!! Nieuwe B&W CENTRE SPEAKER voor 800 series !!

Started by whv, October 13, 2004, 22:33:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

whv

Vandaag gesproken met een van de mensen van de Nederlandse B&W importeur.
Medio 2005 komt B&W met een nieuwe ZEER GROTE Centre Speaker voor de Nautilus 800 series.
Moet een extreem goede centre speaker worden. Alleen de prijs: Euro 7.000.

Heb inmiddels een mail gestuurd naar B&W in Engeland om meer info.
Ik hou jullie op de hoogte.

Wim

Starred


Yanmik

7000 euro voor een center speaker
slik
Benieuwd wat dat gaat worden.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

patrick_vdb

Hi,

Dit zal dan een center formaat N802 en groter moeten gaan worden want juist bij deze speakers ontbreekt een fatsoenlijke center in hun programma.

De HTM2 is een haast identieke speaker aan de N805, alleen op zijn kant....zouden ze de nieuwe center gaan construeren als een N802 op zijn kant?

mvrg

Patrick

Spacebass

JAAAAA!!!  een 801 op zijn kant  ;D (eerder een 802, maar goed  ;) )

Scarp


Spacebass

#6
Quote from: Scarp on October 14, 2004, 08:42:35
Model Nautilus op z'n kant?
Tja iets anders kan ik mij niet voorstellen (wijziging tweeter plaatsing zoals bij de andere modellen) Mensen die het "goed"  willen doen hebben gewoon een derde front toch  >:D  ;D

Yanmik

Even een snelle schets hoe ikzelf een center zou ontwerpen a la N802/N801

Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Spacebass


garmtz


Spacebass


R


boebla100

ben benieuwt wat dat moet gaan worden 7000€ vond de html 1 al zeer aan de prijs
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

garmtz

Ben gewend aan dure centers. De MartinLogan is ook zo'n €4550...  :o

patrick_vdb

Hi,

Quote from: garmtz on October 14, 2004, 15:45:39
Zo zou ik een B&W centre speaker ontwerpen:

Nu snap je direct waarom B&W niet wil dat Garmt bij hun komt werken.....en ik denk dat Yanmik ook al weinig kans maakt om werkzaam te zijn bij B&W's industriele vormgevingsafdeling ;D

mvrg

Patrick

garmtz

Quote from: patrick_vdb on October 15, 2004, 09:44:41
Nu snap je direct waarom B&W niet wil dat Garmt bij hun komt werken.....en ik denk dat Yanmik ook al weinig kans maakt om werkzaam te zijn bij B&W's industriele vormgevingsafdeling ;D

Hahaha, inderdaad! Ik zou ervoor zorgen dat alle B&W luidsprekers een elektrostatisch hoog zouden krijgen....  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Grappig....met gemak worden mega bedragen betaald voor Fronts en Subs.

De belangrijkste  (zet de center maar eens uit ;D)  speaker van de HT...mag niks kosten....hahahahahaha.

It's all between the ears.... >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Spacebass

Jammer dat je de andere discussies hieromtrent niet volgt Erik...je hebt het vast te druk  ;D

Del member

Ooit eens horen vertellen ...

Tijdens een bezoek aan B&W was er een platte versie van een 802 te zien met in het midden zo'n bol erop. Bezoeker : wordt dat de nieuwe center ? B&W : dat heb je niet officieel gezien.

Dus dat gerucht zou wel eens waar kunnen worden.

DrBoom

Dat gerucht heb je ofwel van mij gehoord, ofwel ken je nog mensen die mee op de fabriekstoer geweest zijn in september vorig jaar ;D

Del member

Quote from: DrBoom on October 17, 2004, 14:13:16
Dat gerucht heb je ofwel van mij gehoord, ofwel ken je nog mensen die mee op de fabriekstoer geweest zijn in september vorig jaar ;D

Eens bij audioforum opgepikt .... zijn er mensen uit deze club soms meegeweest naar deze toer ?

DrBoom

Ik weet niet over welke toer je't hebt, maar ik kan u verzekeren dat Audioforum NIET bij B&W in Engeland in langsgeweeest.
Hoogstens bij Van Der Heyden, en daar hebben ze geen pre-production modellen liggen van toekomstige 800 series center speakers ;)
Ik heb'm toen ook niet zelf zien liggen, maar iemand die in de andere groep zat (we waren in 2 groepen opgedeeld) heeft'm zien liggen en toen hij vroeg wat dat was kreeg hij "You didn't see that" te horen :)
Ik heb het dus over de fabriekstoer van het B&W hoofdkwartier in Worthing hé, niet bij Van Der Heyden.

Del member

Quote from: DrBoom on October 17, 2004, 22:19:12
Ik weet niet over welke toer je't hebt, maar ik kan u verzekeren dat Audioforum NIET bij B&W in Engeland in langsgeweeest.
Hoogstens bij Van Der Heyden, en daar hebben ze geen pre-production modellen liggen van toekomstige 800 series center speakers ;)
Ik heb'm toen ook niet zelf zien liggen, maar iemand die in de andere groep zat (we waren in 2 groepen opgedeeld) heeft'm zien liggen en toen hij vroeg wat dat was kreeg hij "You didn't see that" te horen :)
Ik heb het dus over de fabriekstoer van het B&W hoofdkwartier in Worthing hé, niet bij Van Der Heyden.

Weet ook wel dat het over het bezoek bij B&W zelf ging, niet bij Van Der Heyden. Het enige wat we bij VDH gezien hebben is het tweaken aan de filters van de Nautilus reeks en dat de ruimte gebruikt wordt voor allerhande luistertests, maar heel veel research wordt er in .be niet echt gedaan, buiten klankmatige beta testing van de nieuwe speaker lijnen die B&W op de markt gooit.

patrick_vdb

Hi,

Quote from: DrBoom on October 17, 2004, 22:19:12
Ik heb'm toen ook niet zelf zien liggen, maar iemand die in de andere groep zat (we waren in 2 groepen opgedeeld) heeft'm zien liggen en toen hij vroeg wat dat was kreeg hij "You didn't see that" te horen :)

Bottomline is dus dat we het hebben gehoord van iemand die zei ... ::)

mvgr

Patrick

jaco

Ze hebben natuurlijk de kat uit de boom gekeken met de HTM-1 en ook gemerkt dat er nog wel vraag was naar een center die meer bij de 800, 801 en 802 zou passen waarschijnlijk.

Goede ontwikkeling.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm