HT der HT's

Started by Erik van Voorst (in memoriam), October 1, 2004, 17:43:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik ben weer druk achter de schermen aan het (ver)bouwen voor mijn toekomstige Barco 808S of 1209/2
(kogel gaat met een week of 2 door de kerk ;D)

Ik vind het ook eigenlijk wel leuk om mijn foto's op het forum te zetten....Let wel hij is in aanbouw en ik heb een jaar of 3 geleden alles in een keer grotendeels 2e hands aangeschaft en ben sindsdien aan het perfectioneren..... >:D

Het is een omgebouwde zolder welke er (jammer genoeg) overdag niet mag uitzien als een bioscoop.

Dit introduceerde behoorlijk veel problemen...enfin....niets wat we niet kunnen oplossen met km's zwart gordijn...hahahahaha

Hierbij de rechterhoek met mijn HT-altaartje voor  "de specials" daarboven een groot zwart prikboard...waar ik steeds een centerfold uit een videoblaadje opprik...een soort ...film van de maand.

De 2 dvd-standaards zijn meer voor de show..want ik ben overgegaan op kastjes....ik zit nu op zo een 350 films....en er blijven maar meer goede films uitkomen  ::)

.                   HUIDIGE EQUIPMENT LIST (2018)

Projector           Sony VPL-VW260-ES 4K native SXRD

Blu-Ray spelers  Oppo UDP-205 (4k)
                       

AV Processor     Krell HTS 7.1
                       Bryston 10B STD crossover

Amps                Krell KSA-50 50 Watt (Fronts)
                        Aitos 800-Ren 80 Watt (Center Front)
                        Luxman M-03B 200 Watt (Rears)
                        Denon AVR-3802 7x110 Watt (Center Rear R+L)
                        Crown K2 1600 Watt 8 Ohm (Subwoofer LFE)
                        Carlsbro CP1000 Mos Fet 1000 Watt (Subwoofer Rear)

Speakers           Avalon Accoustics Eclipse 4 maal (Fronts and Rears)
                        Lord of the Ring 1 maal (Center)................................ ( zie "center der centers" zelfbouw met Accuton)
                        U-571 Passive Subwoofer 1 maal (Front)..............        ( zie "sub der subs"         zelfbouw met Dayton 18 inch)
                        Magnat Omega 300 Active Subwoofer 1 maal (Rear)......( gemodificeerd)
                        Bower &Wilkins CM2 2 maal (Rear-Center-L/R)

Scherm             Elpro matwit M 2.40 cm (2.30 cm kijkbreedte)

AB                    Philips Pronto TSU9600

Domotica          Marmitek X-10 systeem

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1
En hier de linkerhoek met een gedeelte van mijn apparatuur de Sony/PSM-1 met een Denon 3802 receiver
zeer tevreden met dit spul !!!!

Ook zie je een 25 jaar oude Bower en Wilkens...wel een beetje gemodificeerd met wat updates  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

En hier de stoel van MIJ...mijn vrouw wilde perse een minder zachte dus die heeft de blauwe....zie eerdere foto's....gasten....dan zetten we 2 tuinstoelen bij.....Waar wij natuurlijk op plaats nemen.  :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#3
Een foto van mijn Plafond...ik ben gezegend met een hoge ruimte zo een 4.50 mtr dus een beetje moeilijk in te schatten zo een drakekop maar hij is dus bijna 1 meter en niet te tillen....en ja hij hangt stevig....10 flinke schroeven in 28 mm MDF.

Boven de kast zie je mischien de spandraden...voor de zwarte ikea gordijnen ....voor  s' avonds  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#4
Hier een foto van het electrisch uitrolscherm. Ik kijk 2.40 meter breed met een Sony VPH-1043...dus haal het maximale eruit.....en dat gaat net als je maar enorm verduisterd.

