Eindelijk, de "vrijage" tussen sat en HT is er

Started by pietnoeck, May 21, 2002, 02:54:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pietnoeck

Long time overdue !!!
In het Sat4all forum was er omlangs een poll wat eraan nieuwe topics moest bijkomen. ik was de enige van de vele reacties die deze combinatie als heilzaam zag !
Nochtans de beeldkwaliteit op sat is uitstekend !!!
Ik moet eerlijk bekenen dat ik vooral sat-films bekijk en niet zoveel DVD's, alleen door de grotere keuze aan films op een bepaald tijdstip.
Ook op CRT geeft dit een prachtig plaatje niettegenstaande ik nog via een externe decoder werk, met een s-vhs kabeltje van 2 euro naar de HTPC en dan door d-scaler gedraaid (met een te trage P3 500 mhz- veel dropped frames) en dan nog steeds een mooi plaatje.
In de nieuwe Dign-case komt er een sat-kaart en wat meer jus zodat het verschil met DVD dan helemaal weg is.
En dan nog eens in Brussel aankloppen voor een legaal abbo op SKY en het kan niet meer stuk.

J.A.F._Doorhof

#1
Hi,

Ik zou persoonlijk via D-scaler blijven draaien.
De kwaliteit van mijn Echostar 3000IP via D-scaler op 50Hz is stukken beter dan de kwaliteit van de DVB kaart op fullscreen, hoewel de nieuwe BOB engine een stuk beter werkt, (eerst was alleen WEAVE beschikbaar, wat leide tot verschrikkelijke combing artifacts).

Ik heb net alles ingericht op de nieuwe Goliath van ons, en het is inderdaad fantastisch. Ik heb gewoon met de gids op de schoot voor de hele week alles dat ik intressant vindt ingeprogrammeerd en zo heb ik altijd wel een film op mijn HD staan die ik dan met WinDVD kan afspelen.

De kwaliteit van de MPEG-2 streams afgespeeld met WinDVD is inderdaad ZEER goed, een goede DVD transfer is echter nog altijd beter, maar het ontloopt elkaar inderdaad niet veel meer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"