pioneer cld 515 vervangen voor een 2950 met ac-3 upgrade ??

Started by eelco, September 18, 2004, 23:18:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

eelco

Halllo,

Ik heb een vraagje,  mijn 515 begint beetje te verslijten, geeft vaak een disc error bij plaatsen van een laserdisc.
Nu kan ik misschien een 2950 met ac-3 upgrade kopen.

Is dit een goede aankoop?
Zover ik kan achterhalen op internet is de 515 de goedkopere opvolger van de 2950.

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen, of heeft iemand ervaring met deze speler?

Mvg Eelco
Al jaren gek op alles wat met (thuis ) bioscopen te maken heeft.

eelco

Niemand ervaring met deze speler?

Weet iemand anders eventueel nog een speler te koop , die zowel pal als ntsc aankan en ac/3 ?
Al jaren gek op alles wat met (thuis ) bioscopen te maken heeft.

jantje112

Ik heb laatst de pioneer dvl-919e aangeschaft met 20 laserdiscs waaronder de trilogie van Star Wars en nog 19 andere voornamelijk THX gecertificeerde discs. Wat ik wou zeggen, ga dus voor een goede speler en neem ook zeker 1 met een DTS en AC3 output. Volgens mij heeft iemand hier op het forum nog een dvl-700 staan, een laserdisc gecombineerd met DVD, verzwaard en voorzien van een degelijk netsnoer. Ga anders voor een 925, de laatste laserdisc speler van pioneer, voordat de combi's uitkomen.

PS Wat moet de 2950 kosten?


eelco

hee, bedankt voor die site,maar daar staat niet echt informatie over die speler, alleen over de ac-3 upgrade.

Tja , DTS hoeft van mij niet echt, ac-3 wel, maar vooral dat hij dus ook pal kan weergeven, en die combi,s kunnen volgens mij alleen ntsc
Al jaren gek op alles wat met (thuis ) bioscopen te maken heeft.

jantje112

Zoals garmtz je wel kan vertellen, de kwaliteit is ook van belang denk ik. De cld-925 en bijvoorbeeld een pioneer dvl-909 of 919 spelen (veel) mooier dan bijvoorbeeld een cld-515.

Ik heb de pioneer cld-1750 cld-515 en dvl-919e en de (middelste is kapot tegenwoordig) kwaliteit is echt verschillend. Wat de DTS betreft. Tegenwoordig koop je voor weinig DTS titels en het is leuk als het er dan op zit. Het geluid is echt  :D Maar afhankelijk van de prijs. In de te oop sectie staat ook nog wel wat als je de search gebruikt. Deze spelers worden vaak niet meer gebruikt en gaan vaak vrij goedkoop weg.

eelco

ja dat is waar, mar het gaat dus effe over de 2950, iets oude speler, maar toen een top model

Al jaren gek op alles wat met (thuis ) bioscopen te maken heeft.

eelco

 misschien wel een idee om effe verder te kijken , de 515 die ik nu heb doet het nog wel opzich,alleen vaak pakt hij een schijf pas na 2 keer,.
Is wel mee te leven, alleen lees ik dat sommige modellen geen analoge audio kunnen weergeven van laservision, en die heb ik nog wel een paar, en pal is ook een vereiste.

Al jaren gek op alles wat met (thuis ) bioscopen te maken heeft.

jantje112

Ik heb volgens mij nog wel wat audio, wat ik niet echt luister, ik zal het binnenkort eens in de Te koop sectie zetten..

De pioneer cld-925 is dacht ik ook gewoon multisystem, en als ik in mijn dlv-919e een ouderwetse laservision plaat speel, dan heb ik gewoon geluid. (Laatst nog een oude PAL plaat van queen gedraaid)

jaco

Ik heb ook nog een 2950 staan. Ooit een 925 erbij gekocht. Ik kan me niet meer herinneren of er nu erg veel verschil in zat. Wel dat mijn 2950 soms weigert een disc uit te geven (je moet het dan nog een paar maal proberen, en op het laatst lukt het wel..)
Er moet wel een RF uitgang op de 2950 gemaakt worden/zijn als je AC-3 tracks wilt afspelen inderdaad. Ik zou wel zoeken naar een speler met die erop, anders ben je qua kosten nog releatief veel kwijt vrees ik.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

laseractive

Jaco,

Heb je die Pioneer CLD2950 laserdisc speler nog?
Ben je ooit van plan om hem weg te doen?

Groeten
Christian

fugazi_2009

Quote from: laseractive on April  4, 2021, 12:36:01
Jaco,

Heb je die Pioneer CLD2950 laserdisc speler nog?
Ben je ooit van plan om hem weg te doen?

Groeten
Christian


Hmm, je reageert op een bericht van 15 jaar oud. Goed, het kan natuurlijk dat die speler er nog staat. Maar volgens mij zijn er niet veel laserdiscspelers meer in omloop.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

PascalP

Staan er voldoende op Marktplaats (vaak tegen Hollywood prijzen), een CLD-D925 kan zomaar €250+ opbrengen bijvoorbeeld
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

fugazi_2009

Quote from: PascalP on April  5, 2021, 10:15:50
Staan er voldoende op Marktplaats (vaak tegen Hollywood prijzen), een CLD-D925 kan zomaar €250+ opbrengen bijvoorbeeld

Tja, schaarste
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one