Mijn trots is natuurlijk mijn zelfbouw center en sub.  8)

De complete installatie inclusief de hele verlichting (van het hele huis) wordt aangestuurd door de pronto.

Start film geeft dan zeker wel 25 electronische handelingen uit een Macro  8)

Was maanden programmeerwerk voor een niet techneut.....maar als ik nu bijvoorbeeld op pauze druk....stopt de film gaat de verlichting voor 50 procent aan van het looppad,...de trappen aan ....en de keuken (voor de koffie) ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

....en zo opgerold.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

...achter de zitplaatsen...mijn eerste zelfbouwspeakertje.....25 jaar geleden....
Vult nu mijn 7.1 aan.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

.....de trots van mijn vrouw....een kroonluchter van 1.75 mtr.....neen, daar had ik geen Barco mount voor....dus met 2 man en veel kabeltjes... :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#8
Om mijn zelfbouw center LOTR aan te sturen gebruik ik nu nog steeds een 80 Watt buizenbakje "Aitos".

De zelfbouw sub U-571 wordt aangestuurd met een 900 Watt Carlsbro....en kan aardig tot
het einde van de straat komen 8)

De Bower en Wilkens worden versterkt door de Denon 3802..evenals de sides en rears en center-backs.

De rears hebben ook nog een eigen sub de Magnat Omega 300....

Het is niet helemaal volgens het boekje maar ik vind het een  "waanzinnig Vet Bioscoopgeluid" hahahahaha
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

PaulB.

Hi erik,

Ziet er werkelijk prachtig uit allemaal, maar had niets anders verwacht(vanwege alle foto's op je site,front der fronts enz)

MvrGr. paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Erik van Voorst (in memoriam)

#10
Dank Paul

Was trouwens nog 2 pics vergeten...

De eerste is van de side-speakers. ook B&W welke je extreem kunt belasten voordat ze vervormen  :o

De tweede een uitwijk voor de filmdoosjes...eronder zie je een handschakelaar voor het scherm.  Uiteraard is alles ook met de hand te bedienen als de Pronto uitvalt.  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Het staat op alfabetische volgorde. Ook maak ik gebruik van Movie-Database...een zeer handig shareware prog met veel filminfo. Dus de visite zoekt op de pc een film uit...en boven kan ik hem makkelijk pakken.  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Rappie

Leuke apparatuur, alleen jammer dat er nog niet echt een "HT sfeertje" hangt. Lijkt nu nog op een zolder met apparatuur en filmposters  :-X (kan ook aan het daglicht liggen .... )

Maar ik denk dat dat helemaal goed gaat komen als de xXx-jes afzijn ....
Eigenaar van Paulthé

patrick_vdb

Hi Erik,

QuoteHet is niet helemaal volgens het boekje maar ik vind het een  "waanzinnig Vet Bioscoopgeluid" hahahahaha

En daar draait het uiteindelijk toch om ;)

Het ziet er gezellig uit en er staat een leuke verzameling speakers.....maar het mooiste vind ik toch nog wel dat de ijzeren steunbalken opgevult zijn met pyramide-schuim 8)

En stiekum ben ik blij dat ik de topic "powercord der powercords" al voor je neus heb weggepikt want het lijkt erop dat je alles een dergelijke pretentieuze benaming aan het geven bent ;D ;)

mvrg

Patrick

blue-eyes

#14
Ik ga die van mij hernoemen in "Meubel der Meubels"  ;)

Naam kopen Erik? ;D

Maar net als je andere zaken, ziet er netjes en strak uit! Maar waarom (mischien heb ik er overheen gelezen) moet de zolder niet herkenbaar zijn als HT? Een zolder is toch juist (vaak, bij veel mensen) waar dat niet voor geld? Ik denk bij dat soort restricties altijd aan woonkamers oid.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik van Voorst (in memoriam)

#15
Bedankt Rappie....dit laat ik meteen aan mijn vrouw lezen !!!!!! >:D >:D >:D

Ik zal nog wel even een fotootje posten als we kijken.

