"ongewone" ruimte inrichten als HT

Started by OscarTango, October 18, 2004, 23:12:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

OscarTango

En de laatste ( voorlopig )

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

R

Lijkt me een mooie ruimte om mee te werken. Gave schetsen hoor.

Jean Pierre

Huh, vage ruimte :D Als het net zo wordt als op de schetsen belooft het nog wat :D

Durk

een mooie, maar lastige ruimte,
ik zou je speakers ook de andere kant op zetten.... :P

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Sjors

Apparte maar vooral ook een mooie ruimte! wat was het oorspronkelijk?

Groet, Sjors

OscarTango

Oorspronkelijk...niks. Het was de bedoeling van de vorige eigenaar om daar zijn bureau te maken, maar ze zijn zover nooit geraakt.  ;D De electriciteit ligt allemaal al, da's dus wel handig...

Dvanurk, hoe bedoel je, de speakers de andere kant op zetten. Dan kijk ik dus naar de deur, en zitten de schoorstenen in de weg.

Ja, nu lijkt het nog veel werk...maar eens dat de gipsen wanden staan, is het alweer heel wat minder, hoor. En die wanden staan met 3 man wel op een dag of 4 ( afgestreken ). Als de wanden staan wordt er op de benedenverdieping vloer gelegd en geverfd. Als dat af is moet ik wel weer wat gaan sparen om alles in te richten ( tapijt, verf, verlichting ), maar dat gaat per maand gewoon gedaan worden... dus verwacht geen grote stappen in korte tijd. Er moet ook nog op vakantie gegaan worden, en het dak van ons bakhuis ( oude kleien oven ) moet deels gerenoveerd worden....pfff... ik weet in ieder geval wel waarom ik ga werken  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Xander

Wow, je moet twintig keer kijken voordat je door hebt hoe de ruimte in elkaar zit.... ;)
Maar het is wel een hele mooie ruimte!

Ik wens je heel veel succes!


Xander
Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

OscarTango

Op de eerste pagina zie je een bovenaanzicht van de huidige toestand... op de laatste schets zie je dan hoe de openingen worden dichtgemaakt.
Ik verheug me inderdaad op het eindresultaat, ja...  :D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

dvdripper

hoi
nou mooie ruimte heb je daar dat beloofd wat
ben benieuwd .

p.s met welk foto prog heb je dat gedaan?

mvg dvdripper



mijn kleine meid June mijn vrouw and last but not least my Home theater         www.dvdprofiler.com

R

sketchup is dat. 3d voor dummies :D..

dvdripper



mijn kleine meid June mijn vrouw and last but not least my Home theater         www.dvdprofiler.com

OscarTango

precies...je kunt best mooie 3d-tekeningen maken zonder ingewikkelde prog zoals 3dmax onder de knie te krijgen... niks mis mee, hoor.
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Sjors

Quote from: OscarTango on March 23, 2005, 19:40:01
precies...je kunt best mooie 3d-tekeningen maken zonder ingewikkelde prog zoals 3dmax onder de knie te krijgen... niks mis mee, hoor.

Idd! mooi prigramma, wat niet te moelijk werkt en je kan simpel toch wat leuks neerzetten.

R


Durk

ik heb het zelf ook, heel leuk programma...

Dat van die speakers: gewoon omdraaien, maar op dezelfde plaats laten staan. Speakerdoek ( = voorkant m.i.) staan nu naar achteren gericht.
Was maar een grapje..... :D

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Gijs82

Hej OscarTango,

Hoe staat het met de zaken?

Heb je de Infinity HCS speakers icm de AVR-1905?
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden....

Groet Gijs
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

kheikens

Dat progamme is dus voor noobs te begrijpen? Dan kan ik ook wel is proberen om mijn kamer te tekenen!
Stereo
Marantz PM-14| Marantz CD-17|
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub

OscarTango

@Gijs...volgend weekend beginnen ze aan het opzetten van de muren. De apparatuur koop ik pas wanneer alles klaar is, anders wil ik het toch maar uitproberen. Dat heeft a) geen zin en b) is maar tijdsverlies... dus ik wacht (ongeduldig) af  >:(

@Kheikens : yep, is makkelijk...er zijn een paar tutorials die je kan volgen op de site www.sketchup.com en verder kom je vanzelf, gewoon hetgeleerde toepassen en experimenteren.
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

OscarTango

Quote from: dvanurk on March 23, 2005, 21:57:53
ik heb het zelf ook, heel leuk programma...

Dat van die speakers: gewoon omdraaien, maar op dezelfde plaats laten staan. Speakerdoek ( = voorkant m.i.) staan nu naar achteren gericht.
Was maar een grapje..... :D



Haaa...nu snap ik wat je bedoelt. Nu zie ik het ook, maar ze staan echt wel goed. De achterkant van de standaard speakers ( die als component in SketchUp zitten ) is gewoon zwart. Ze staan echt wel in de goede richting, hoor  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Durk

dat zijn dus lekker ouderwetse speakers....   8)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Gijs82

De combinatie van de 1905 en de infinity primus hcs al wel geluisterd dan?

Groet Gijs
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

OscarTango

Nope, maar wel op een Denon 3805...geen nood, ik hoor dat verschil toch niet als ik ze niet naast elkaar hoor. Het zal al een hele verbetering zijn tov de jvc satteliet speakertjes die ik nu heb  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

kheikens

Hoe zorg je met sketch up dat ie bepaalde muren weglaat?
Zou je voor de grap jou zolder sketchupfile is willen sturen dat ik beetje kan kijken hoe jij hebt in het programma zelf?
Groeten Koen
Stereo
Marantz PM-14| Marantz CD-17|
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub

OscarTango

Ze zijn vanmorgen begonnen met het plaatsen van de wanden...vanavond maak ik wel foto's. Met die profielen gaat best snel..ik ben een half uur weggeweest, en toen ik terugkwam stond een wand al op ( de profielen dan ), volgens mij is het grootste deel vanavond al klaar... :-)

Stay tuned for more news... ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround