afstand projectie en grote scherm

Started by eclipse, October 5, 2004, 23:52:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eclipse

hallo,

Ik ben bezig in mijn woonkamer en maak gelijk plaats voor een toekomstige beamer, ik zit te denken aan de TW200 of de Z2.
Mijn vraag is:
Ik kan op een afstand van ongeveer 3,8 meter projecteren, wat is dan de maximale grote van het scherm wat ik kan gebruiken.
mijn kijkafstand wordt ongeveer 5,5 meter.
Ik vraag dit omdat de beamer in mijn plafond wordt weggewerkt. Op het moment dat ik dan wil kijken zakt het plafond dan een 30 cm naar beneden. Dit natuurlijk allemaal elektrisch en met afstandbediening  ;D

alvast bedankt

Henk

thethramp

bestaat een site waar je dat model per model kan nakijken... (URL heb ik niet meer, missschien iemand anders?) maar je moet het volgens mij ook gewoon op de wesite van de desbetreffende fabrikant kunnen vinden...


PS uit ondervinding moet ik zeggen dat de waarden die men opgeeft toch licht kunnen afwijken...

die van mij zou op 3 meter een diagonaal van 195 moeten kunnen toveren.. maar krijg er slechts 185 uit... nu ja.. het geeft je in elk geval een indicatie natuurlijk...

rijstfj

Quote from: thethramp on October  6, 2004, 00:50:06
bestaat een site waar je dat model per model kan nakijken... (URL heb ik niet meer, missschien iemand anders?) maar je moet het volgens mij ook gewoon op de wesite van de desbetreffende fabrikant kunnen vinden...


PS uit ondervinding moet ik zeggen dat de waarden die men opgeeft toch licht kunnen afwijken...

die van mij zou op 3 meter een diagonaal van 195 moeten kunnen toveren.. maar krijg er slechts 185 uit... nu ja.. het geeft je in elk geval een indicatie natuurlijk...

Hoi
Misschien is dit wat,
http://www.projectorcentral.com/projection-calculator.cfm

http://www.myhometheater.homestead.com/viewingdistancemetric.html


Mvgr
Frans


bmateijsen

Hoe dan ook ik zou met beide projectors niet veel groter gaan dan 2 meter breed... Voor de TW200 misschien zelfs nog naar 1.80 voor wat extra bite en het minste screendoor.

Groet Bjorn

LocoJ

Nou ja,... hij zit op 5,5 meter afstand hè  :) Denk dat het screendoor effect wel meevalt, zelfs op 2,20 - 2,40 meter.   :D  Maar breder zou ik niet gaan...   

Wou dat ik de ruimte had!!  :P
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Jinsu

Hoi Eclipse,

Als de lens van de Sanyo PLV-Z2 op 3.8m afstand van het scherm komt, dan ligt de keuze tussen een beeldschermbreedte van 2.11m - 2.71m. Ik adviseer jou om dan voor een 2.20m breedt scherm te gaan ;) . En als het budget het toelaat pak een Stewart scherm met een gain van 1.0 ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

bmateijsen

Quote from: Jinsu on October  6, 2004, 10:01:13
En als het budget het toelaat pak een Stewart scherm met een gain van 1.0 ;) .

MvGr,

Jens

LoL die is nog duurder dan de Z2   ;D

Jinsu

Hoi,

Nou, nee daar ben ik het niet met je eens, check pm ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

bmateijsen

Hij is inderdaad net niet duurder dan de Z2.... Toch kan ik me voorstellen dat mensen niet zo snel hetzelfde geld uitgeven aan een scherm als aan de projector. Eigenlijk is dat wel vreemd, want het scherm gaat langer mee dan de projector, dat kan ik je verzekeren...

Groet Bjorn

jaco

Een beetje Stewart scherm zit inderdaad snel rond de 2K..

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

eclipse

Ik ben al een hoop wijzer geworden van jullie antwoorden en de link , ik zat inderdaad te denken tussen de 2,20 en 2,40.
Ik was alleen benieuwd of ik die breedte kon halen van die afstand projecteren.
Ik ben hele constructies aan het maken om de beamer uit het plafond te laten zakken, had ik het dalijk allemaal voor L...L gedaan.
Ik zal wat foto's plaatsen van de constructie al sik zover ben.

groetjes

LocoJ

Jaaa! Foto´s...Foto´s.... we zijn gek op foto´s  ;D

Ben benieuwd hoe je constructie eruit komt te zien!
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

eclipse

Quote from: LocoJ on October  7, 2004, 09:19:29
Jaaa! Foto´s...Foto´s.... we zijn gek op foto´s  ;D


Ik wordt nog eens gek van die foto's  ;D
volgens mij kunnen we beter in beeldtaal met elkaar gaan communiceren


eclipse

Quote from: LocoJ on October  7, 2004, 09:19:29
Jaaa! Foto´s...Foto´s.... we zijn gek op foto´s  ;D

Ben benieuwd hoe je constructie eruit komt te zien!

ok, zal effe proberen(mijn eerste foto's hier)

De koof die open licht

De andere kant, tussen het kersenhout komt nog een zwarte strip
De schuine driehoek in het midden kan dalijkomlaag zakken aan 1 kant

Mijn unit boven het plafond van mijn glasvezelverlichting

De spotjes die bij de unit horen

Het effect van de spotjes op een paar etsen
Dit is dus op 4 meter afstand

de laatste waren een beetje oftopic maar wel leuk om te laten zien
rest van de foto's volgen wel als ik weer verder ben

groetjes

LocoJ

Zo!! Jij bent flink aan het breken.. :D  Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien als het klaar is. Die glasvezel verlichting lijkt me ook mooi. ben benieuwd wat voor effect dat geeft in jouw kamer!

Veel succes ermee! Ennuh, keep us informed right!  ;D
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0