
Maar daar is het ook mee gezegd. Het is een grote misvatting dat je een dramatisch interessante film creeert door maar zoveel mogelijk drama in 2 uur te proppen. Het geheel zit gekunsteld in elkaar op een manier die eigenlijk heel voorspelbaar is. Het is zo verschrikkelijk pathetisch dat ik halverwege volledig afhaakte. Een echt goede film is bescheiden en probeert niet via een soort "succesformule" naar oscars te vissen.

Tube-freak

ik vond het ook maar een langdradige film die 21 grams.  Maar dit is geloof echt zo een film die je goed vind of je vind hem niet goed.

Ik vond het echt een ongelooflijk langzame en langdradige film, meer kan ik er niet van maken.
En zo goed is die sean penn echt niet hoor, die gast speelt aleen maar in domme saaie films zoals up at the villa enzo.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Starred

Ik vond de film goed gemaakt. Zat ingenieus in elkaar.

Penn vind ik toch ook wel een goede acteur. Hij heeft dan misschien niet altijd hele snelle rollen, maar de karakters die hij speelt zijn altijd erg geloofwaardig.

Lynxxx

Hmmm.. ik vond Amorres Perros echt STUKKEN beter dan 21 Grams. Het acteerwerk was op zich goed maar er waren ook scenes waar ik me totaal niet kon inleven.

Amorres Perros vond ik fantastisch. 21grams vond ik wel aardig


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

WrineX

mjah wel aardig , begin is wel een zure appel

theflo

Goeie Film! Soundtrack is ook waanzinnig!