Chroma delay DCDi

Started by J.A.F._Doorhof, September 20, 2004, 15:48:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Aangezien ik voor sommige mensen nogal te kijk wordt gezet over mijn mening dat de DCDi chipset een algemeen probleem heeft met chroma delay en niet ALLEEN de H3DII, maar even wat bewijzen.
Ik wilde echter perse wachten met posten totdat ik een PERFECTE speler hier tot mijn beschikking had, maar de resultaten komen overeen met andere chipsets die ik getest heb (niet ALLEEN DCDi).

Deze speler die voor de test gebruikt is moet ABSOLUUT perfect zijn daar het prijskaartje rond de 15.000 Euro ligt.
Ik kan nog geen naam noemen van de speler ivm een aankomende review in een tijdschrift die ik gedaan heb (videogedeelte) maar de foto's wil ik je niet onthouden.

DISCLAIMER !!!!
Dit is NIET om Immersive een vrijbrief te geven, ze moeten proberen het probleem op te lossen.
Dit is WEL bedoeld om eindelijk die eeuwige discussie eens te doen stoppen dat ALLEEN de H3DII last zou hebben van Chroma delay.
Chroma delay is een VEEL voorkomende fout/bug/afwijking in ALLERHANDE setups, en kan ALLERHANDE oorzaken hebben.
Immersive zal het dus nog steeds moeten oplossen in HUN product ben ik van mening helemaal gezien de flexabilitiet die ze in de PC hebben.

Deze foto's zijn met DCDi aan op de speler.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

En hier EXACT dezelfde speler en projector met DCDi OFF.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Is de conclusie nu dat we op de Holo dan maar beter de DCDI functie kunnen uitschakelen ? (kan dat wel ?)
De 2e foto's lijken me meer acceptabel, althans voor dit stilstaande beeld. DCDI is natuurlijk voor bewegende beelden ontwikkeld...

Jaco

J.A.F._Doorhof

We kunnen dat mischien eens proberen, maar ik weet niet of het daaraan ligt.
Op de Radeon output is er namelijk geen chroma delay.

Dit voorbeeld was meer bedoeld als bewijs voor wat ik al een paar maanden roep dat niet ALLEEN de H3DII last heeft van chroma delay maar dat het op alle scalers/DVD spelers aanwezig kan/is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

De Rock + en de oude Holo 1 hadden er geen last van.

Rob

jaco

Zit er in een rock+ dan een Faroudja chip met DCDI ???

Jaco

Rob_Dingen

Hoi Jaco

Dat zeg ik toch niet.
Quotealle scalers/DVD spelers aanwezig kan/is
Op die uitspraak reageerde ik.

Rob

J.A.F._Doorhof

KAN/IS staat er, ik heb het gezien op de DVDo Iscan (waar het nu weg te regelen is trouwens gelukkig).
PSM-1 in bepaalde spelers waaronder, Toshiba SD-500 en Pioneer 939.

Het hele chromadelay verhaal is gewoon ENORM ingewikkeld en KAN/ ZAL overal optreden de vraag of je er last van hebt zit in die laatste schakel en dat is de register aansturing van je scaler.

De ENIGE reden dat ik dit gepost heb is omdat ik een beetje moe wordt van het gezeur dat het ALLEEN de H3DII zou betreffen en dat er zo een precendent wordt geschapen over dit product, deze foto's laten zien dat dus ook een product van 15.000 EURO hetzelfde probleem heeft.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Frank

Dat is niet zo gezegt maar er zijn voldoende producten die er geen last van hebben.
Maar je hoeft niet meer moe te zijn hij is toch niet meer leverbaar.

Rob

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

jaco

Rob, het is een thread met als topic "Chroma delay DCDi"
Dus dan lees ik uitspraken in die thread als gaan ze over faroudja DCDI...

Jij haalt er andere producten bij, dus reageer ik dat ik denk dat daar toch geen DCDi chipset in zit.

Jaco

J.A.F._Doorhof

#11
Rob,
Wel last geen last dat boeit niet.
Er zijn ZAT producten die wel last hebben van Chromadelay, en zijn ook zat producten die er geen last van hebben maar bv weer wat anders hebben zoals een Chroma bug, combing, ringing etc. etc.

Nogmaals de thread is er om aan te tonen dat er meer aan de hand is dan op het eerste gezicht lijkt.

De H3DII is nog niet OFFICEEL end of life, er zijn nog steeds onderhandelingen gaande over een nieuwe batch die via OEM's verkocht gaan worden, maar als de tijd daar is zal ik dat wel naar buiten brengen (of Immersive).
De kans voor End of Life van de H3DII is 50/50 op dit moment, geen 100% End of Life.
Software is BELOOFD dat daar verder naar gekeken wordt, ik kan alleen maar mijn vingers gekruist houden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddy

Ik denk dat er veel fabrikanten last hebben met die Faroudja chips. Lees maar eens op AVS over de Denon A1? dvd spelers 'macro blocking' probleem. Faroudja maakt misschien goede scalers, maar van chips maken hebben ze nog wel iets te leren heb ik het idee.


Eddy

J.A.F._Doorhof

De chips zijn wel goed hoor Eddy, het is de register programmering waar het fout gaat.
De DCDi is al zoveel van hand tot hand gegaan dat de echte expertise verloren is gegaan lijkt het.
Wat er in de chipset zit is fantastisch, maar vaak wat er op het silcone gedrukt wordt is varierend van een ramp tot zeer redelijk.

Buiten de ECHTE faroudja scalers (niet te betalen) is de H3DII op DIT moment de beste impelmentatie die ik ken.
Alleen de chroma shift is dus nog een bug die er uit moet, maar opgelost zijn bv al:

1.
Bad edit detection (gefinetuned)
2.
Ringing op input/output stage
3.
Chroma masking (fleshtone adjust)
4.
Macro blocking
5.
Blue chroma afwijking (redelijk opgelost)

Dit zijn al de dingen die je op veel Faroudja chipsets vindt die de H3DII of helemaal getackled heeft of gedeeltelijk.
Als ze de chroma delay oplossen is dit de perfecte kaart, tot die tijd blijft het voor het geld een waanzinnig product.

MvrGr.
Frank 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

Even terzijde Frank:

Gaat het hele H3D gebeuren nu uit als een nachtkaars net zoals de PSM 1 destijds?
Indien dit zo is dan houd ik me hart vast bij de lancering van weer een nieuw veelbelovend produkt.

Beidde produkten hebben zeer goede resultaten laten zien zonde,.....

                                                                                           MvrGr Searcher



J.A.F._Doorhof

Hi,
Voor zover we weten gaat het gewoon door als de OEM-er het overneemt.
Maar er zullen altijd producten verdwijnen en weer voor terug komen.
De PSM-1 had gewoon zijn tijd gehad, maar wordt nog steeds veel gebruikt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview