AuvioPool

Started by Oracle, October 4, 2004, 18:40:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oracle

Goed, het haalt het niet bij de VAD of een andere dergelijke beurs, maar deze is i.i.g. een stuk dichterbij voor mij...  ;D

Op 7,8 en 9 oktober is in Surhuisterveen (Friesland) een (mini-) hifi-beurs. Georganiseerd door een lokaal audiobedrijf.

Meer info: website

Zijn er mensen die hier naar toe gaan? Ik ben vorig jaar en het jaar daarvoor geweest, en het is best grappig. Verwacht geen grote nieuwigheden, en zo, maar wel veel 'locals'  ;) ;D

Ik ga in ieder geval wel!

Groet,
Mark

luistervinkje

#1
Ik had dit ook al gepost ,maar natuurlijk ga ik daar ook naar toe en vindt het altijd weer een geweldige avondje met wat vrienden en collega s , We hadden de bijnaam van deze kleine ondernemer die dit organiseert "De Subclub" ;D ;D,

Neem dan ook altijd effe een muziek dvd mee ,deze keer RUNRIG weten ze effe niet wat ze zien en horen 8) 8) 8)

En o ja hij had ook nog een website , was ik vergeten  :-\ :-\
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Matheus

Quote from: Mark Lemmens on October  4, 2004, 18:40:59
Ik ga in ieder geval wel!
Groet,
Mark

Dan zie ik je daar ook wel... ;)

Matheus..
Unison Research | Marantz | Mordaunt-Short | PS3

jaco

Spreekt men daar nog Nederlands ? Of is dat al officieel Friestalig gebied  ;D

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Harry HT

Quote from: jaco on October  5, 2004, 08:03:55
Spreekt men daar nog Nederlands ? Of is dat al officieel Friestalig gebied  ;D
;D Daarom zijn er ook 2 meet en greets georganiseerd, 1 in het abn en 1 niet in het abn. De m&g van luistervinkje is dacht ik in het abn  :D
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Matheus

Quote from: jaco on October  5, 2004, 08:03:55
Spreekt men daar nog Nederlands ? Of is dat al officieel Friestalig gebied  ;D
Jaco
Vind je dat grappig?
Unison Research | Marantz | Mordaunt-Short | PS3

Oracle

Ik wel ! ;D

Groet,
Mark

(of voor de Friezen onder ons: Ik wol!)
(en voor de Limbrugers: Ich waal!)
( ;) ;D )

luistervinkje

#7
ze ha dea ik nog wol bier en droege woarst  :) ( ik wiet net ok et sa wol goed dien ha) ^-^ ^-^ ^-^ ^-^ ;D
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

blue-eyes

Ik net. Do wol? En Mark ek?

Iedereen kan fries praten ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Matheus

Quote from: Blue-Eyes on October  5, 2004, 11:01:30
Ik net. Do wol? En Mark ek?

Iedereen kan fries praten ;D

Wie nimme dat dan van dat msn-frysk. Gwoan die dingen skrieuwe sa ost ze seist... ;D
Unison Research | Marantz | Mordaunt-Short | PS3

Oracle

Ik net!

Ben Limburger, die verdwaalt is in Groningen! Ben allang blij dat ik een paar woorden Gronings en Fries praat, en dat ik Gronings verder gewoon versta! :)

Maar: MM&G(*), anyone?

Groet,
Mark

(*)Mini-Meet&Greet ;)

blue-eyes

Ben gewoon een ras groninger die tevens 7 jaar in Leeuwarden heeft gestudeerd en veel friese vrienden heeft ;). Praat gronings, versta gronings, versta fries maar praat geen fries.

On topic: nope, ik ga er niet heen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

luistervinkje

ek net ot se bier ha?????? ;D ;D ;D
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

jaco

Ik versta ook redelijk Fries hoor. Heb 24 jaar in Friesland gewoond. Welliswaar het Drentstalig georienteerde stuk van Friesland. Maar net als Blue-eyes jaren in Leeuwarden op school gezeten (waar ze dan weer meer Nederlands dan Fries spraken) Heb een goede studie vriend waar ze thuis Fries spreken, dus dan leer je het vanzelf wel wat te verstaan.

Overigens vindt ik het niet grappig, en heb zelfs een uitgesproken hekel aan die extremisten die alles in het Fries willen hebben. Als je een Nederlandse wegenkaart heb verdwaal je in sommige stukken omdat de plaatsnamen opeens in het Fries zijn. Als je dan goed kijkt staat er ook nog weer wat in het Nederlands onder (veeeel kleiner).

Maar geweldig dat deze ondernemer zoiets organiseerd. Ik wens jullie veel plezier.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Oracle

Goed, net terug van toch wel 3 kwartier rondlopen op de 'beurs'...

