Eerste hulp voor IMacs

Started by Erik, October 6, 2004, 18:24:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

 ;D sorry mac liefhebbers ik kon het (weer) niet laten ;D   Ik ben gewoon slecht  >:D

Microsoft heeft vandaag Virtual PC 7 voor de Macintosh uitgebracht. Dit is emulatiesoftware die gebruikt kan worden om Windows XP en Windows-programma's te draaien en gebruik te maken van pc-only hardware op een Mac. Virtual PC 7 is 10 tot 30 procent sneller dan zijn voorganger en heeft ondersteuning aan boord voor de Power Mac G5-cpu. In deze nieuwe versie wordt gebruikgemaakt van de grafische engine van Mac OS zelf, wat ervoor zorgt dat graphics er beter uitzien en sneller op het scherm staan. Verder is het in Mac OS X Panther, versie 10.3, mogelijk om vanuit de geëmuleerde pc-applicaties direct te printen naar de standaardprinter. Virtual PC 7 inclusief Windows XP Professional kost 249 dollar. Meer informatie over de software is terug te vinden op de productpagina bij Microsoft.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Peppi

He Erik,

Wat je eigenlijk bedoelt is, dat wil je eindelijk een stabiel Microsoft os dan moet je het met virtual pc op een Mac draaien.

Ja toch?? ;D ;D >:D

Met vriendelijke groet,

Peter
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

AppleMies

Het is mij tot op de dag van vandaag een raadsel WAAROM iemand op een Mac koopt om eindelijk van dat k*t OS af te komen, switched naar het hemelse OSX om er dan vervolgens weer die emmulatie-zooi van MS op te zetten.  Er is tot nu toe nog HELEMAAL NIKS KOMMA NADDA wat ik niet kan met mijn Appeltje.  Ik denk dat Virtual PC in de markt is gezet voor de echte diehard masochisten onder ons >:D  Verder heb ik vernomen zoals je al meld dat het niet vooruit te sch**ten is en dat b.v. de video ook geemuleerd wordt. Lekker handig?


Succes ermee................Duuuuhhuhh


gr.


AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Scarp

Quote from: AppleMies on November 17, 2004, 20:28:31
Er is tot nu toe nog HELEMAAL NIKS KOMMA NADDA wat ik niet kan met mijn Appeltje.
Je loopt alleen jaren achter op games. Als spellen er al op uitkomen is het een poos later.

Erik

#4
Niet overdrijven Scarp, patience was meteen beschikbaar  ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AppleMies

Nog 1 keer dan. Een Mac koop je om op te werken, werken en werken. Een PC koop je om....om...te...uuhh, af en toe op te werken, ........als ie het een keer doet bijvoorbeeld........ennuuh.........oh ja, ...om op te gamen. Maar ook dat gaat beter op een gameconsole.  ;) ::)   Leuk details, de volgende MICROSOFT XBOX schijnt op de IBM/APPLE G5 processor te gaan draaien.....


gr.



AppleMies ;D ;D ;D
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Erik

#6
correctie: consoles zijn leuk voor race en vlieggames, maar first person shooters (doom3, halflife 2, etc speel je op een pc met muis en toestenbord zoals het hoort) PFS op een console lukt mij (en vele anderen) gewoon niet, daarvoor moet je al op je derde levensjaar al beginnen te trainen.

Halflife 2 here i come ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#7
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AppleMies

Quote from: Erik on November 17, 2004, 21:05:35
correctie: consoles zijn leuk voor race en vlieggames, maar first person shooters (doom3, halflife 2, etc speel je op een pc met muis en toestenbord zoals het hoort) PFS op een console lukt mij (en vele anderen) gewoon niet, daarvoor moet je al op je derde levensjaar al beginnen te trainen.

Halflife 2 here i come ;)

Ik ben geen gamer.................dus hebt ongetwijfeld gelijk.  Windows is inderdaad een heel intressant platform voor de tweakers en knutselaars. Er is tenslotte een gigantisch aanbod aan hardware.

gr.

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

Quote from: Erik on November 17, 2004, 21:13:51
Dit kwam ik tegen op internet

http://www.albinoblacksheep.com/flash/apple.php


LOL

Nou dan ben ik gay.......................wat overigens OOK : vrolijk en blij betekent. Maaarrrrr,...........ik vermoed dat ze die andere betekenis bedoelen............. ;D ::)


gr.

