advies bij het selecteren van sateliet systeem

Started by stanley, October 14, 2004, 23:37:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stanley

Ik had een paar vragen en advies nodig ik heb wel gezocht en deels dingen gevonden (ook hier) maar toch nog niet alles.

Ik woon nog thuis en wij willen van upc af. Nu hebben we 3 ruimtes waar tv wordt gekeken.
En willen we in alle 3 de ruimtes tv kunnen kijken via de satellite zonder van elkaar last te hebben dus vrij loos zappen eigenlijk.
En willen we zowel de normalen kanalen krijgen als de BBC kanalen in alle 3 de kamers en ik als enige wil ook nog als mogelijk de HD (1080I) kanalen ontvangen ik wil eigenlijk een heel totaalpakket voor mij en een standaard pakket met bbc voor mijn ouders.
Nu vroeg ik me af wat ik hier voor nodig heb en wat dat me dan ongeveer zal kosten.

alvast vriendelijk bedankt iedereen :)

Stanley

skystar

zowiezo heb je drie ontvangers nodig en een abbonement op canal + voor 19,95 € per jaar.
tevens moet je omwille jouw eisen een quatro lnb nemen zodat er vier kanalen tegelijkertijd bekeken kunnen worden.
zoek op een willekeurige zoekmachine en doe er je voordeel mee.
als ik jouw was zou ik eerst kijken hoe lang je de spullen wilt gebruiken want een dergelijke aanschaf is er pas na ongeveer 5 jaar kijken zonder upc uit.

skystar
Sony str-dg 700, sony ssv 225, ss-cn 225, sa-wms 225, kdl-40v5500, Asrock net ion met DVB-C.

stanley

hoi skystar

Dat ik er pas over 5 jaar zonder upc uit ben weet ik maar kwa kosten maakt het mij helemaal niet uit wat ik kwijt ben.
Wil ook gewoon meer ontvangen en mooier beeld.

maar alvast bedankt voor je advies
Stankey

aukemuis

#3
Min advies:

1 * Visiosat Bisatellite  (astra1 en Astra2)
2 * viervoudig LNB
3 * Diseqc switch  (Niet op besparen is vaak bron van storingen, Triax heeft daarvan een hele goede)
1 * muurbeugel
2 * Topfield 5000CI (eenvoudige ontvanger makkelijk in bediening, probleemloos en niet duur)
1 * Quali TV HD ontvanger (denk hier goed over na, apparaat is niet geweldig, maarvoor HD TV de enige optie, nieuwe software is wel een hele vooruitgang)
2 * UCAS module
2 * Canal Digitaal seca kaart
1 * Canal Digitaal Irdeto kaart voor HD TV ontvangst

Aangezien je aangaf dat kosten niet het grootste probleem is nog het volgende :
Wat nog te overwegen valt is om te kiezen voor een zogenaamde multiswitch. Je brengt dan de kabels van de schotelantenne niet apart naar de diverse ruimtes, maar je brengt ze naar een centraal punt (bijvoorbeeld de meterkast) en verdeelt ze dan netjes naar de diverse vertrekken.

Dit heeft een aantal voordelen. Ten eerste kun je soms gebruik maken van het bestaande kabelnetwerk in huis. Je moet dan wel even de einddozen vervangen door versies met radio TV en satelliet. Het tweede voordeel is dat je bijvoorbeeld je kabelsignaal er voorlopig nog gewoon bij kan koppelen of het signaal van een camerasysteem zodat je overal in huis je satelliet signaal met kabelsignaal hebt. Nadeel is wel dat er in dit geval geen vier kabels naar een centraal punt gebracht worden maar acht. De Diseqc schakelaar vervalt dan natuurlijk buiten.

Satelliet coax kabel is er ook in een versie waarbij ze vier kabels hebben gebundeld tot 1 kabel. Is redelijk dik maar werkt wel veel sneller en is makkelijker netjes te verwerken dan een groot aantal losse kabels.



Michel

Een zeer goed advies. Ik kan het er alleen maar mee eens zijn.

Tegenover de topfield 5000CI zou ik nog even een Dreambox 500 zetten puur om te vergelijken.
Die is ook erg goedkoop, maar wel nogal wat krachtiger dan de topfield en bied veel meer mogelijkheden door zijn netwerk aansluiting en open source OS.

Die Qual TV (zinwell) is als receiver echt een ramp, maar wat Aukemuis al aangaf, heb je wat dat betreft nog geen andere keuze.

Cu,

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

aukemuis

Zolang de Dreambox 500 nog geen RGB via zijn scart laat zien vind ik het geen alternatief.  Is inderdaad verder een wat krachtiger apparaat, alleen heeft de Topfield een aantal voordelen die de DM500 niet heeft en die een gewone televisiekijker meer waardeerd als een ethernet aansluiting. 1. Een fatsoenlijke afstandsbediening 2. Makkelijker in gebruik 3. coax uitgang. 4. Display met nummer van kanaal.

Niks tegen de DM500 hoor, ding staat nu bij mij op het bureau om mee te spelen. ;D

stanley

Iedereen hartelijk dank voor het advies. (meer is natuurlijk altijd welkom  ;D)
Ik ga nu even kijken waar ik al deze spullen ken kopen/bestellen.

M.v.gr.
Stanley

stanley

Had ik toch nog een vraagje
aan aukemuis:

Kan ik met al deze spullen ook BBC 1 en 2 krijgen dit is voor mijn ouders en die willen dit graag.
Ik heb wel gezocht enzo maar nog niet wijs uit geworden zla dan een canal digital basis pakket moeten hebben lijkt me.

iig alvast bedankt  :)

M.v.gr.
Stanley

aukemuis

BBC 1 en 2 zenden uit via een anders satelliet als waar onze nederlandse kanalen te vinden zijn. Vandaar de opzet met 2 LNB's en een switch.

Op de Astra 1 satelliet zitten onder andere onze Nederlandse kanalen

Op de Astra 2 satelliet zitten de diverse BBC kanalen.

In het pakket van Canal Digitaal zit een BBC zender en dat is BBC Prime. Dat is een andere zender als BBC 1 of 2.