van niet actief naar actief???

Started by BernHardN, September 29, 2004, 21:20:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BernHardN

kan ik een niet actieve sub gewoon naar een actieve sub ombouwen???

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

B.J.

als je een versterker hebt ;D

je hebt ook modules te koop hiervoor bij speaker&co

BernHardN

#2
ja ik heb een gewoone stereo versterker, kan ik die gewoon op m'n 'sub uit' doen en daarna op de sub?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

michiel

Als je er nog een filter tussen knoopt is het geen probleem.

B.J.

#4
Quote from: BernHardN on September 29, 2004, 21:32:06
ja ik heb een gewoone stereo versterker, kan ik die gewoon op m'n 'sub uit' doen en daarna op de sub?

ik denk dat je sub uit een onversterkte uitgang is dus dat gaat niet werken.
ik ga naar bed want kan niet meer zo goed lezen.

Quote from: michiel on September 29, 2004, 23:13:46
Als je er nog een filter tussen knoopt is het geen probleem.

alleen als hij zijn sub uit pakt van zijn eerste versterker, deze versterkt met een gewone versterker en dan na de speaker out een filter plakken en dan naar sub in. Toch?


klopt, je wil alleen laag naar je sub sturen. Een electrozaak heeft die componenten voor 3 euro wel liggen.

michiel

Kan ook op de volgende manier: versterker sub out ---> actief filter in; actief filter out --> subversterker in; sub versterker out --> sub.

Is beter dan een passief filter naar de sub versterker. En waarschijnlijk nog goedkoper ook als je voor een steil filter kiest.
Een actief filter zoals ik deze heb kost ongeveer 100 euro. Het leuke is dat je dan ook nog eens je simpele stereo versterker kan bruggen (indien deze in stereo mode tot 4 ohm stabiel is). Scheelt nog eens een hoop vermogen als je en 8 ohm enkel spoels sub hebt.