Roken en films.

Started by J.A.F._Doorhof, June 18, 2002, 11:34:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Las hij terwijl hij er eentje rookte  :'(

Is allemaal waar behalve dat je altijd vol goede moed begint en dat je langzaam aftakelt...

Maar nou moet ik zeggen dat ik toen veel studio en PA werk deed, en ja met al die rokende mensen was het ook wel de kat op het spek binden  ;D

Ik zal nu niet schijnhelig zijn, maar dat is wel een prima benadering.....hmmm zelfs het proberen waard....en nou maar hopen dat ik niet voor het andere "kamp" kies..
je kent ze wel van die ex-rokers die op hol slaan en feller zijn dan de nooit-gerookt'ers  ;D

MrPink

Tsja, werken tussen rokende mensen lijkt me ook lastig dan. Wat dan misschien ook helpt is om iedere dag tegen jezelf te zeggen hoe geweldig het is om niet meer te roken, hoeveel meer lucht je hebt, etc. Wat een stakkers de anderen zijn (sorry rokers, niet persoonlijk bedoeld).
En inderdaad, de ex-rokers zijn vaak nog fanatieker dan de niet-rokers. Ik ken er wel een paar ;). Dan zeg ik altijd dat ze een beetje rustig aan moeten doen :).

Groetjes,
Oscar

Spacebass

Wat een aardige en begripvolle mensen zijn de niet rokers!  (sommige dan  ;D )

Zo kan het dus ook!

Nu we toch bezig zijn...ik wou het hebben over mijn HT verslaving  ;D  ;D

MrPink


MrPink

PS Als je het ooit nog eens echt gaat stoppen met roken, dan wil ik je alvast feliciteren met je succes.

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

SB dat van de overheid is een goede...

Stelletje hypo's zijn het... Ze verdienen er wel mee...

Patrick... Het is helemaal waar dat als je overal roken verbiedt je de rokende mens niet juist behandelt. Hij heeft het recht om te mogen roken... Je kunt die verslaving niet zo behandelen...

Maar ik denk dat je er wel juist aan doet als je als uitgangspunt het niet roken gebruikt...

De homo erectus rookte tenslotte nog niet, en die was eerder... ;D

Maar goed, ik zet vaak Kink op wanneer het kan tijdens het werk en daar kan ook niet iedereen tegen... ;)

Spacebass

QuoteMaar goed, ik zet vaak Kink op wanneer het kan tijdens het werk en daar kan ook niet iedereen tegen...  
;D

da's ook luchtvervuiling!

Nog iets: stel dat men al het geweld in films zou censureren in de hoop dat kinderen er niet aan blootgesteld worden dus sowieso censuur op bijna alles wat ik in de kast heb staan....jez...


J.A.F._Doorhof

Censuur van geweld vindt ik in principe onzin.

Net alsof iedereen die geweld ziet het ook direct uit gaat voeren......dat is wel erg kort door de bocht.

Maar ja, roken in films................ hummmm zou ik natuurlijk ook op kunnen zeggen, dat niet iedereen dat na gaat doen...... intressant discussie punt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Als ik heel eerlijk en idealistisch ben, dan vind ik dat  kinderen, zolang ze nog niet een bewuste keuze kunnen maken of geweld 'goed' is of niet, alleen films zouden moeten kunnen zien waarin de geaccepteerde normen en waarden in tot uiting komen. Het hangt dan heel erg van de opvoeding af, maar daarna mogen ze van mij alles zien wat ze maar willen. Dit is momenteel misschien erg moeilijk realiseerbaar, want verbieden op zich helpt niet, volgens mij.

Groetjes,
Oscar

Spacebass

En wie bepaald wat de norm is??

Kijk maar: Vrouwelijk bloot en orale bevredigingen van vrouwen zijn op de TV geen probleem (voor mij ook niet als het maar in de sfeer van het onderwerp past  ;D ), maar een piemel in beeld is wel taboe...(hoef ik ook niet te zien, maar goed). Is op zich toch raar  ???

(Geen naakte vrouw trouwens bij de laatste reclame van Fa deodorant..viel zowel mij als mijn liefje op...heel effectief voor de oudere jongeren die er mee opgevoed zijn!)

patrick_vdb

Quote from: SiR-ROUND on June 24, 2002, 02:33:34Maar ik denk dat je er wel juist aan doet als je als uitgangspunt het niet roken gebruikt..

Dit is absoluut waar en zal ik ook niet ontkennen (ik ken immers nog geen persoon dat rokend ter wereld is gekomen ;D).

De vraag wat wel en niet in films vertoond kan en mag worden en voor welke groep dit wel of juist niet geschikt is lijkt mij een heel lastige discussie. Aan de ene kant snap ik best waarom ouders hun kinderen in bescherming willen nemen en het niet gepast vinden als hun kind naar films kijkt waarin het niet zo nauw met de geldende normen en waarden wordt genomen. Buitensporig geweld, discriminatie (in welke vorm dan ook) maar ook onreƫele situaties en personen kunnen hun invloed uitoefenen op kinderen doordat het mischien niet begrepen wordt door het kind zoals het vertoond wordt. Maar toch rijst bij mij dan altijd de vraag in hoeverre ouders ook het normale verstand van een kind proberen aan te spreken of stimuleren. Alle zaken zoals die in films voorkomen kunnen ook in de gewone maatschappij voorkomen. Onthouding dmv verbod op films zou op latere leeftijd, wanneer het opgegroeide kind wel wordt geconfronteerd met dit soort zaken, ook geheel verkeerd kunnen uitpakken omdat dit dan opeens geheel nieuw en niet plaatsbaar is? Voor mij staat in ieder geval vast dat films (en ook videogames en zelfs tekenfilms waarin zeker ook extreem en buitensporig veel geweld in kan voorkomen) niet als zondebok mag worden gezien voor iets wat een individu in de dagelijkse wereld uit.

Maar het blijft een lastige discussie.

Mvrgr

Patrick

MrPink

Ben ik volkomen mee eens.
Een verbod zonder beargumentatie werkt nooit, ook, en misschien wel juist, bij kinderen niet. Dat zorgt er veelal voor dat ze het meer willen. Ouders zouden diverse soorten films bij de opvoeding kunnen gebruiken, zodat uiteindelijk, door de kinderen aan te leren zelfstandig te denken en bewuste keuzes te kunnen maken, de keuze aan henzelf gelaten kan worden.

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Als we de topictitel nog wat letterlijker nemen krijgen we als conclusie pertinent een NEE

Weet je wel hoe brandbaar celluloid is?

 ;D

garmtz

Quote from: FrankL on June 21, 2002, 16:20:38Voorbeeld: concert Natalie Merchant in Paradiso. Overal hangen bordjes: niet roken. Toch steekt er weer zo'n aso naast me een sigaret op. Reactie: 'oh, niet gezien'. En hij was niet de enige.
Goh, ik heb je niet gezien. Ik was er namelijk ook. Ik heb er niet gerookt trouwens, maar niet omdat er een bordje stond (die ik overigens wel had gezien), maar omdat ik gewoon geen zin had in roken (EN omdat er een bordje stond... :)).

FrankL

Wel leuk concert toch? Beetje lang...
Volgende keer goed rondkijken: ik mis weinig concerten van vrouwelijke singer/songwriters.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

MrPink

Het is 'dat' bordje Garmt (sorry voor het zeiken ;)).

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

?

Er staat 2 x een...

garmtz

Quote from: FrankL on June 25, 2002, 21:27:07Wel leuk concert toch? Beetje lang...
Volgende keer goed rondkijken: ik mis weinig concerten van vrouwelijke singer/songwriters.
Ja, gaaf concert. Ik heb op zich alles van haar (inclusief de DVD), maar bijna niks van 10,0000 Maniacs, behalve dan de Unplugged CD. Ik zie toch vrij veel vrouwelijke singer/songwriters: Kristin Hersh, Jewel, Tori Amos... Maar ik heb ook wel vrienden die me af en toe waarschuwen voor een concertje...

Oscar, thanks! Ik kan het wel, maar tik soms te snel... :)

Sir-ROUND: ???

MrPink

Och tikfoutjes zijn niet zo erg. Hoe was het ook alweer...iemand die weet dat hij niets weet, weet meer dan iemand die niet weet dat hij niets weet? ;)

SiR: het gaat om het woordje 'die' (eerste woord tussen haakjes), dat slaat namelijk op 'bordje'.

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND


Spacebass

MrPink, ik denk dat hij spijt heeft van die eerdere opmerking!  ;D

MrPink


SiR-ROUND


J.A.F._Doorhof

Jongens, jongens

Aub on-topic blijven een beetje.
Open een topic, kijk mijn prachtige smiley's  ;D.
We moeten het voor andere mensen ook leesbaar houden wat nieuw is, en wat off-topic.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

U vraagt wij draaien:










(Zal er op letten Frank...)