Plaatsing center speaker

Started by Abel_Dekkers, October 10, 2004, 20:30:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abel_Dekkers

Hoi leden,

Binnenkort ga ik mijn center speaker aansluiten (als ik mn surround speakers binnen heb) Nu zit ik met het volgende probleem: de plaatsing. Hij kan op de grond staan, maar op dit moment staat mijn bed daar. De andere optie is om de center speaker boven het scherm te hangen. Qua makkelijkheid is dit de 1e optie, maar het gaat natuurlijk om geluidskwaliteit. Bij meerdere mensen zie ik de center boven het scherm hangen.

1) Mij lijkt dat het voor je gevoel niet lekker klinkt klinkt als het geluid "van boven" komt. Een/Oneens?

2) Als ik de center boven het scherm ophang staat de center een halve meter achter de fronts en op de grond op gelijke voet. Wat raden jullie aan?

Greetz,

Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Spacebass

1. Heb je het zelf al wel eens gehoord?
2. Als je ITU 5.1 aanhoud dan staat de center ook niet op een lijn met de fronts, dus wellicht dat je dan idd beter uit bent met de center boven het scherm....maar als je center een bassreflexpoort aan de achterzijde heeft, en deze staat dan te dicht op de muur dan kan dat ook weer een vervelende bass opleveren en zal je de center toch meer naar voren moeten halen of je bass reflexpoort moeten dempen (als deze daarop berekend is) en je X-over punt naar je sub moeten verhogen.

Dus wellicht dat je een proefopstelling zou kunnen maken waarbij je beide posities uitprobeert. Het afstraalgedrag van je center is natuurlijk ook van belang, zeker als je bed voor de center staat, dan lijkt mij dat niet bevoordelijk en dan is je aantal opties verkleint tot boven je TV.