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Erik

#10
Ach ik vond ze allebei wel wat hebben. Het is ook wel eens leuk om geen gezeur te hebben, dat er eens geen fouten optreden omdat er blijkbaar weer eens een driver iets heeft vernaggeld. Het schijnt alleen dat je er gay van wordt  ::) ;D
Heb ik van horen zeggen ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AppleMies

Quote from: Erik on November 17, 2004, 21:34:03
Ach ik vond ze allebei wel wat hebben. Het is ook wel eens leuk om geen gezeur te hebben, dat er eens geen fouten optreden omdat er blijkbaar weer eens een driver iets heeft vernaggeld. Het schijnt alleen dat je er gay van wordt  ::) ;D
Heb ik van horen zeggen ;)

Drivers??? Wat zijn dat? ;D  Ik sinds de aanschaf van mijn PoBo geen driver meer geînstalleerd........Althans niet dat ik weet. Wellicht dat Apple dit doet in de OS updates? In ieder gval heb ik tot op de dag van vandaag nog geen stukje hardware niet direct aan de praat gekregen.....Wel leuk, vandeweek zit ik met mijn (LINUX)automatiseerder te lunchen en hij toont mij trots zijn nieuwe Nokia 6600 GSM.  Ik dat ding effe bekeken en er gelijk een foto mee gemaakt. PoBo opengeklapt en HOPPLA, die "ziet" gelijk een Nokia 6600 in de ruimte. Ik gelijk die foto er af geplukt en laten zien in iPhoto..........Hij moet het op zijn HP Windows nog steeds voor elkaar krijgen.  En dat is wat ik tot nu toe steeds ervaar, de simpelheid waarmee alles verloopt. Het kan dus echt zo simpel. DAT heeft Apple voor een simpele user als ik dus goed gemaakt.

Ik wil hiermee niet flamen maar het verbaast mij steeds dat dit op één of ander manier in WINDOWS zo omslachtig en ingewikkeld moet. Het kan dus gwoon wel, waarom maken ze het dan niet zo. Apple doet het toch ook?


gr.


AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Scarp

@mies: wat voor werk doe je dan dagelijks op je apple?

AppleMies

Quote from: Scarp on November 18, 2004, 08:55:03
@mies: wat voor werk doe je dan dagelijks op je apple?

Hoi Scarp,

Ik heb een internationaal opererend (klein)ontwerpbureau.  Wat ik doe op de Apple (en de softeware die ik gebruik) is eigenlijk te veel ;) maar in a "nutshell" het volgende:

Think Free Office for MacOSX:
Brieven schrijven
Spreadsheets

Mozilla FireFox en Thunderbird:
Browser en e-Mail client

Appel Keynote:
Voor presenteren van mijn projecten= vergelijkbaar met PowerPoint maar dan mooier ;)

binnenkort!!!(dus net besteld)
Filemaker Pro 7
Database beheer, offreren, mailings etc, etc, etc. Dit proggie kan veel!

VectorWorks
CAD software. Hiermee maak ik mijn ontwerpen

ArtLantis
Hiermee render ik mijn ontwerpen, maak avi/mpg/mov animaties en aanzichten.

Verder heeft mijn Apple PowerBook i.v.m. Mac OS X alles in huis om te branden, pdf-jes te maken nog een heleboel meer ongein. Ik ontdek dagelijk nieuwe functies. Bijvoorbeeld nu aan het spelen met iMovie (standaard op OS X) om mijn animaties aan elkaar te plakken.  Het wordt misschien vervelend maar ook DAT proggie is een feest om mee te werken. Te simpel voor woorden!!!

Verder doe is SSH sessies en log in op mijn LINUX server (= HP Proliant ML 330 G3 met XENON) via elke willekeurige plek op deze planeet m.b.t. bijvoorbeeld bluetooth en mijn Nokia 6310i in combinatie met mijn GPRS abo of via de ingebouwde Airport wireless kaart (WiFi).  Werken kan dus theoretisch bijna overal.  Ik wacht met smart op de Nokia 6630 icm een nieuw KPN abo. Kan ik alvast gebruik maken van UMTS daar waar beschikbaar.

Verder kan ik melden dat mijn vrouw mij inmiddels heeft aangemeld bij het Riagg omdat ik ALTIJD, 24 uur per dag mijn PoBo onder handbereik heb.....................(en meestal nog aan ook)  :-[ ::)


Beantwoord dit je vraag een beetje?


gr.


AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Scarp

Prima antwoord :)

'k ben blij dat jij gelukkig bent met je apple. Op zich jammer dat je 1 van de weinige apple gebruikers bent in deze wereld. Qua UI Usability liggen ze een eind vooruit op de rest (Linux en Window). Maar helaas is microsoft tot nu toe de winnaar op dit gebeid en heeft Apple het jaren erg moeilijk gehad.

Jij snapt niet waarom mensen een programma als virtual PC (btw, vmware is veel beter, maar daar is geen mac versie van dacht ik) willen gebruiken op een mac, maar zie het als een mogelijkheid voor mensen om makkelijker over te stappen. Veel Windows gebruikers zijn gewend aan bepaalde applicaties en willen die graag blijven gebruiken en toch overstappen op een mac. Op die manier gaat de overgang geleidelijker. Op den duur raken ze meer in aanraking met programma specifiek voor de apple, die hun windows applicatie kan vervangen, en uiteindelijk hebben ze de mac niet meer nodig.

Dus een onwikkeling als dat zou jij juist moeten toejuichen.

Trouwens, als de nieuwe xbox al op een IBM chip komt te draaien, dan heeft het nog niets met MacOsX te maken, want dat komt echt niet op de xbox te staan :)

B.J.

#15
Ik vind apple's ook geweldig. Af en toe komt er een powerbook oid langs op de helpdesk waar ik werk en het OS is zo geweldig. Moet windows weer eens herstarten omdat hij weigert een IP adres van onze dhcp server aan te nemen of 10* ipconfig /release /renew, aan en uitschakelen van de lan verbinding etc.
De MAC is klik klak klaar. Geweldig die 'startbalk' onderaan het scherm waar de iconen voor bij schieten en vergroten als je erop staat. Snel en grafisch helemaal top.

Waarom heb ik een pc  ??? Tot een half jaar geleden was ik continue bezig met overklokken / aanpassen van het OS en de hardware. Nieuwe fans met lichtjes etc. Dat hoeft van mij nu eigenlijk ook allemaal net meer. Gamen doe ik ook al een tijdje alleen nog op mijn xbox.
Maar ik wil elk stukje software uitproberen wat ik tegen kom (zo ongeveer) en alle software nu nog gratis gebruiken (oh bel brein!) en veel delen via dc++. Ik denk dat ik op een dag overga wanneer ik voornamelijk mijn pc nog gebruik voor mijn werk of alleen nog maar serieus er op bezig ga. Dan koop ik zeker een powerbook. Alleen de buitenkant is al geweldig gaaf van dat ding. (wel prijzig).

Ik vermoed dat veel pc gebruikers na een intro van een uur op een mac liever niet terug gaan naar hun pc. Wanneer je er mee hebt gespeeld ben je verslaafd.  :D

edit:
Quote from: Scarp on November 18, 2004, 11:05:26

Trouwens, als de nieuwe xbox al op een IBM chip komt te draaien, dan heeft het nog niets met MacOsX te maken, want dat komt echt niet op de xbox te staan :)

Wanneer dat wel zou kunnen zou dat echt wel de allergaafste mediaplayer worden. Weg met de htpc en hup met de xbox met apple OS  ;D  (je moet blijven dromen)

AppleMies

Quote from: Scarp on November 18, 2004, 11:05:26
Prima antwoord :)

................maar zie het als een mogelijkheid voor mensen om makkelijker over te stappen. Veel Windows gebruikers zijn gewend aan bepaalde applicaties en willen die graag blijven gebruiken en toch overstappen op een mac. Op die manier gaat de overgang geleidelijker. Op den duur raken ze meer in aanraking met programma specifiek voor de apple, die hun windows applicatie kan vervangen, en uiteindelijk hebben ze de mac niet meer nodig.

Dus een onwikkeling als dat zou jij juist moeten toejuichen.

Trouwens, als de nieuwe xbox al op een IBM chip komt te draaien, dan heeft het nog niets met MacOsX te maken, want dat komt echt niet op de xbox te staan :)

Hoi Scarp,

Dat geleidelijk overstappen met VPC zie ik persoonlijk als pure kolder. Je stapt over,  of niet  Zou je al verknocht zijn aan MS Office kun je dat VEEEEEL beter zonder VPC draaien op je Mac. Er is tenslotte gewoon een X Office for the Mac. Verder is het gewoon een ander OS waar je gewoon effe aan moet wennen.  Wat te verwaarlozen is want OSX is gewoon duidelijk na aan paar uur werken. Zoals het hoort dus. Verder even zoeken naar de juiste applicateis en er is geen vuiltje aan de lucht.  Je stapt toch niet over van een BMW naar een Audio om vervolgens het dashboard van de BMW in de Audi te plaatsen omdat je even moet wennen? Zo wen je namelijk nooit, je wilt eigenlijk gewoon geen afscheid nemen. Gewoon even door de zure appel (=dus zoete Apple) heen bijten en hoppla.  Fun for life!!!  Het credo van Apple is niet for niets: Be Creative. Ik heb geen tijd voor al die andere onzin!


