Sjors's Cinemascope (Update Pagina 63)

Started by Sjors, September 30, 2004, 02:16:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bornin7ty2

Heel errug mooi hoor. mijn complimenten

Sjors

Quote from: Rappie on January  4, 2008, 18:30:12
Netjes masking systeem heb je zo sjors, en vooral heel wat degelijker gemaakt dan ik het heb!

Nu kun je inderdaad alle films weer opnieuw gaan kijken aangezien ze ineens veel beter uitkomen qua kleur :)


Inderdaad Paul ! alle films hebben een nieuwe dimensie  8)


Quote from: GTDesign on January  4, 2008, 18:38:00
ik noem dat Bomvrij.  ;D


;D ;D

Modificatie setje binnen Gé ! super bedankt, ik kwam net om 18:30 thuis van mijn werk en het lag in de bus  :)


Quote from: bornin7ty2 on January  4, 2008, 18:55:19
Heel errug mooi hoor. mijn complimenten


Bedankt !  :)


Groet, Sjors

SpeedyAndré

Zo te zien kan je die masking ook bij bestaande GT schermen gebruiken, scharnier met 'klep' erop schroeven en je bent klaar :)
Ik vraag me af of ik zoiets ook voor m'n blend setup kan gebruiken, die zou dan wel veel breder worden.
Door te blenden kan je voor 21:9 de hoogte van 16:9 gebruiken en de breedte aanpassen, hier moet je wel ruimte voor hebben natuurlijk  ;D
Mooi gedaan trouwens Sjors, dat doek spannen was het lastigste denk ik (heb ik ook zelf gedaan) ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

GTDesign

#1553
Quote from: SpeedyAndré on January  4, 2008, 20:50:05
Zo te zien kan je die masking ook bij bestaande GT schermen gebruiken, scharnier met 'klep' erop schroeven en je bent klaar :)
Ik vraag me af of ik zoiets ook voor m'n blend setup kan gebruiken, die zou dan wel veel breder worden.
Door te blenden kan je voor 21:9 de hoogte van 16:9 gebruiken en de breedte aanpassen, hier moet je wel ruimte voor hebben natuurlijk  ;D
Mooi gedaan trouwens Sjors, dat doek spannen was het lastigste denk ik (heb ik ook zelf gedaan) ;)

André  8)

Hoi André,

Was het maar zo makelijk, maar dat is het niet.
Het probleem zit hem namelijk in de schranieren, als je deze later bevestigd ziet dat lelijk uit.

De schranieren worden namelijk eerst uitgefreesd in het MDF en worden dan in de sponningen gelegd.
Daarna worden de panelen pas bekleed met het zwarte velours zodat het zwarte velours over de schranieren heenloopt en netjes alles afdekt en geen bulten ontstaan van schroeven en schranieren.

De foto maakt het misschien duideijker, links het masking paneel nog onbekleed met duidelijk zichtbaar het schranier. Rechts bekleed met daaronder niet meer zichtbaar het schranier.

SpeedyAndré

Oeps, ik dacht er iets te simpel over  ::)
Dan zou je dus dat stuk mdf moeten bewerken of een ander stuk maken en dat er tussen zetten.
Hoe blijft het bovenste stuk 'open' staan, ik kan me voorstellen dat hij door het gewicht dicht wil klappen :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

daxie

Quote from: SpeedyAndré on January  5, 2008, 11:12:54
Oeps, ik dacht er iets te simpel over  ::)
Dan zou je dus dat stuk mdf moeten bewerken of een ander stuk maken en dat er tussen zetten.
Hoe blijft het bovenste stuk 'open' staan, ik kan me voorstellen dat hij door het gewicht dicht wil klappen :)

André  8)


ik zou het met magneten doen :)

Sjors

Gé heeft er een heel mooie oplossing voor bedacht !

Plaats morgen wel even een foto.. we komen net uit de stad terug en ben te gezellig om nu nog verantwoord een foto te maken.. dat ik die nog faudlooz tiep  ;D >:D Duik nu m'n bed in... er hangt een heel vervelend iemand aan mij  ;D





Groet, Sjors

SpeedyAndré

Kijk zo hoort het, helemaal lam 's nachts thuis komen en toch nog ff het forum op gaan  >:D :-*

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

peterrr

Nou... niet als er zoals Sjors zegt...dat er iemand aan hem zit  ;D

Gaat weer de goede kant in het Ht`tje zie ik.

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

HTip



Van harte 8)

Heb je nog veranderingen doorgevoerd? Of ben je gewoon lekker aan 't genieten? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Sjors

Dankjewel allemaal !  :D word daar mn topic weer even omhoog gegooid !!  ;D


Quote from: HTip on June 28, 2008, 08:01:59


Heb je nog veranderingen doorgevoerd? Of ben je gewoon lekker aan 't genieten? ;D




Nou mischien heb je mijn 2 topic's gezien ? was een beetje met mijn projectie aan het worstelen.. maar verder vooral genieten  :)




Groet, Sjors

Sjors

Een hele lange tijd stil geweest hier, ben zelf ook niet veel meer online geweest.. maar ben er nog wel !


Er zijn nog wel wat dingen veranderd, voor ongeveer een jaar terug had ik mijn Spider rack verkocht, heb toen DHZ rack gebouwd van 18MM MDF:












Schroeven netjes verzinken, dicht plamuren en schilderen was de bedoeling























Resultaat !















Echter zijn we weer een tijd verder, ik heb dit jaar geen 1 film meer gekeken in mijn HT, heb er gewoon weinig tijd meer voor, heb dus besloten een groot deel te verkopen en wat te down graden, geef mijn hobby niet op, maar ga het met wat minder doen, wellicht doe ik mijn beamer en scherm ook weg en koop ik een grote LED/Plasma scherm, mooie Bose lifestyle set ernaast, en klaar, zal jullie eerlijk bekennen dat ik die al heb, en ik heb er in de laatste weken al meer naar geluisterd als op mijn huidige HT set het afgelopen jaar..  :sarcasm:



Ik heb al het een en ander te koop staan in het "Markt' draadje.


Onkyo Integra DV-SP989 Receiver
Onkyo Integra DV-S939 DVD speler
Velodyne SMS-1
SVS 16 - 46
Infinity Kappa bi/Di pool luidsprekers
Infinity Kappa center


zal ik allemaal te koop aanbieden.





























Als mijn nieuwe setup klaar is, zal ik dat ook uiteraard posten !










Groeten,
Sjors








denoontje

toch jammer, als bose-man had je hier op het forum toch ook wel een zeer mooie HT staan.

Maar ja keuzes.....

Hoop dat je geen spijt krijgt gezien de verkoop.
Je krijgt altijd te weinig terug voor je spullen.....

ps gaat je airco ook de verkoop in ;-)

reza

Heel herkenbaar Sjors. Veel plezier met je ''andere speelgoed''.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

DD2