dts minder dan DD?

Started by blackball147, October 17, 2004, 13:12:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blackball147

de enige verklaring die ik kan geven is het verschil in apparatuur en een andere manier van decoderen of zoiets??

ik weet niet in welke mate mijn receiver-dvdspeler 'verouderd' zouden zijn of dts/dd anders 'afspelen' ( andere DAC's of electronica??)

iemand een idee?

garmtz

Veel apparaten maken fouten in de decodering, waarbijhet subniveau in DD of DTS te hard of te zacht is. Dit kun je checken met Ultimate DVD Platinum of een andere test-disc met DD en DTS testsignalen. Mijn Lexicon MC-12 werkt foutloos in beide tests...  8)

blackball147

Quote from: Garmt on February  4, 2005, 10:39:55
Veel apparaten maken fouten in de decodering, waarbijhet subniveau in DD of DTS te hard of te zacht is. Dit kun je checken met Ultimate DVD Platinum of een andere test-disc met DD en DTS testsignalen. Mijn Lexicon MC-12 werkt foutloos in beide tests...  8)

nou, ik heb eens de test gedaan met de hier wel bekende DVE afsteldisc, en ik heb geen verschillen tussen dd en dts, zeker niet wat de gewone luidsprekers betreft, en bij het lfe zou ik durven zeggen dat hij ietsje ( een paar db ) stiller is dan bij dd, maar zeker niet de enorme verschillen zoals ik ze ervaar bij het beluisteren van mijn dvds. blijkbaar doet mijn apparatuur toch hun werk vrij degelijk?? zou bekabeling (interlinks )een invloed kunnen hebben? ( lijkt me sterk, maar we moeten alles eens bekijken )

trouwens heb ik nu ook eens ervaren hoe een verandering in de kamer ook het geluidsbeeld enorm kan beinvloeden. omdat we onze woonkamer aan het verbouwen zijn, zijn mijn boeken en strips even verhuisd naar de HT en liggen links achter in de hoek gestapeld ( neemt toch  een vierkante meter in beslag).
bij het bekijken van LOTR:FOTR in dd, viel het meteen op hoe het LFE veel boemerig aanwezig was, een aantal db op de receiver terug gedraaid, en het was iets beter. zo zie je maar....