Problemen met 100Hz en RGB inputs.

Started by J.A.F._Doorhof, June 19, 2002, 20:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heb jij problemen met 100HZ tv's en de RGB input ?

Ja, wat hier beschreven wordt
6 (28.6%)
Ja, maar iets anders
1 (4.8%)
Nee, alles werkt perfect
14 (66.7%)

Total Members Voted: 20

Vlearmoes

Ben nog in bezit van een oude Sony KV-2971 50Hz 4:3 toestel
en volgens de tweaks de DVD op breedbeeld en vervolgens tv met ab op breedbeeld de DVD is verbonden met een IXOSGold scart het eerste signaal dat de tv ontvangt is normaal maar ik kies dan de RGB en dan komt er een heel fijn wit streepje aan de bovenzijde van de zwarte balk die is er in de normaalstand niet, maar verdere strepen zie ik niet.
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

jurjen

Mijn antwoord op de originele vraag waar deze thread mee begon: nee, geen enkele streep te ontdekken, in elk geval niet bij regio 2 discs. Zeker weten.

TV=Sony 32FX60,
DVD-speler was (niet lachen) Revoy 2200,
Scartkabel=varierend van naamloos 25 gulden ding, tot Ixos 138.

Regio 1 is een heel ander verhaal. De chip in Revoy was niet zo best in NTSC-PAL omzetting en liet hor.raster goed zien. Best mogelijk dat er een extra horizontale streep tussen heeft gezeten.

<off-topic> Zowel bij de ouwe Revoy als de nieuwe Pioneer komt er, bij regio 1 discs, een felblauwe horizontale lijn in de uiterste bovenkant van het beeld. Ik begrijp dat ik het beeld een lijntje moet opschuiven, maar ik weet niet hoe dat moet. </off-topic>

Groeten,
Jurjen.
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

ktulu

hoi
ik heb het probleem ook
vooral te merken als het beeld van donker naar licht gaat
dan zie je van die hele vaage horizontale balkjes

maar ik heb ook last van 2 vertikale donkere balken
goed te zien bij donkere gedeeltes
en alleen als ik rgb kabels gebruik

deze bijde probleemen had ik in het begin niet toen ik hem net nieuw had
is hier een oplossing voor ?

tv is een philips 32pw8807

J.A.F._Doorhof

Hi,

Zover ik weet zijn er geen oplossingen voor.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dann

 Hoi, allemaal

Ik had toen ;problemen met 100 hz en RGB input.

Sinds ik een nieuwe dvdspeler heb aangeschaft, heb ik geen last meer van verticale strepen. ;D
Er is nog wel een verticale zwarte balk (links iets uit 't midden) tezien, maar minder opvallend (niet hinderlijk)
Mijn vorige dvdspeler was een Harman Kardon dvd 10 en ik heb nu een de JVC xv-n5.

De dvd 10 heeft een 10-bits/27 mhz video d/a converter.
De JVC heeft een 10-bits/54 mhz video d/a converter.


Grtjs Dann.