Eindelijk ! : Shawshank Redemption SE

Started by Robbo, August 11, 2004, 11:41:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Daar zat ik nu nog maar 3 jaar op te wachten (serieus)  :)

Deze film verdient gewoon een goede transfer met 5.1.


http://www.playusa.com/playusa.asp?page=title&r=R1&title=181021


FrankB

Hmmm ik heb de originele release net, zou deze meer de moeite waard zijn
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Yep, zag hem laatst ook in de releaselijsten.. Stond eigenlijk al even aangekondigd....

1 van de beste verfilmingen van Stephen King boeken....

Doerak

Bij Play.com staat een 3 disc uitvoering (release 20/9/2004)
The Shawshank Redemption - 10th Anniversary Special Edition (3 Discs)

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=184269&p=57&c=&g=72

suyver

Ik moet zeggen dat ik de r.1 gewone versie ook niet slecht vind (zeker niet qua beeldkwaliteit) hoor!

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Robbo

De R2 versie die ik had was nog in een jewel case met Prologic 4.0   :-[

Mark Beerens

Quote from: Robbo on August 17, 2004, 08:58:05
De R2 versie die ik had was nog in een jewel case met Prologic 4.0   :-[

Nogal een aanfluiting van een film van deze kwaliteit. Zodra hij uit is ga ik hem meteen halen. Een van mijn favorieten!

MvG,

Mark.
:: Mission 753 :: Arcam Diva A85 + P85 :: Marantz CD-16 :: Eichmann Six :: Nordost Flatline Gold MKII ::

Oracle

Heb hem net even besteld... 13.99 pond, ofwel een euro of 20....  :P  8) Hopelijk maandag of dinsdag in huis!

Groet,
Mark

TornadoGo

Komt 'ie ook nog met NL ondertitels uit?
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Oracle

#9
Deze versie voor zover ik weet niet. Er is nu een 2-disc US versie (Regio 1), en een 3-disc UK (Regio 2). De derde disc is het verschil tussen deze releases, verder zijn ze hetzelfde (inhoudelijk dan..).

De UK versie heeft wel engelse ondertiteling...

Edit: overigens, als mijn 3-disc binnen is, komt mijn huidige 1 disc uitvoering te koop (met NL-ondertiteling... :) )

Groet,
Mark

Oracle

En gisteren binnen gekregen!  8)

Mooie packaging, en artwork, dus ik ben blij met deze release. Binnenkort eens de film zelf bekijken, en beoordelen of de DTS track inderdaad de moeite is, en of het beeld ook beter is...

Groet,
Mark

Dreamer

Ik denk dat ik deze ook ga aanschaffen, want ik heb ook de oude versie in de jewelcase. Is schandalig dat zo'n goede film zo laat een SE uitvoering krijgt.
Is er al iemand die kan vertellen of de DTS versie de moeite waard is?
Is er trouwens ook een losse soundtrack verkrijgbaar?

Gr. John
Ps.Ik heb een trailer van deze film te koop staan  ;)

Marcel_T.

@Mark:

Heb je de film al gekeken?

(zit zelf ook over de aankoop te dubben)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Grindtegel

Op www.dvdbeaver.com staat een vergelijking tussen de oude R1 en de nieuwe R1 en R2 edities. Daar kun je duidelijk zien dat je vooral niet de r2 versie moet aanschaffen als je het beeld belangrijk vind, die is nl op de R2 het slechts, dat is duidelijk op de foto;s te zien.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Daklem

Gelukkig is een DTS track bij shawshank redemption toch geen prioriteit aangezien vrijwel de gehele film uit conversatie bestaat en niet uit de vele dolby surround effecten.


Ik bezit de r1 Limited edition, met boek en OST. En ik ben hierover zeer tevreden. Het is een erg mooie editie, die zeker de moeite waard is.

Ik zou zeggen, laat de r1 met de dts track liggen en ga voor de kwalitatief iets betere r1 versie :)