Ach, ik had het ook kunnen weten... het is niet echt een beurs, als wel een soort koop-avond in een ander pand dan het normale winkelpand...

Wat heb ik gezien?

- Stand van Pioneer - Veel entry-level apparatuur. Gevraagd naar de AX5 of AX10, maar was niet aanwezig. Jammer, die had ik nou net wil zien/horen...
- Grote zalen met spul van Grundig (dat dat nog bestaat...  ??? ), Philips, Panasonic en Sony. Ook hier entry-level spul. Vooral veel breedbeeld-tv's, lcd's, plasma's en een hele hoop satelietsetjes. Duidelijk dat dit gebeuren is gericht op de gemiddelde consument, en niet op de liefhebber van wat betere kwaliteit.
- Harman Kardon/JBL - veel mensen die zich vergapen aan een (verkeerd afgesteld) LCD-tv met een H/K versterker en JBL satelieten... Ongelooflijk... Beeld was overduidelijk te flets, te fel, en zwart was grijs. Geluid was ook niet best, met een veel te aanwezige bas. En toch veel oooh's en aaah's...  :-X
Te zien waren de receivers van H/K: van 130 t/m de 430. Verder stond er wel nog een setje (nou -je...) JBL Northridge E-100 te koop, voor slechts 399,- per stuk...  ;D
- Onkyo/Quadral - Ook niet super, maar toch al wat beter voor elkaar. De combinatie an sich kon mij echter niet bekoren. Er stond een dvd van Sade te spelen, maar het geheel klonk wel erg mat en rustig. Het ontbrak echt aan een beetje leven in het geluid. Wellicht doordat het hoog niet echt sprankelde...  :-\ Niet mijn kop thee dus...

De enige zaal die echt leuk was (en druk), en waar ik ook meteen het langst ben geweest, was de zaal van B&W. Hier stonden 5 B&W 703's te spelen, met 2 B&W dipoles (7.1 opstelling dus), op Rotel apparatuur (Rotel Pre, en een 2 * 200 versterker, en een 5-kanaals eindbak. Typenummers helaas vergeten...). Verder projectie door een JVC D-ILA op een Stewart doek! :o

Was voor het eerst dat ik de D-ILA aan het werk zag. Eerste indruk: mooi beeld (goede kleuren, best wat diepte en een redelijke de-interlacer, met een paar foutjes, zoals staircasing en wat ringing), maar het ontbreekt inderdaad aan black-level bij deze projector. Naar eigen zeggen van de mensen van B&W was desondanks gekozen voor de D-ILA omdat zij zelf nogal gevoelig zijn voor regenbogen, en als je dan tijdens een beurs de hele dag naar een DLP moet kijken..  ;D  Anyway, hij was wel gecalibreerd met een Sencore, door iemand van B&W zelf, en het scherm was rondom mooi voorzien zwart materiaal. Goed opgelet, heren van B&W!  8)

Heb in die tijd geluisterd en gekeken naar materiaal van Roy Orbison, The Scorpions, en Animusic (heel cool!  8) Electronische muziek, in beeld gebracht met computer animaties van muziek instrumenten...). Erg leuk gesprek ook gehad met de vertegenwoordiger van B&W!

Hierna nog heel even langsgelopen bij de ruimte van Bose, maar dat moet je niet doen... :'( Na het horen van de B&W's zijn de melkpakjes van Bose toch wel bijzonder deerniswekkend... Het ontbrak werkelijk aan alles in dat geluid.. Geen diepte, geen midden, geen impact, geen betrokkenheid, gewoon kil en plat... Het enige dat in het voordeel van Bose spreekt is de omvang.. Ze nemen lekker weinig plaats in, in de grijze container...  >:D Buiten deze kamer nog een verkoper die zijn best aan het doen was om dat 3-2-1 systeem te verkopen... Ach, had 'ie maar een vak moeten leren...

Maar afgezien van dit laatste: het is maar op 10 minuten rijden van mij vandaan, en het parkeren is gratis. Verder nog de JVC D-ILA gezien, en even kunnen genieten van de combi B&W/Rotel, dus het bezoekje was wat mij betreft wel even de moeite waard. Volgend jaar ga ik toch weer even kijken!

Groet,
Mark

jaco

Bedankt voor het verslag. Zat nog te twijfelen, is voor mij 60 KM, maar ga maar niet, staat niet veel wat me genoeg interesseerd.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Oracle

Het is zeker geen rit van 60km waard, dat kan ik inderdaad wel toegeven...  :-\ Als je vlakbij woont is het nog wel grappig, maar anders...

Groet,
Mark