Voor de info:

...boven het scherm tegen het schuine zolderplafond schuif ik 2 zwarte gordijnen dicht van
zo een 3.50 x 1.00 mtr.

Over de wand bij de kroonluchter ter hoogte van het ronde raam schuif ik weer een lang zwart gordijn dicht.
Voor en achter langs de ramen zijn grijze luxaflex met daaroverheen s' avonds weer zwarte grodijnen.

Langs de complete kastenwand schuif ik een hoog zwart gordijn van zeker wel 4 meter breed.

Het plafond achter de center is donkergrijs geschilderd....

De komplete kolom met deur is oxblood-red en doet tegen al dat zwart weer wat gezelliger aan, net als de rode velours gordijnen.

Alle verlichting is dimbaar en geeft hierdoor wat meer HT-gevoel.  ;)

Ach mijn vrouw vindt het op zolder ook af en toe gezellig als er GEEN film gekeken wordt, dus wat geeft het....ik mag al zoveel  :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#16
Okay

2 beloofde sfeerfotootjes voor     " ons  HT-Vampiers"   ;D  ....en ja het licht gaat natuurlijk uit als
Star Wars deel VI straks begint  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

GTDesign

#18
Een Drake kop die bijna niet te tillen is, een sub van 300 kg, een kroonluchter die je in je eentje ook niet kan tillen, zometeen nog een Barco van meer als 65 kg waarmee je een hernia oploopt.

euh Erik zou het niet verstandiger zijn om op de zolder te gaan wonen en je woonkamer in te richten als HT ? Scheelt enorm om dat zware spul op de plek te krijgen.  ;D ;D ;D.

Met alle respect, het ziet er wel gelikt uit.

Moeten die xXx-jes ook nog naar boven ?

Erik van Voorst (in memoriam)

#19
Alleen als ze het niet winnen van mijn Avalon Eclipses.

..dus in het gunstige geval 50 kg naar boven (Eclipse) anders plm. 300 kg (xXx)

Bedankt voor het compliment van een  "profi"  ;)

Woonkamer blijft voor mijn eerste en grootste liefde......mijn vrouw.....uhhhhh......mijn
"stereo".........uhhhh........  ;D   
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

wolsinkpower

#20
Hey ik las in mijn topic dat jij je projector waarschijnlijk ging vervangen, welke type heb je nu en zou je die dan willen verkopen? en zoja.. voor hoeveel :)?

zoek namelijk goedkope analoge CRT Beamer en hoeft geen perfecte buizen te hebben

(mooie HT trouwens ;))

*edit: xie nu dat je een VPH-1043 hebt... :)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Erik van Voorst (in memoriam)

#21
Ik heb een koper helaas (voor mij niet  ;D) die 750 Euro betaald en wil wachten totdat ik mijn Barco heb.

Vind ik zeker geen slechte deal .....buizen zijn nog in een opvallend goede staat en het geheel is ge-greyscaled en gekalibreerd (color-analyzer) door Garmt en Frank...wat een verschil gaf dat zeg!!!!!!

Overigens dank voor je getoonde interesse.....(mocht hij over een maandje of zo afhaken  ;))

PS
Fris mijn geheugen is op...welk topic was dat ook al weer?

Groetjes
Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Rappie

De sfeerfotos zien er een stuk beter uit moet ik zeggen .... natuurlijk nog te veel licht, maar dat zal tijdens het kijken nog wel minder worden.

Alles bij elkaar leuk HTtje gebouwd
Eigenaar van Paulthé

wolsinkpower

Hey

Sorry Erik ik wist niet dat een 1043 zoveel meer waard was dan een 1030 of 1031 :( die namelijk 2ehands nog 150-200 opleveren...

dan ben ik niet geinteresseerd (benk wel maar geen geld voor :(!)

succes met de verkoop :)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

GTDesign

Erik, mag ik je feliciteren ?