(Achtergrond)brom bij analoge aansluitingen.

Started by Dogtjok, September 20, 2004, 17:07:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dogtjok

Ik heb de volgende apparatuur en verbindingen:

Canal+ decoder
Panasonic Videorecorder NV-FJ616
Pioneer DVD/Harddisk recorder DVR-720-HS
Onkyo DVD speler DV-S555
Onkyo AV receiver TX-DS595
JVC TV

De scarts heb ik net als de Casemakabel doorgelinkt.
Scart en antennekabel van Canal+ decoder naar VCR
Scart en antennekabel van VCR naar Pioneer Harddisk recorder
Scart en antennekabel van harddiskrecorder naar TV (Scart3/antenne in)

Analoog geluid met tulpkabels van Canal+ decoder naar Onkyo AV receiver
Scart-analoog van TV naar Onkyo AV receiver
Video S naar scart van Onkyo receiver naar TV
Optische kabel van Onkyo dvd speler naar Onkyo AV receiver
Optische kabel van Pioneer harddiskrecorder naar Onkyo AV receiver

Alle kabel en pluggen (Hirschmann) zijn van goede kwaliteit. Geen goedkope bouwmarkt rommel.

Alle apparatuur is met het lichtnet verbonden via een grote stekkerdoos.

Het probleem:
Als ik de optische av-bronnen gebruik (DVD of Pioneer 720) heb ik geen enkel probleem en een in mijn oren perfect geluid.
Als ik daarentegen de analoge verbindingen gebruik, zoals TV of Canal+ decoder geluid via mijn AV receiver, om gebruik te kunnen maken van mijn JBL speaker (5+1) dan hoor ik constant een zachte brom (zoem) op de achtergrond, iets dat ik zo langzamerhand als behoorlijk storend begin te ervaren.
Wie zou mij realistische suggesties aan de hand kunnen doen voor een mogelijke oplossing?
Bij voorbaat dank.

PS
Bij het zoeken naar een mogelijke oplossing kwam ik op deze site terecht en ik voel mij na het lezen van nogal wat bijdragen een regelrechte leek.

GerritZ

Hallo,


Ik zou beginnen met de antenne van de CAI er eens aftehalen, gewoon om tekijken of daar de brom vandaan komt.



Gerrit

Dogtjok

Quote from: GerritZ on September 21, 2004, 12:30:15
Hallo,


Ik zou beginnen met de antenne van de CAI er eens aftehalen, gewoon om tekijken of daar de brom vandaan komt.



Gerrit

Ja, dat had ik afgaande op nogal wat andere berichten ook al bedacht, maar hoe doe je dat als de antennekabel nodig is om zowel via als buiten de decoder om de storende situatie te kunnen testen.
Het gekke is, dat de hoeveelheid brom of zoem wisselend is, althans voor mijn gevoel. Misscien is dat ook een indicatie voor wat mogelijk een oplossing zou kunnen zijn. In ieder geval hartelijk dank voor je reactie.