"ongewone" ruimte inrichten als HT

Started by OscarTango, October 18, 2004, 23:12:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rappie

Ga je niet zelf je HT in elkaar klussen ? Van de andere kant is dit ook wel makkelijk natuurlijk :D Vanavond staan de wandjes er .....
Eigenaar van Paulthé

kheikens

Dan zijn ze mooi optijd begonnen! Ben benieuwd! Ik ben trouwens ondertussen al een heel eind gekomen met sketchup alleen alle details enzo kost me wel redelijk wat moeite!  Succes met je HT!!

Koen
Stereo
Marantz PM-14| Marantz CD-17|
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub

OscarTango

Zelf klussen houdt bij mij in dat ik daarna alles moet afbreken om het toch nog door een vakman te moeten laten doen. Neh... begin ik niet aan. Ik kijk wel mee, zodat ik straks zelf nog wel wat kan doen, maar een wand plaatsen van 3.20 hoog en 4.5 m breed : daar begin ik niet eens aan.

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Harry HT

Quote from: OscarTango on April  9, 2005, 10:38:27
Zelf klussen houdt bij mij in dat ik daarna alles moet afbreken om het toch nog door een vakman te moeten laten doen. Neh... begin ik niet aan. Ik kijk wel mee, zodat ik straks zelf nog wel wat kan doen, maar een wand plaatsen van 3.20 hoog en 4.5 m breed : daar begin ik niet eens aan.
8) Ben reuze benieuwd, heb je ook nog een laatste Sketchup tekening voor ons?


@kheikens: Waarom stel je in Oscar zijn private topic allemaal vragen over Sketchup?  :-\ 

Wanneer je de zoekfunctie zou gebruiken kom je gelijk dit topic tegen, zoveel moeite is dat toch niet? ;)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

OscarTango

Geeft niet...hij heeft me ook al ge-pm'ed...

Ik heb voorlopig geen nieuwe SketchUp tekeningen...ik zit watmet de kleuren te spelen, maar ik ben gisteren bij cinedream geweest en die set-up beviel me wel... Donkergrijze wanden en sommige delen ( bar, kast, deur ) erg rood, zwart tapijt... alleen zijn plafond was iets beige-achtig, die doe ik zelf donkerder grijs dan de muren... Als de beslissing gevallen is komt er wel een nieuwe sketch en foto's...

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

kheikens

Quote from: Harry HT on April  9, 2005, 13:24:59
@kheikens: Waarom stel je in Oscar zijn private topic allemaal vragen over Sketchup?  :-\ 

Wanneer je de zoekfunctie zou gebruiken kom je gelijk dit topic tegen, zoveel moeite is dat toch niet? ;)

Sorry zal het niet meer doen!!
Stereo
Marantz PM-14| Marantz CD-17|
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub

OscarTango

Jongens, het wordt mooi  ;D  foto's ?...nog niet...ze zijn nog bezig namelijk :-)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

OscarTango

ehm...jullie moeten nog effe geduld hebben. De digitale camera zit met een beetje gebrek aan groothoek...heeft totaal geen zin, je ziet niks... de vorige foto's gingen nog, omdat er zoveel ruimte achter de plaats was waar de wand moest komen. Nu staat die wand er, maar dus niks duidelijks op de foto te krijgen. Ik moet effe een digital compactcamera ipv een SLR regelen... komt goed, no worries...maar niet meer vandaag, vrees ik  :-[
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

OscarTango

Vooruit dan, effe weer in Sketchup bezig geweest... dit is er vandaag gebeurd : frame opgezet met alu-profielen, voorste wand dubbelzijdig geplaatst en ge-isoleerd. De verhogingen zijn enkelzijdig geplaatst en ge-isoleerd. Frame van de achterwand geplaatst en isolatie geplaatst...

Lijkt misschien niet veel, maar die 2 hebben bergen werk verzet, zeg... volgende week zaterdag worden de platen tegen de achterwand geplaats en een plafond in de tip van het dak. And that's it...afstucken natuurlijk ( de naden ). Ik ga glasvezelbehang gebruiken icm tapijt...

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Harry HT

Quote from: OscarTango on April  9, 2005, 18:22:42
Vooruit dan, effe weer in Sketchup bezig geweest... dit is er vandaag gebeurd : frame opgezet met alu-profielen, voorste wand dubbelzijdig geplaatst en ge-isoleerd. De verhogingen zijn enkelzijdig geplaatst en ge-isoleerd. Frame van de achterwand geplaatst en isolatie geplaatst...

Lijkt misschien niet veel, maar die 2 hebben bergen werk verzet, zeg... volgende week zaterdag worden de platen tegen de achterwand geplaats en een plafond in de tip van het dak. And that's it...afstucken natuurlijk ( de naden ). Ik ga glasvezelbehang gebruiken icm tapijt...
Met sketchup ziet het er al goed uit  8) Zie ik het nu goed dat je gekozen hebt om de vide (gat in de vloer) achter de geplaatste wand te behouden?

Gegroet,

Harry

@ kheikens: ik ben niet boos hoor  :-* :)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

OscarTango

Achter de grote wand blijft het gewoon leeg, ja...daar hangt die beugel om de achtergrondrollen die Kim gebruikt voor haar fotografie... een paar pagina's terug kun je dat zien op de foto's. Die kleine openingen links en rechts worden wel dicht gemaakt...zijn nu nog open om het materiaal van onder naar boven door te kunnen geven.
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

OscarTango

Het werk is voor 90 procent gedaan... ze moeten nog wat komen plamuren/afstrijken, en dan kan ik de vloer erin gaan leggen. Ik heb maar even 4 dagen extra vrij genomen in Mei, kan ik lekker doorknutselen. Ik zal morgen wel wat foto's nemen en zien of ik in photoshop toch het een en ander aan mekaar kan toveren voor een overzichtje  :D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Xander

Foto's, foto's, foto's.....  ;D

Xander
Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

kheikens

Ben ook altijd wel weer benieuwd wat men van een ruimte kan maken...met sketchup zag het er al gaaf uit dus ben wel benieuwd naar een fotootje Succes met klussen
Stereo
Marantz PM-14| Marantz CD-17|
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub

OscarTango

Ja merci, de foto's maak ik vanmiddag even. Ben nu de restanten gyproc aan't wegruimen, en dan nog de stofnest ( rommel ) vegen/zuigen... dan maak ik wat foto's. Ik ben in ieder geval erg tevreden met het resultaat  :D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Movievault

Quote from: OscarTango on April 27, 2005, 13:40:11
Ja merci, de foto's maak ik vanmiddag even. Ben nu de restanten gyproc aan't wegruimen, en dan nog de stofnest ( rommel ) vegen/zuigen... dan maak ik wat foto's. Ik ben in ieder geval erg tevreden met het resultaat :D

Val ik uit de toon als ik achter foto´s vraag  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

OscarTango

een beetje maar.... maar nu ga ik effe door met opruimen. Dat verrekte forum houdt me van mijn werk :-)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

OscarTango

#67
Komen ze...  ;D

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

OscarTango

#69
3

De schoorstenen staan jammer genoeg niet loodrecht, maar daar konden we niks aan doen... :(
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

OscarTango

en 5 : detail foto-tje

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

OscarTango

en nog 1 van het plafond  :D 

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Fransvis


OscarTango

jaja...volgende week vrij. Dan ga ik de vloer (proberen) te leggen... balkjes en daarop OSB-platen. Stuk of 20 heb ik er nodig.
Waar had jij je tapijt besteld, Frans...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround