Mijn aankomende HT

Started by Wallie, June 19, 2002, 23:31:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wallie

Hallo allemaal, ik wilde eerst ff kwijt dat ik al een tijdje dit forum met veel plezier bezoek en dat ik er al veel van heb geleerd. :) Ik ben zelf nog maar een beginneling op het HT gebied en en na een dvdspeler gekocht te hebben wilde ik meer.

Ik ben me eerst heel erg goed gaan orienteren van wat ik wilde en van wat er allemaal mogelijk is op het een beetje krappe zoldertje (circa 3m 3,5m). Ik wilde in ieder geval wel grote speakers als fronts omdat ik dan niet zozeer een sub nodig heb omdat er toch al niet veel plaats is. En omdat mijn budget helemaal niet groot is wilde ik alles ook niet te duur maken. Als speakers heb ik dee Magnat Motion 88 met de Addon 33 besteld. Aan het eind van de maand ga ik een receiver kopen. Ik was helemaal verkocht toen ik de Denon 1802 hoorde. Maar voordat ik geluisterd had heb ik me eigenlijk eerst verdiept in de 1602. Dus ik sta een beetje voor een dilemma welke zal ik nemen. Is de 1802 niet te veel van het goede en schiet tie in mijn ht dan niet een beetje tekort??

Alvast bedank voor jullie reacties

MVG Jeroen

J.A.F._Doorhof

Hi,

Je moet kopen wat aan jouw wensen voldoet.
Als er een verschil in features is, dan moet je voor jezelf kiezen wat belangrijk is. Gezien de grote van je HT kun je inderdaad vermogen op een lagere prioriteit zetten, maar niet helemaal vergeten. Immers het gaat niet alleen maar om volume bij vermogen.

Het beste kun je gewoon eens ze naast elkaar gaan beluisteren.

In iedergeval, houdt ons op de hoogte.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Wallie

Ok bedankt, ik zal jullie zeker op de hoogte houden. Alleen ik zie bijna geen verschil in de Denon 1602 en 1802 allen dat de 1802 meer vermogen heeft en duurder is. Misschien dat een van jullie nog een ander groter verschil weet.

Jeroen

bmateijsen

Walie,

Heb je ze beide eens naast elkaar gehoord. Belangrijk is dat je zelf bepaalt of je het geld voor een 1802 over hebt.

Ik heb de 1602 helaas nooit gehoord, maar als ik de 1802 met de 2802 vergelijk, merk ik duidelijk dat deze meer power in de muziek brengt. (heb je al eens bij www.mediachechkpoint.de gekeken?? ) zeer goede winkel in duitsland, met veel lagere prijzen, dan in nederland) service is voor zover ik heb meegemaakt bij een vriend echt zeer goed.

Groet Bjorn

Wallie

Ik heb de 1802 en de 1602 al eens vergeleken in een luistertest en de 1802 vind ik beter omdat er meer aan de muziek mee word gegeven en het is meer ruimtelijk.

Ik was net aant kijken op mediacheckpoint en de prijzen schelen inderdaad nog al met de Nederlandse prijzen. Maar als ik in Duitsland iets ga bestellen hoe zit dat dan als er iets kapot gaat? Ik heb dan zoiets van: dan moet het porduct weer terug gestuurd worden en dan kost het me verzendkosten en ik ben het product voor een langere tijd kwijt. Wat zijn jullie ervaringen met dit soort dingen?

Jeroen

bmateijsen

tja ik vond het wel meevallen... bij een vriend werd de receiver omgewisseld nadat deze toch was tegen gevallen. Met de levering van de ene werd de andere direct opgehaald. (dit duurde 5 dagen) de service is gewoon goed bij mediacheckpoint en je hebt volgens mij ook standaard langer garantie.

Evt. zou je ook naar www.lookenlisten.nl kunnen oftewel penhold, dit is de importeur van Denon in Nederland, ze zijn altijd zeer behulpzaam, althans bij mij.

Groet Bjorn

dick

Tussen de 1602 en 1802 zit inderdaad bijzonder weinig verschil, inderdaad heeft de 1802 wat meer vermogen. Maar hij heeft ook een extra optische ingang. (2 ipv. 1) Alleen raak ik zelf niet zo bijzonder opgewonden van een optische aansluitingen, maar dat is misschien persoonlijk.. Overigens kan je in Nederland ook vaak hele redelijke prijzen tegen komen, maar dan moet je wel wat langer zoeken.. Als je het in Duitsland koopt, loop je toch altijd een risico dat de transport kosten uiteindelijk zo veel gaat worden (bij problemen) dat je prijs voordeel ook zo weg is..