Audio Physic Yara

Started by eriknie, October 5, 2004, 10:35:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eriknie

Ik heb hiervoor deze vraag gepost in hardware, maar zag nu dat er ook een speciale speaker sectie was waar de vraag beter past:

Ik ben nu in het bezit van een goed klinkende hifi set: philips DSS 940 met controller en tuner.
Ik gebruik een Philips Q50 voor CD en DVD.

Als uitbreiding daarop heb ik recentelijk een NAD 742 gekocht met 2 Visonik Davids als rear en een JBL center speaker (type nummer weet ik niet, maar redelijke kwaliteit). Deze NAD heeft pre-out en ik gebruik mijn DSS set voor front.

Status:
- hifi klinkt goed (ben altijd blij geweest met de DSS set)
- surround instelling is nogal complex
- surround geluidsbeeld is slecht (center klinkt neuzig en iel, ik mis soms een subwoofer)
- Veel apparatuur met verschillende afstandsbedieningen

Om de zaak te vereenvoudigen en beter te laten klinken ben ik een zoektocht begonnen naar nieuwe front-speakers. De DSS set verhuist naar de hobby-kamer (en is dus niet te koop).

De opstelling zou dan worden:
- NAD 742
- Visonik David 2x rear

Mogelijke oplossingen voor front:
1) Audio Physic Yara 2x front en voorlopig fantoom center (2x 725 -> 1500 euro)

2) Dynaudio 42 2x met subwoofer (heb ik gehoord, subwoofer en stereo vond ik niet mooi. Dynaudio was erg mooi, maar mistte toch wel laag (3x42 a 325 euro, sub ~400 euro -> ~1400 euro)

3) ???

Ik heb geluisterd naar:

- KEF Q5 (niet zo goed als ik in recenties heb gelezen, was een favoriet, nu niet meer)
- Dynaudio 122 (?) (minder mooi dan 42 in geluidsbeeld, wel betere bas)
- B & W 600 serieĀ  (vond ik helemaal niks)

De Yara's vond ik mooi in stereo en surround. Eindelijk een mooie speaker. Het was echter wel de duurste speaker in de demoruimte en in die prijs-range moeten ook andere speakers bestaan.

Wie heeft er ervaring met die speakers? Doe ik er goed aan om die te kopen. Natuurlijk wil ik ze eerst thuis aansluiten en er eens goed naar luisteren. Elk advies is welkom!!!

Alvast bedankt,
Erik
[email protected]