Wat betreft de X-box.  De hackers zijn tegenwoordig tot vele dingen in staat.....Zou mij niet verbazen als er een stel van die Nerds OSX op dat ding draaiend krijgen. Geen idee alleen met welk doel maar dat terzijde.


gr.



AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Scarp

tja... jammer dat je het niet inziet dat het wel nuttig is. Op die manier gaat echt bijna niemand over, maar goed zo blijft het wel exclusief.

Ik ben niet verknocht aan MS Office. Ik gebruik gewoon notepad voor brieven.

AppleMies

#18
Quote from: Scarp on November 18, 2004, 12:57:27
tja... jammer dat je het niet inziet dat het wel nuttig is. Op die manier gaat echt bijna niemand over, maar goed zo blijft het wel exclusief.

Ik ben niet verknocht aan MS Office. Ik gebruik gewoon notepad voor brieven.

Tja,...........ik ben gewoon een eigenwijze **KEL......................maar wel een aardige..............MET EEN APPLE :P ;D

Dus niet lullen....en overstappen, BE CREATIVE... ;)


gr.


AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Erik

op zich niet zo gek die emu. Er zijn altijd dingen die je moet gebruiken en die (nog) niet werken onder apple/appleprogrammatuur of het programma bestaat gewoon net, alleen onder windows, dan is die emu best wel handig.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AppleMies

Quote from: Erik on November 18, 2004, 17:29:22
op zich niet zo gek die emu. Er zijn altijd dingen die je moet gebruiken en die (nog) niet werken onder apple/appleprogrammatuur of het programma bestaat gewoon net, alleen onder windows, dan is die emu best wel handig.

Beste Erik,

Hier geldt ook weer : Be Creative.  Als je PERSEE programma A wilt blijven gebruiken, ja dan is het handig. Mijn ervaring is echter dat er heel veel alternatieven zijn die PRECIES hetzelfde doen en dan van gerenomeerde bedrijven, dus geen vage share/freeware of zo. Dus even verder kijken als je neus lang is. Er leiden vele wegen naar Rome.  Ik heb steeds geen MS software op mijn PoBo en ik draai perfect mee in grote boze zakenwereld ;) ::)

gr.


AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Peppi

Hoi,

Een programma wat niet op de Mac draait is het belasting teruggave prog van onze vrienden van de belastingdienst, en daar gebruik ik vpc eigenlijk alleen voor. Voor de rest is vpc traag en instabiel punt..

Peter >:(
Reality is an illusion caused by a lack of alcohol (Audiostatic ES300rs, 2x HYPEX NCore 400 monoblocks, NAD T758v3, LG OLED v920, 5.1.2 Gallo A'Diva Ti surrounds in Atmos, Final S200 sub, Apple TV4k, Marantz cd80)

Scarp

Newsleecher draait ook niet op een mac :)

Jiri

Vanaf 1996, het jaar dat ik als zelfstandig fotograaf begon, heb ik mijn eerste Powermac gekocht, een 7600 op 120 Mhz.
Door de jaren heen, altijd bij Apple gebleven, omdat je een enorme productiviteit mee kan bereiken. Het OS, is zo makkelijk en stabiel om mee te werken. Nog nooit (even afkloppen) is er in die 8 jaar ook maar iets kapot gegaan aan de hardware. Apples zijn erg degelijk gebouwd. Je kan al de tijd werken op een Macintosh, nooit laten ze je in de steek, je bent nooit bezig iets te repareren, of te sleutelen aan hardware of software omdat iets niet werkt.
Nu acht jaar later telt mijn bedrijfje 5 apple computers.....
3 Powermac's G4's, 1 Dual G5 @ 2Ghz en een powerbook 17".....
Deze werken allemaal zeer naar tevredenheid.

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Erik

#24
Quote from: Jiri on November 19, 2004, 14:30:00
Deze werken allemaal zeer naar tevredenheid.
Groetjes,
Jiri
Nu je personeel nog ;D       :-X
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill