VAD show 2004 Meet & Greet (23 & 24 oktober '04)

Started by Harry HT, September 21, 2004, 13:58:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patrick_vdb

Hi Jaco,

Quote from: jaco on October 25, 2004, 05:49:44
Overigens leek het me wel zo dat waar de luidste muziek gedraaid werd er gelijk een toestroom van mensen was, dat trekt toch mensen aan blijkbaar.

Dat was dit jaar niet anders ;D Verbazingwekkend overigens dat men met veel SPL een 'kleine' ruimte uberhaupt wil vullen om publiek te trekken maar zich verder niet direct realiseert dat de kamer dusdanig vol loopt met bv laag dat de luidsprekers totaal niet meer kunnen laten horen wat ze presteren...

mvrg

Patrick

Richi

Quote from: Martin_M on October 24, 2004, 22:28:58
Verder weer een leuke dag gehad vandaag. Een paar leuke dingen gehoord maar vooral veel minder leuke.

Op de meeste plaatsen werd ook zo belachelijk hard gespeeld.  >:( Net mijn neefje van 13 die indruk probeert te maken met zijn installatie.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Wowly

Mijn verrassing van dit jaar: ingetogen LUA's (duitse speaker) met buizenlua's en lua cd-speler. Zien er fantastisch uit en klinken magisch.  Van die speakers die na een jaar nog nieuwe dingen laten horen. Really great!!

Opnieuw mijn irritatie van het jaar : het luide afspeelnivo, slechte plaatsing, bassen, compressie op de drivers.
Vooral wat dat laatste betrof : de Tempo's waren echt onder de maat van de software en aansturing. Ik heb zelden zo'n mooi 5.0 geluid gehoord maar de compressie en vervorming van de Tempo's was de naam hifi niet waard (zelfs de violen klonken krasserig !!). Erg erg jammer daar ik bij die jongens vaak de mooiste set hoor!!. Vooral het liedje "mijn oma mijn oma mijn omaaaaaa" was erg leuk!!

Ook de wiener loudspeaker (of zoiets) leek wel wat te hebben maar niet goed kunnen luisteren.

Eigenlijk zijn deze beurzen niet bedoelt om echt te luisteren maar vooral om (nieuwe) hardware te kijken en er een indruk van te krijgen.
Blijft leuk: audiofielen die het beter (denken te) weten als de pro's: I love it !!!! discussion plaese !

Ik vond de meet en greet erg leuk, zie je eens de gezichten bij de namen

greetz Wowly

Martin_M

#128
En hier de foto's van de Meet&Greet van zondag.


vlnr: Pantera (Miranda), Bjorn, kruin van Harry HT, Jaco, RAF1, Garmt achter z'n bril, Wowly, Patrick


vlnr: Pantera(Miranda), Bjorn, Jaco, Garmt, Harry HT, de rug van Patrick, RAF1, Wowly

Als ik het goed heb dan hebben we MarkV en Danakin in het begin ook even gezien.

Quote from: Wowly on October 25, 2004, 08:58:28
Eigenlijk zijn deze beurzen niet bedoelt om echt te luisteren maar vooral om (nieuwe) hardware te kijken en er een indruk van te krijgen.
Hier heb je idd wel gelijk in. Ten eerste hoor je de apparatuur altijd in een bepaalde combinatie (bij een dealer kan je nog wel eens wisselen). Ten tweede is het eigenlijk gewoon te druk. Er zijn te veel mensen in de luisterruimtes wat het geluid geen goed doet. Voor surroundopstelling is dit nog veel moeilijker. Van welke wij hebben gehoord kunnen we alleen iets (nog niet eens veel) zeggen van de kwaliteit van de speakers. We hebben nergens maar in de buurt van de hotspot kunnen zitten en altijd achter de rears :-\

Wij gingen altijd op de maandag (dealerdag) en dan is het gewoon veel rustiger. De volgende keer zal ik voor de gezelligheid wel in het weekend willen komen maar dan niet echt meer om nieuwe luisterindrukken op te doen.

Martin (die dus niet op de foto's staat)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Danakin

kwas er wel hoor, alleen denk ikniet dat ik veel van jullie heb gezien. Heb alleen Garmt even gezien bij Meridiandemo. Maakt niet uit toch :D We kwamen uiteindelijk voornamelijk voor de demo's.

Danakin.

P.s. Garmt, ik dacht dat je zei dat de MC4 van Lexicon ook werd gedemonstreerd op de VAD. Ik vragen en wat dacht je: nee hoor!

Wat ik trouwens vreemd vond was dat de TXNR1000 van Onkyo te zien was terwijl hij in Europa niet wordt verkocht. :-\
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Oracle

#130
Quote from: riwi on October 23, 2004, 18:25:32
De B&W 703 opstelling (5x 703 en 2 diffuse achter speakers) deed me niet zo veel. Slechte projector / te veel licht. Rotel 1098, 1095, 1080 en DVD 1060 hing er aan.

Die opstelling heb ik gezien in Friesland (zelfde mensen van B&W). Projector was een JVC D-ILA werd em verteld. Dit omdat degenen die hem opstellen/demo-en zelf erg last hebben van RBE. Was wel gecalibreerd volgens hun...

Groet,
Mark

Danakin

Wat met trouwens opviel was de demonstratie van Magnat (stond er vorig jaar ook) met die joekels. Ook dit jaar vond ik het geluid schel. De zelfde schelheid hoorde ik in de demo van speakerland. Volgens mij wordt in beide speakers gebruik gemaakt van dezelfde tweeter van scan peak (die ook in de ultimo van Speakerland wordt gebruikt).
Jammer.

Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Audiofiel

Op mij kwam het geluid bij Speakerland niet 'schel' over. Wel een beetje 'in your face' misschien, maar niet schel. Die tweeter was de ScanSpeak Revelator ringradiator. Die was overigens op meerdere plaatsen op de beurs te zien, al dan niet in de goedkopere uitvoering van zustermerk Vifa. Naar mijn weten heeft Magnat nog nooit gebruik gemaakt van ScanSpeak units. ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: pch on October 24, 2004, 19:05:35
Hoi, als ik op de foto van Riwi kijk zie ik toch echt een Arcam uit FMJ-serie (zal de nieuwe FMJ DV29 wel zijn) en die is zeker niet 1200,-/1300,- hoor!

Het was niet de DV-29 die draaide in de demo met de Wilson Puppy Watt, maar de Arcam DiVA | CD192 CD player. Dus vandaar kennelijk de verwarring over die prijs bij jou en Spacebass.

Overigens sluit ik me aan bij Grindtegel dat de nieuwe Classe lijn er veel mooier uitziet dan de vorige lijn. Ik vind echter de lijn daarvoor nòg veel mooier. Maar wat geweest is is geweest zei Boudewijn de Groot al.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

pch

Quote from: Audiofiel on October 25, 2004, 15:57:11


Het was niet de DV-29 die draaide in de demo met de Wilson Puppy Watt, maar de Arcam DiVA | CD192 CD player. Dus vandaar kennelijk de verwarring over die prijs bij jou en Spacebass.

Overigens sluit ik me aan bij Grindtegel dat de nieuwe Classe lijn er veel mooier uitziet dan de vorige lijn. Ik vind echter de lijn daarvoor nòg veel mooier. Maar wat geweest is is geweest zei Boudewijn de Groot al.

Hoi, ik ben niet op de VAD geweest, zag alleen wel de foto's van Riwi (http://etmriwi.xs4all.nl/gallery/view_album.php?page=1) en dan de foto rechtsbovenin, en daarop staat zeker niet een speler uit de DIVA serie maar wel degelijk eentje uit de FMJ serie en ik denk de CD33.
Kijk maar eens goed!

Audiofiel

Tsja, als ik die foto zie, lijkt het dat je gelijk hebt. Kan er nog verschil zitten tussen de ochtend en de middag-sessies?

Want ik weet zeker dat Bert Bazuin het had over een nieuwe CD-speler met 192 Kb upsampler erin en hij vermeldde de prijs van rond de 1200 euro. Vandaar dat ik naar die CD-speler refereerde. Mij viel trouwens op dat er langs de zijkant nog een setje stond opgesteld, dus wellicht zijn er twee verschillende opstellingen geweest. ???
Maar ik kan het best fout hebben hoor, ik heb geen aantekeningen gemaakt. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MarcoV

Quote from: Martin_M on October 25, 2004, 11:03:25

Als ik het goed heb dan hebben we MarkV en Danakin in het begin ook even gezien.


dat klopt  ;) Maar ik was niet alleen en er was nog een hoop te zien, dus snel snel verder  :)

wat ik trouwens wel jammer vond, was dat de Synhese in zo'n kleine ruimte stond te spelen (bij de ingang). Daar vind ik normaal juist zo'n mooi geluid van komen...

Marco

Spacebass

Quote from: Audiofiel on October 25, 2004, 17:22:22
Tsja, als ik die foto zie, lijkt het dat je gelijk hebt. Kan er nog verschil zitten tussen de ochtend en de middag-sessies?
Want ik weet zeker dat Bert Bazuin het had over een nieuwe CD-speler met 192 Kb upsampler erin en hij vermeldde de prijs van rond de 1200 euro. Vandaar dat ik naar die CD-speler refereerde. Mij viel trouwens op dat er langs de zijkant nog een setje stond opgesteld, dus wellicht zijn er twee verschillende opstellingen geweest. ???
Maar ik kan het best fout hebben hoor, ik heb geen aantekeningen gemaakt. ;D
In je originele post had je het over een DVD speler en aangezien de foto bij Rwi FMJ model toonde, zou dit duiden op een DV27A/DV29. Maar dan nog kost een CD33 rond de 2000 euro  ;) zowel de dv27(A)/dv29 als de cd33 zijn trouwens 192 kb upsamplers ;)

Maar ja waar gaat het eigenlijk over  ::)  ;D

Audiofiel

Behoorlijk off-topic geworden ja. :-\
Het gaat er om dat de demo goed klonk bij Audiac, hoewel de luidsprekers wel veel duurder waren dan de set die ze aanstuurde. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

pch

Quote from: Audiofiel on October 26, 2004, 08:11:21
Behoorlijk off-topic geworden ja. :-\
Het gaat er om dat de demo goed klonk bij Audiac, hoewel de luidsprekers wel veel duurder waren dan de set die ze aanstuurde. ;)

Wat een onzin! Het is de VAD-show, dan gaat het om nieuwtjes. Hoe kan een demo nou goed klinken op zo'n show?
Daar kun je toch helemaal niets over zeggen, situatie is verre van optimaal! Om daar uitspraken over te doen zul je bij een goede dealer met goede luisterruimtes en setup moeten gaan luisteren en daarna bij je thuis, pas dan kun je iets zinnigs zeggen over een set....

Gr. Paul.

Martin_M

#140
Ben ik niet helemaal met je eens.
Voor de nieuwtjes kan je op internet en in bladen alles vinden. Bij een show als de VAD gaat het erom dat je dat kan zien en horen. Dat is nu juist de meerwaarde ervan.

Voorheen gingen wij dan ook altijd op de dealerdag. Dan is het veel rustiger en kan dat dan ook. Tuurlijk kan je nooit 100% oordelen over apparatuur/speakers omdat je ze altijd in combinatie en in niet optimale toestand kan beluisteren.
De VAD was dan uitstekend om een eerste selectie te maken, kennis te maken met merken waar je daar in eerste instantie over te spreken was om daarna meer van dat merk te gaan beluisteren.

Ik heb dit jaar ondervonden dat dit eigenlijk niet goed te doen is op de zaterdag en zondag. Gewoon veel te druk. Blijft over; de gezelligheid, het ontmoeten van bekenden en de sfeer.

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Quote from: pch on October 26, 2004, 09:25:15
Wat een onzin! Het is de VAD-show, dan gaat het om nieuwtjes. Hoe kan een demo nou goed klinken op zo'n show?
Daar kun je toch helemaal niets over zeggen, situatie is verre van optimaal! Om daar uitspraken over te doen zul je bij een goede dealer met goede luisterruimtes en setup moeten gaan luisteren en daarna bij je thuis, pas dan kun je iets zinnigs zeggen over een set....

Ik ben het er mee eens dat de situatie verre van optimaal is, maar ik ben het er niet mee eens dat je niets zinnigs kunt zeggen over een set die speelt. Dan kun je net zo goed thuisblijven! >:D
Met redelijk geoefende oren krijg je al snel een goede eerste indruk. Mijn ervaring is dat als iets best goed klinkt op de show, dan is het dat ook. Als iets slecht klinkt, dan kan er meer aan de hand zijn: slechte combinatie van apparatuur, verkeerde opstelling, 'foute' kabels etc. Maar als je gewend bent om 'door de demo' heen te luisteren, kun je je een aardige indruk vormen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Quote from: Spacebass on October 23, 2004, 22:21:52
Anders een mini review  ;D

Helaas niet van 'Bikini Destinations' maar op Hifi.nl staan inmiddels al wat stukjes. Laat ik ook maar eens wat reclame maken ;D

mvrg

Patrick

Audiofiel

Ik heb vast iets gemist toen ik met mijn vrouw rondliep, maar wat is 'Bikini Destinations'. ??? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

patrick_vdb

Hi,

Kijk even op pagina 7 vanaf reply#93 en dan wordt alles duidelijk ;)

mvrg

Patrick